Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wyciszenie wnętrza...
#21
Jazda na LPG to nie obciach kolego, a zdrowy rozsądek bo po co płacić za przejechanie 100km 70-90zł jak można za tą samą kwotę zrobić 200km. A co za instalacje ci wstawili?
Jak nazywa się auto dla Roma?


Roomster Uśmiech
Odpowiedz
#22
A tak apropos jak sobie poradzic z szumiaca szybą (wymiana uszczelki zewnetrznej?)
Odpowiedz
#23
masz KA7 i gwiżdze Ci z przodu? drzwi kierowcy? Uśmiech wymieniałem prowadnice szyby i uszczelkę, po której się porusza. od pasażera zostawiłem chwilowo do porównania. co najmniej 50% różnicy. powód- niedomykające się szyby (zła regulacja?). jeśli chodzi o inne szumy, każda z uszczelek drzwi na łączeniach, jeśli jest uszkodzona, powoduje gwizdy. Całkowita eliminacja szumów to moim zdaniem 100% szczelnych gum, co jest prawdopodobnie nieosiągalne przy tylu latach eksploatacji. O ceny nowych nawet nie pytam...
Odpowiedz
#24
(03-26-2013, 8:04 )ManiacHST napisał(a): Jazda na LPG to nie obciach kolego, a zdrowy rozsądek bo po co płacić za przejechanie 100km 70-90zł jak można za tą samą kwotę zrobić 200km. A co za instalacje ci wstawili?
Myślę podobnie jak TY, ale się z tym nie obnoszę Szczęśliwy.
Legend to moje drugie auto na LPG, od chwili założenia pierwszej instalacji LPG do Hondy HR-V od razu (po trzech tankowaniach) wiedziałem, że już nigdy nie będę jeździł benzyniakiem bez LPG, bo to wyrzucanie pieniędzy w błoto płacąc za benzynę dwa razy tyle.
W Hondzie HR-V po przejechaniu 23.000 km zwrócił mi się koszt instalacji i byłem "do przodu" ponad 3.000 zł.
Tym co twierdzą, że szkodzi to silnikowi, niech przeliczą sobie na ile silników można zarobić jeżdżąc na LPG, ale to moje subiektywne zdanie i każdy ma prawo do swojego.
Oczywiście zbrodnią jest gazowanie zabytkowych aut, którymi jeździmy w Niedziele na lody, lub z rodziną na przejażdżkę za miasto.
Ja Legenda kupiłem do codziennej eksploatacji, w większości do pracy i na trasy, więc bez LPG nie było by sensu go użytkować, bo za drogo Zawstydzony.

Licząc pieniądze:

1. Benzyna (średnio) 15l x 5,70 = 85 zł/100km
2. Gaz LPG (średnio) 17l x 2,60 = 45zł/100km

Różnica w kosztach = ok. 40 zł/ 100km.

Po przejechaniu 20.000 km = 200 x 40zł = zysk 8.000 zł.
Koszt założenia instalacji 3,800 zł.

Pozostało = 4.200 zł

Co do instalacji LPG to napiszę coś o niej więcej w tym temacie, ale jak przyjdą do niej wszystkie papiery z warsztatu. Na dziś wiem tylko tyle że jest to "składanka" kilku wiodących firm LPG na rynku.
Właściciel warsztatu (słynna firma w Polsce) zakłada własną konfiguracje, dając na nią 5 lat pisemnej gwarancji, lub 100.000 km, przeglądy co 20.000 km.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#25
(03-28-2013, 5:03 )HONDA 2013 napisał(a): Oczywiście zbrodnią jest gazowanie zabytkowych aut, którymi jeździmy w Niedziele na lody, lub z rodziną na przejażdżkę za miasto.
(03-28-2013, 5:03 )HONDA 2013 napisał(a): od chwili założenia pierwszej instalacji LPG do Hondy HR-V od razu (po trzech tankowaniach) wiedziałem, że już nigdy nie będę jeździł benzyniakiem bez LPG, bo to wyrzucanie pieniędzy w błoto płacąc za benzynę dwa razy tyle.
W Hondzie HR-V po przejechaniu 23.000 km zwrócił mi się koszt
To jak to w końcu jest? Można gazować i wszystko jest ok, czy nie? Uśmiech
Odpowiedz
#26
(03-28-2013, 5:27 )jarolissimus napisał(a):
(03-28-2013, 5:03 )HONDA 2013 napisał(a): Oczywiście zbrodnią jest gazowanie zabytkowych aut, którymi jeździmy w Niedziele na lody, lub z rodziną na przejażdżkę za miasto.
(03-28-2013, 5:03 )HONDA 2013 napisał(a): od chwili założenia pierwszej instalacji LPG do Hondy HR-V od razu (po trzech tankowaniach) wiedziałem, że już nigdy nie będę jeździł benzyniakiem bez LPG, bo to wyrzucanie pieniędzy w błoto płacąc za benzynę dwa razy tyle.
W Hondzie HR-V po przejechaniu 23.000 km zwrócił mi się koszt
To jak to w końcu jest? Można gazować i wszystko jest ok, czy nie? Uśmiech

Pisałem o zabytkowych autach.
Legenda KA9 z 2000r i HR-V z 2003 za takie jeszcze nie uważam Szczęśliwy.
Odpowiedz
#27
Czyli jednak przyznajesz, że gazowanie samochodu jest błędem.
Odpowiedz
#28
(03-28-2013, 5:56 )jarolissimus napisał(a): Czyli jednak przyznajesz, że gazowanie samochodu jest błędem.
Oj ale się uczepiłeś Szczęśliwy
Albo ja nie potrafię napisać tego co myślę, albo Ty nie potrafisz czytać w moich myślach przelanych na literki Zdezorientowany.

Napisałem, że nie zagazował bym auta zabytkowego, bo to tak jakbyś przewiercił lufę starej broni, by powiesić ją na ścianie bez zezwolenia.
Nie mam nic przeciwko gazowaniu silników samochodowych, nawet chętnie to zrobię za każdym rzem, gdy takie auto kupię, z czystej oszczędności.
Nie zagazował bym auta zabytkowego, bo to inna bajka, sprawy oryginału, itp, tak samo jak z wspomnianą bronią (a na tym się znam) i wiem co piszę.
Myślę, że teraz rozwiałem Ci wątpliwości Szczęśliwy.
Są rzeczy które zrobić można, ale są i takie których pod żadnym pozorem robić nie należy.

Pozdrawiam i Wesołych Świąt.
Odpowiedz
#29
Bledem jest gazowanie aut którymi, robimy baaaardzo mało kilometrów ponieważ jest to nieopłacalne. Natomiast instalacja LPG w autach do użytku codziennego to po prostu ekonomia.
Moje auto średnio pod moją nogą pali 20l LPG i ok 17l PB, robie ok 1500km miesięcznie
Prosto liczony wynik daje mi następujące kwoty
Koszt benzyny na 1500km = 1428zł (pb 5,6zł)
Koszt LPG na 1500km = 780zł (lpg 2.6zł)
W skali roku przy pb to 17136zl a LPG 9360zł i zostaje 7776zł oczywiście minus droższy o 63zł przegląd i minus przegląd LPG w serwisie 80zl zostaje w kielni 7633zł
Więc kwestie czy opłaca się zamontować LPG czy nie zostawiam wam. Nie pisze tego tylko jako montażysta instalacji, ale jako użytkownik LPG od ok 8 lat.
Jak nazywa się auto dla Roma?


Roomster Uśmiech
Odpowiedz
#30
Honda, teraz wiem co miałeś na myśli Uśmiech
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości