Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PCV valve
#1
mam pytanie, czy ktoś u siebie sprawdzał/wymieniał ten zawór? znajduje się pod klapką na przedniej pokrywie zaworowej. Jeżdżę na krótkich odcinkach i pod korkiem mam majonez, wystarczy że przejadę się w trasę i znika, olej czysty. Teoretycznie system przewietrzania PCV powinien temu zapobiegać ale mój zawór przepuszcza w obie strony, a wydaje mi się że powinien tylko w jedną. Pytałem się dilera hondy i jest dostępny na zamówienie, oczekiwanie ok 2 miesięcy. Inna możliwość to ściągać z usa, np rockauto.com, ale dolar obecnie strasznie drogi.
[Obrazek: hgf3b.th.jpg] [Obrazek: frontcover4.th.jpg]

Jakby ktoś wiedział jak ten zawór wkońcu powinien działać to proszę o info, mam też pomysł aby użyć zewnętrzny zawór pcv od innego samochodu, zamontować na wężyku idącym do kolektora dolotowego.
Odpowiedz
#2
Wydaje mi się, ze co byś nie robił to każdy silnik na krótkich dystansach będzie mieć białe pod korkiem, co jest efektem gromadzenia się wilgoci. Podobnie miałem w Acurze zimą, przez 2 tyogdnie dziennie jeździłem po 3km, już po kilku dniach był taki efekt. Abstrachując, warto ten zawór sprawdzić bo krążą pogłoski, że może syfu narobić jeśli jest niesprawny.

Wybieraj dłuższą drogę do pracy Oczko
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz
#3
Dzięki za odp. Chyba się szarpnę i zamówię wkońcu ten zawór, tak jak pisałem, przepuszcza w obie strony gdy w niego dmuchałem, nawet oleju mi teraz szkoda wymieniać bo i tak syf w silniku Smutny mimo że już kupiłem lotos 5w30.

Odnośnie samego przewietrzania skrzyni korbowej i pokryw zaworowych to tak to wygląda na schemacie:
[Obrazek: diagramn.th.jpg]

czyste powietrze jest zasysane do tylnej pokrywy (4), stamtąd do skrzyni korbowej i do przedniej pokrywy , później poprzez zawór PCV (7) powinno być zasysane do kolektora dolotowego przez sześć małych dziurek:
[Obrazek: intake2z.th.jpg]

Kiedyś chciałem zrobić podciśnieniowy przyrząd do odpowietrzania hamulców, butelkę plastikową podłączyłem przy przepustnicy , zgniotło ją momentalnie więc podciśnienie musi być duże. Teoretycznie więc wszelkie opary i kondensacja powinna być zasysana do komór spalania.
Odpowiedz
#4
dodam tylko że jakiś czas temu kupiłem dwa nowe zaworki PCV tylko że różnych firm:
KEMPARTS PCV168
BECK/ARNLEY 0450269
[Obrazek: th_pcv1.jpg] [Obrazek: th_pcv3.jpg] [Obrazek: th_pcv2.jpg]

Oba zaworki okazały się identyczne w budowie z oryginalnym hondy. Tzn w środku luźno lata jakaś sprężynka i blaszka która nie dokońca zakrywa otwór dolny. Co sugerowałoby że właśnie zaworek jest uszkodzony bo przepuszcza powietrze w obu kierunkach.
Wniosek z tego taki że fabrycznego zaworka się nie wymienia, bo poprostu nie ma prawa się popsuć, najwyżej można umyć gdyby był zatkany syfem.
Aha.. bajorko z olejem tworzy po jakimś czasie również z tymi nowymi zaworkami, widocznie nie ma na to rady jak regularne czyszczenie.
[Obrazek: th_pcv4.jpg]
Odpowiedz
#5
Do Hondy Lotos?
Nie żal Ci silnika?
PROSTE SĄ DLA SZYBKICH SAMOCHODÓW A ZAKRĘTY DLA SZYBKICH KIEROWCÓW
JA KUDŁATY DURNOWATY REPERUJE STARE GRATYSzczęśliwy
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości