Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wyświetlacz stanu licznika
#11
Witam. Wymontowałem zegary. Rozebrałem na części tak żeby się dostać do wyświetlacza, ale de fakto nie on jest przyczyną swojej niepełnosprawności. Te wyświetlacze są LCD i nie mają podświetlenia w postaci żarówki. Przejrzałem wszystkie połączenia, wtyczki, szukałem zimnych lutów i nic nie znalazłem, a wyświetlacz dalej nie świeci. Chwilę temu natrafiłem na całkiem świeży post z acuraworld.

http://www.acuraworld.com/forums/f66/hon...ir-104394/

Pod srebrną obudową jest mały zasilacz i to w nim leży główna przyczyna nieświecenia stanu licznika, trip'a i temperatury. U mnie praktycznie wszędzie są zimne luty. Opornik 120Ohm i ten mały tyrystor są OK. Jutro przelutuję wszystko i dam znać czy pomogło.


EDIT:

Samo przelutowanie nie pomogło. Zmierzyłem oporniki i diody na tej płytce. Dwie diody są uszkodzone i czarny tranzystor. Jutro może uda mi się wymienić te elementy i dam znać czy pomogło. Poza tym po manewrach z zegarami przepaliło się 7 z 10 żarówek podświetlenia tarcz.
Odpowiedz
#12
Wymień na 14V
HLKA9'96 -> HLKA9'99
Odpowiedz
#13
no ja też jestem ciekawy jak to działa dawaj cynk od razu na forumUśmiech
Odpowiedz
#14
Sukces!!! Padnięty okazał się bezpiecznik elektroniczny F4 oznaczony strzałką na zdjęciu. Kumpel elektronik podmienił go na sprawny o zbliżonym amperażu i działa! W między czasie zmierzyłem kilka elementów na płytce zasilającej i wyszło mi że są uszkodzone, co okazało się nieprawdą, bo pojedyncze elementy powinno się mierzyć wylutowane z układu.

W każdym razie nareszcie mogłem dowiedzieć się ile mój legend ma przelatane Duży uśmiech

Przy okazji wymieniłem żarówki tak jak podpowiedział K278 (ASO - 40-60zł szt/netto kontra sklepik elektroniczny 1-6zł brutto Uśmiech )

[Obrazek: hjhp.jpg]
Odpowiedz
#15
Czyli najlepiej dać to do jakiegoś elektronika który zna sie na tym
Odpowiedz
#16
Czy ten bezpiecznik jest dobry czy przepalony możesz zmierzyć sam, najprostrzym multimetrem. Z rozebraniem zegarów i dostaniem się do płytki głównej też nie ma większych problemów.
Odpowiedz
#17
Witam z racji tego że mam wiecej wolnego czasu chciałem sie dowiedzieć jak odkręcić te zegary odkręcilem dwie śrubki od góry licznika no ale średnio idze mi jego demontaż czy ktoś sie orientuje gdzie tam beda jakieś zatrzaski bo nie chciał bym nic połamać.Bardzo proszę o jakieś instrukcję lub podpowiedzi Uśmiech
Odpowiedz
#18
Czy wie ktoś gdzie zapisuje się stan licznika? W której dokladnie części licznika? Zamontowałem płytkę z acury i mam teraz ponad 300tys
Odpowiedz
#19
(06-14-2016, 6:06 )rurek napisał(a): Czy wie ktoś gdzie zapisuje się stan licznika? W której dokladnie części licznika? Zamontowałem płytkę z acury i mam teraz ponad 300tys
tam sa 2 kosci z przebiegiem, mniej wiecej w srodku licznika, trzeba kodowac 2 tymi samymi wartosciami bo bedzie 0km i nie bedzie nic pokazywalo jak wartosci sie nie zgraja. Kosci zobaczysz jak odkrecisz plytke od samych zegarow, koniecznie zaznacz sobie gdzie idzie ktora srubka bo roznia sie dlugoscia a czesc sluzy jako podlaczenie zegary-plytka.
Licznik 04r, wyglada w sumie tak samo. Ja swoj mialem rozebrany jak wymienialem podswietlenie.
Odpowiedz
#20
A ja myślałem przelutować ze starego licznika. Jest jeszcze jedna sprawa odnośnie abs nie świeci się po przekręceniu kluczyka. W starym liczniku padło podświetlenie stanu km, temp. Przelutowałem układ z licznika z acury z tą przetworniczką pod obudową metalową ale niestety to nie pomogło przyczyna tkwi gdzies jeszcze. Zdecydowałem się wlutować ją z powrotem w płytkę acury i przełożyłem do starego licznika.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości