Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z czujnikiem ABS rozwiązany !
#21
Zamontowaliśmy z kolegą Checkerem drugi czujnik od Mazdy na prawą stronę i... też do doopy.
Odpowiedz
#22
(11-09-2014, 19:48 )kiniol napisał(a): Zamontowaliśmy z kolegą Checkerem drugi czujnik od Mazdy na prawą stronę i... też do doopy.

No, to temat drążony jest dalej. Za pomocą układu oporników obniżyłem oporność z 1,23kOhm do 850Ohm i... dalej nie działa. Po zamontowaniu kontrolki grzecznie zgasły ale po przejechaniu 50 metrów zapaliły się radośnie... Nie dam małym gnojkom 900zł za sztukę... zmęczę temat.
Odpowiedz
#23
I tak trzymać. Mnie też czeka zabawa z abs em, ale czekam na chwile wolnego, a to pewnie na wiosne, eiec wasza wiedza na wagę złota!
Ludzie zejdźcie z drogi... Uśmiech
Odpowiedz
#24
Tak, więc sprawa się wyjaśniła. Otóż czujniki od Mazdy i inne pracują poprawnie w rocznikach do 1999, czyli z układem TCS. Auta z roku 2000 i wyżej, czyli te z układem VSA, niestety muszą mieć czujniki oryginalne, hondowskie... sorry.
Odpowiedz
#25
Dzięki za konkretne info. Moja Honda jest wprawdzie z 1999r., ale z końcówki, po VINie to model 2000. W kokpicie i na desce ma oznaczenia VSA… czyli czeka mnie wydatek ~7 stówek za czujnik jak zdecyduję się go w końcu zrobić.
Odpowiedz
#26
Dzięki za konkrety. Ten temat ciągnął sie na forum bez końca. Wreszcie cos wiadomo. Pozdrowienia
Ludzie zejdźcie z drogi... Uśmiech
Odpowiedz
#27
(03-20-2015, 7:30 )kiniol napisał(a): Tak, więc sprawa się wyjaśniła. Otóż czujniki od Mazdy i inne pracują poprawnie  w rocznikach do 1999, czyli z układem TCS. Auta z roku 2000 i wyżej, czyli te z układem VSA, niestety muszą mieć czujniki oryginalne, hondowskie... sorry.

Trochę dziwne. Moja HL jest z końca 00', posiada już VSA i czujnik od Mazdy działa bez problemu.
Może warto sprawdzić przy module, czy obwód jest nieprzerwany.
kuba
KA96 00' Wawa
Odpowiedz
#28
U mnie jest tak, sterownik widzi czujnik, po odpaleniu gasną kontrolki, lecz gdy ruszę, zapalają się VSA, ABS i wykrzyknik. Obniżona jest oporność czujników do
860 Ohm. Komputer zaczyna liczyć obroty tylnych kół od 10-15/min. Dopiero wtedy je widzi. Przed obniżeniem oporności miały 1,2kOhm i był efekt załączania ABS przy każdym dojeżdżaniu do świateł, gdy auto toczyło się powoli. Montował je Checker, więc sądzę, że nie ma kuchy... Ty jak masz?
Odpowiedz
#29
U mnie wszystko działa jak należy, mimo że jest drobna różnica w opornościach. Przy kiloOhmach nie robi to różnicy dla układu zliczającego. Oscylator pokaże prawie identyczny przebieg impulsu, na pewno zrozumiały dla sterownika.
Co do Twojej sytuacji to stawiam na uszkodzoną koronkę/koronki, niekoniecznie w tym kole, w którym padł czujnik. Układ widzi cały czas różnicę prędkości i przechodzi w tryb awaryjny (jeśli tak to można nazwać), tzn. informuje Cię w ten sposób o nieprawidłowościach.
Zachowanie, które opisujesz przy 1,2kOhm, jest jak najbardziej typowe przy uszkodzonej koronce.
Na marginesie nie mogę sobie wyobrazić zmniejszania oporności bez zastosowania bardziej skomplikowanego układu. Dokładając jakikolwiek opór do czujnika zwiększasz a nie zmniejszasz oporność całego układu.
kuba
KA96 00' Wawa
Odpowiedz
#30
Wstawiając opór równolegle powodujesz zmniejszenie oporności całego układu. Ja dobrałem go empirycznie za pomocą wpiętego potencjometru. Przy oporności cewki 1,2kOhm dodałem opór 980Ohm i wtedy wynikowa oporność całego układu wyszła 860 Ohm.
Też zaczynam podejrzewać błąd ustawienia odległości czujnika od koronki. Rozmontuję to przy chwili wolnej i sprawdzę. Na razie walczę z drganiami pojawiającymi się przy różnych prędkościach...
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości