Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ile oleju między maks. a min.
#11
(08-31-2017, 17:22 )Ragnar napisał(a): Jeżeli robił wszystko prócz szlifu . Pierścienie zgarniajace itd. Z początku powinien łykać oleju później wszystko w normie powinno być . Choć powiem ci że moja Hania nie kopci a także weźmie trochę oleju jak się depnie . Powiem ci że w mazdach chyba w Rx8 bierze 1 l oleju na 1000KM i nawet żadne generalki nie pomogą tak już mają co do legenda nie wiem. Spróbuj z innym olejem 10/40 polsyntetyk może ten co masz ci nie służy . Ja jeżdżę na castrolu i jest ok wcześniej miałem inny i mi lampką alladyna się świeciła a stan był

W RX8 masz silnik WANKLA i tam z założenia zżera większe ilości oleju. Tak po prostu ma ten typ.
Odpowiedz
#12
(08-30-2017, 2:03 )Szczebiot napisał(a): A więc po "dokładnych" pomiarach wychodzi że dumna japońska siłownia pożera około 200ml /1000km
Ciężko mi powiedzieć ile dokładnie jest pomiedzy maks. A minimum na bagnecie ale stawiam ok. 700ml.

Sprawa trochę mnie dobiła, powiem szczerze że że chwile jak te sprawiają że tracę serce do projektu Legenda, tym bardziej (Tu ot) wylał mi tylny lewy amor...

Tu pytanie, czy te 200ml to dużo czy mało? Generalnie auta z reguły nigdy oleju mi nie brały, tym bardziej nigdy nawet poł dymka nie puszczały a tu mi Hania taką przykrą niespodziankę robi...

Jak na silnik po remoncie to dużo. Ile km docierałeś i na jakim oleju?
Odpowiedz
#13
Generalnie pierwszy olej to polsyntetyk i zrobine 500-700km, później pełen syntetyk i 2000km teraz pełen syntetyk i 5000km.

 Pierwsze 500km ostrożnie auto widziało maks 3000obr/min, następnie 2000km i kręcenie do maks 4500obr, ostatnie 5000km już normalnie ale bez pałowania, do odcinki wiadomo nie dojdzie bo automat :-P

Najgorszy była druga wymiana 2000km i wtedy to silnik wessał oleju od groma,
W porównaniu do tego teraz to jest luz, uspokoiło się. Może potrzebuje jeszcze trochę czasu :-P tylko że gwarancje mam na 10000km. A 200ml/1000km nie jest podstawą do niczego, tym bardziej że silniczek chodzi bajecznie - oprócz nieszczesnego okazjonalnego błędu zaworu egr. Nie potrafię dojść co mu dolega, chodzi płynnie, nic nie zacina a przy jeździe na poł gwiazdka (np. Podczas rozpedzania na autostradzie z gazem w połowie) potrafi wywalić check, lub podczas dłuższej szybkiej jazdy po autstradzie. W mieście nie ma problemu, na drogach lokalnych do tych 90-110km/h nic się nie dzieje. Może jest to w jakiś sposób powiązane, bo tak jak pisałem - silnik też nie dymi przy każdym dodaniu gazu, tylko jak mu się widzi. Raz na jakiś czas.
[Obrazek: IMG_20171026_103324.jpg]
Odpowiedz
#14
(09-01-2017, 15:10 )Szczebiot napisał(a): Generalnie pierwszy olej to polsyntetyk i zrobine 500-700km, później pełen syntetyk i 2000km teraz pełen syntetyk i 5000km.

 Pierwsze 500km ostrożnie auto widziało maks 3000obr/min, następnie 2000km i kręcenie do maks 4500obr, ostatnie 5000km już normalnie ale bez pałowania, do odcinki wiadomo nie dojdzie bo automat :-P

Najgorszy była druga wymiana 2000km i wtedy to silnik wessał oleju od groma,
W porównaniu do tego teraz to jest luz, uspokoiło się. Może potrzebuje jeszcze trochę czasu :-P tylko że gwarancje mam na 10000km. A 200ml/1000km nie jest podstawą do niczego, tym bardziej że silniczek chodzi bajecznie - oprócz nieszczesnego okazjonalnego błędu zaworu egr. Nie potrafię dojść co mu dolega, chodzi płynnie, nic nie zacina a przy jeździe na poł gwiazdka (np. Podczas rozpedzania na autostradzie z gazem w połowie) potrafi wywalić check, lub podczas dłuższej szybkiej jazdy po autstradzie. W mieście nie ma problemu, na drogach lokalnych do tych 90-110km/h nic się nie dzieje. Może jest to w jakiś sposób powiązane, bo tak jak pisałem - silnik też nie dymi przy każdym dodaniu gazu, tylko jak mu się widzi. Raz na jakiś czas.

sprawdz odme sprawd czy w filtrze powietrza nie masz oleju . sprawdz czy na zimnym silniku jak zostawisz auto na wieczor i rano odpalisz czy daje dyma z rury . mozliwe ze masz zatkana odme i wywala uszczelniaczami i wali olejem.sprawdz takze cisnienia jakie masz takze mozna kolektory wydechowe sciagnac i zobaczyc ktory otwor jest uwalony wtedy wiedzialbys ktorym tlokiem sie zajac . byc moze masz wszystko cacy ale zajalbym sie odma tylko czy mamy 2 odmy czy jedna? bo nawet sie nie przygladalem
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości