Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
przepisy a światła pozycyjne pomarańczowe USDM (front side marker lights)
#3
Update:

Niestety w związku z zaostrzeniem przepisów dot. badań technicznych pojazdów diagnosta wytłumaczył mi, że "już nikt nie podbije reflektorów niesymetrycznych czyli US". Nawet jeśli by je wyregulować ręcznie by P świecił niżej, niż L, czyli podobnie do europejskich.

Jeśli chodzi o światła "pozycyjne boczne" to fakt, że w autach z USA (Acura) świecą one w zasadzie w osi prostopadłej do "podłużnej płaszczyzny pojazdu" dopuszcza ich używanie wg Pana diagnosty, jednak twierdzi on, że "maja one barwę pomarańczową..." i ma rację bo w Acurze KA8 ich klosze są pomarańczowe. W przepisach PL (link powyżej) dopuszcza się jednak "kolor żółty selektywny" . Swoją drogą nigdzie nie znalazłem co to za barwa, przypuszczam, że to stare żarówki włoknowe albo halogeny z żółtymi kloszami.

Na to zapytałem Pana diagnosty, w jaki sposób dopuszcza auto, w którym kierunkowskazy z białym kloszem, mają chińskie żarówki, i w efekcie kierunkowskaz swieci ... prawio na biało ? Odpowiedział, że dopuszcza, gdyż "większość samochodów tak ma, i co miałby niby każdemu kazać wymieniać żarówki..."?

Jak widać prawo drogowe w Polsce to piękna teoria, w praktyce ta teoria jest ... inna. Nie wiem jak można mylić z kierunkowskazem pomarańczowe światło pozycyjne (obrysowe, "tzw. side marker light") prostopadłe do osi pojazdu skoro nie przeszkadzają białe kierunkowskazy.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: przepisy a światła pozycyjne pomarańczowe USDM (front side marker lights) - przez hondek - 10-09-2019, 3:25

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości