Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Montaż przycisków sterowania radiem w kierownicy
#1
Prosta przeróbka, kóra znacznie ułatwia eksploatację oryginalnego radia.
Jak zapewne wiecie Honda Legend nie posiadała tegoż udogodnienia,jakim są przycyski sterowaniaradiem z kierownicy. Wersja amerykańska czyli Acura była w to wyposażona, więc uzywane przełaczniki możnadostać tylko i wyłacznie z Acury będącej przeznaczonym samochodem do rozbiórki na części.

Co nalęzy wykonać:
Przede wszystkim trzeba odłączyć akumulator ponieważ bedziemy majstrować przy wiązce SRS czyli wiążce z poduszek.

1)Ściągamy plastikową osłonę, która znajduję się po lewej stronie(przeciwnie do przycisków sterowania tempomatem), pod osłoną znajdziemy plastikową zaślepkę przykręcona dwiema śrubkami-należy je odkręcić, potem uchylić luźną zaślepkę i wypiąć z niej kostkę-tak tą samą kostkę podepniemy do zespołu przycisków z Acury.

2)Pozostaje wziąśc do reki zespół przycisków i przykrecić je tymi samymi śrubkami, ktorymi odkręciliśmy zaślepke z podpiętą kostką. Wciskami dekilek osłonowy i prostszą część mamy za sobą-kierownica ma już upragnione przyciski.

3)demontujemy osłonę pod deską rozdzielczą-odkręcając kilka śrubek-jak na zdjęciach:
[Obrazek: IMG_0696.jpg]
[Obrazek: IMG_0697.jpg]

Zdjecie ponizej-musimy usunąć przełaczniki-nie ma znaczenia jak one wygladają-zasada wyciagania w każdej wersji jest taka sama. A zaczynamy tak:
[Obrazek: IMG_0694.jpg]

zdjecie ponizej: ...i znajdujemy schowana srubkę:
[Obrazek: IMG_0695.jpg]

4)nastepnie demontujemy drewniany panel wokół radia, aby to zrobić należy:
-ściągnąć plastikową ramkę skrzyni-deliktnie uważając na zaczepy:
[Obrazek: IMG_0916.jpg]

-odkręcamy dwa wkręty pod popielniczką:
[Obrazek: IMG_0919.jpg]

5)po w/wczynnościach przystępujemy do ściągnięcia centralnej drwnianej konsoli wokół radia-jest ona montowana na wcisk więc musimy sie bardzo postarać,aby nie połamać plastikowych wypustek konsoli. Zaczynamy od góry, czyli w okolicach radia, delikatnie podważając najpierw zaczepy z jednej strony, a potem z drugiej. Przy lewarku skrzyni znajduje się tych zaczepów najwięcej cododatkowo utrudnia czynność. Możemy delikatnie podważyć konsolę, aby dojść rurka np z WD-40 i aplikujemy wystarczającą dawkę-powinno pomóc w bezu zkodzeniowym demontażu konsoli. NIe zapomnij odpiąć kostek z podświetlenia popielniczki. Aby wydostać konsole bedziesz musiał pomanipulować lewarkiem z P do pozycji N lub dalej w kierunku tyłu.

6)jeśli udało nam się zdjąć drewniana konsole musimy wyciągnąć radio. z Radiem jest dośc prosto, odkrecamy śrubki, ktorymi jest przykrecone, nie zapomnij z dolu odkrecić dwóch śrubek z łabkiem 10-pod radiem w głebi.
Odpinamy kostki, antene i kabel CD.

7)z tyłu radia dostrzeżemy takie oto wejście:
[Obrazek: IMG_0332800.jpg]

Tu mamy sie podpiąć, aby to zrealizowac będzie potrzebna kostka np. taka sama jaką podpiną się dyskietkę 3,5 floppy w komputerze:

[Obrazek: IMG_0331800.jpg]

7)Z tej kostki wykorzystujemy prawy zewnętrzny kabelek-patrząć od tyłu na radio. w tym wypadku jest on żółty
[Obrazek: IMG_0321800.jpg]

Uwaga-kostka może wymagać delikatnych modyfikacji-ja ściąłem nożem jej prawy brzeg-ten wystający do góry.

Musimy przylutować do naszego prawego zewnętrznego kabelka(tu żółtego) taki sam kabelek, ale dłuższy, aby nam starczył do początku wiązki SRS, gdzie łączy się z taśma na kolumny kierownicy.

8)Jeśli juz odpowiendio przylutowaliśmy kabelek, możemy wpiąć go w odpowiednie miejsce, czyli w jeden z kabelków taśmy airbag-a.

[Obrazek: IMG_0335800.jpg]

delikatnie podważamy plastikową osłonę, abydostać sie do zapadek kostki.

Po odpięciu ujrzymy ową kostkę, w ktorej musimy przylutować kabelek , który sobie zrobiliśmy, a idący od kostki do lewego zewnetrznego kabelka odpiętej kostki-foto:

[Obrazek: IMG_0329800.jpg]

Jesli ściągnąłeś delikatnie obudowę zkostki powinno dać się wszystko żlożyć jakfabryczne i nie będzie śladu modyfikacji, jęśli nie to posłuż się taśmą izolacyjna-kolor obojętnyUśmiech Pamięta, aby miejsca lutowania również zaizolować tąże tasiemką.

Kabelz naszej kostkiprzy radiu idący do wiązki chowamy podpinająć małymi "trytytkami" do pozostałych kabli do ktorych mamy dostęp pod deska, takaby to estetycznie wyglądało i spod deski nie dyndała nasza przeróbka.

Podpinamy spowrotem kostkę i zanim wszystko poskładamy to warto spróbować czy ta modyfikacja działa-czy zostało wszystko zrobione odpowiednio-jesli tak to musi działać Uśmiech

Jeśli działa możemy powoli składać bałagan który zrobiliśmy.

cała operacja nie zajmuje więcej niż 2 godziny.
v6
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Montaż przycisków sterowania radiem w kierownicy - przez Legend95 - 12-14-2008, 23:22

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości