Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Olej Silnikowy
#1
skoro juz tyle tych KA jezdzi to moze powiecie na jakim oleju jezdzicie ? ,
preferuje dwa rodzaje bo jestem przed wymiana :
Spezifikationen und Freigaben:
1) API SM/CF
ACEA A3-04/B4-04
LIQUI MOLY empfiehlt dieses Produkt zusätzlich für Fahrzeuge, für die
folgende Spezifikationen gefordert werden:
MB 229.3
BMW Longlife-98
VW 502 00/505 00
Porsche A40
TECHNISCHE
DATEN Viskositätsklasse : 5W-40
Dichte bei +15°C : 0,850 g/cm³ DIN 51757
Viskosität bei +40°C : 86 mm2/s DIN 51562
Viskosität bei +100°C : 14,1 mm2/s DIN 51562
Viskositätsindex : 170 DIN ISO 2909
Flammpunkt : 222 °C DIN ISO 2592
Pour Point : – 45 °C DIN ISO 3016
ASTM-Farbzahl : 3,5 DIN 51578
Asche, Sulfat : 1,2 g/100g DIN 51575

2)
Spezifikationen und Freigaben
API SM/CF
ACEA A1-04/B1-04, A5-04/B5-04, C2-04
LIQUI MOLY empfiehlt dieses Produkt speziell für folgende Fahrzeug-hersteller, bei denen ein Schmierstoff dieser Spezifikation gefordert wird:
Peugeot, Citroen (PSA) B71 2290
Honda, Toyota, Mazda
Fiat 9.55535 S1
ILSAC GF-3
TECHNISCHE
DATEN Viskositätsklasse : 5W-30
Viskosität bei +40°C : 54,5 mm²/s DIN 51562
Viskosität bei +100°C : 9,7 mm²/s DIN 51562
Viskositätsindex : 170 DIN ISO 2909
Pour Point : - 40 °C DIN ISO 3016
Asche, Sulfat : < 0,8 g/100g DIN 51575
Basenzahl : 7,9 mg KOH/g DIN ISO 3771
High Temperature/
High Shear Viskosität : > 2,9 mPa x s CEC CL-23

3) ?

oraz olej skrzyni MT jak i dyfra :
Hypoid-Getriebeöl
SAE 85W-90
BESCHREIBUNG Leistungsstarkes Hochdruckgetriebeöl, hergestellt aus sorgfältig ausgewählten
Grundölen und multifunktionellen Extreme Pressure-Additiven. Es ist für
kraftgeschaltete Getriebe- und Achsantriebe – besonders für stark beanspruchte
Hypoidgetriebe – geeignet.
EIGENSCHAFTEN - höchstes Druckaufnahmevermögen
- verschleißmindernd
- laufgeräuschmindernd
- gutes Viskositäts-Temperaturverhalten
- hervorragende Alterungsbeständigkeit
- verträglich mit allen Dichtungsmaterialien
Spezifikationen und Freigaben:
API GL 5
MAN 342 Typ M1
MB-Freigabe 235.0
MIL-L 2105 D
ZF-TE-ML 16C, 17B, 19B, 21A
TECHNISCHE
DATEN Viskositätsklasse : 85W-90
Dichte bei +15°C : 0,910 g/cm³ DIN 51757
Viskosität bei +40°C : 201 mm²/s DIN 51562
Viskosität bei +100°C : 17,5 mm²/s DIN 51562
Viskositätsindex : 91 DIN ISO 2909
Flammpunkt : 206 °C DIN ISO 2592
Pour Point : -22 °C DIN ISO 3016
ASTM-Farbzahl : 6 DIN 51578
EINSATZGEBIETE Für höchstbelastete Fahrzeuggetriebe, insbesondere Achsantriebe mit
Hypoidverzahnung.
Odpowiedz
#2
Ja zawsze do wszystkiego leję castrol, w skrzyni nie zmieniałem i tu jedynie odstąpię od reguły.
Odpowiedz
#3
A dlaczego to jest nie po naszemu?
Olej do silnika lej taki jaki w nim zastałeś - lepkość. Co do marki wszystko z wyższej półki konfekcjonowane i kupione w pewnym źródle będzie ok. Nie lejemy rzecz jasna Lotosa, produktów Orlen Oil ( mam nadzieję, że szef nie czyta tego forym Oczko ), Midland itp. Skrzynia, dyfer - tylko i wyłącznie oryginał! Mimo pozornie wysokiej ceny, do skrzyni wlewa sie tego niewiele i nie często, warto zainwestować. Zdecydowanie przedłużysz żywotność i odczujesz efekty. Każdy kto wymieniał olej w AT na ATF Z1 może to potwierdzić. Zapewne ta zasada odnosi sie również do MT.
Odpowiedz
#4
do skrzynia Manualnej jak i dyferencjalu mozna uzywac Oleju przeznaczonego pod przekladnie Hapoidowe http://en.wikipedia.org/wiki/Spiral_bevel_gear , czyli z tego co rozumiem Dyfer i skrzynia bedzie miala ten sam olej ?
w Manualu wyczytalem ze do dyfra olej 80W90 moze byc do przekladni Hypoidowych (jak wyzej) ,
ale nie ma jasno opisanego oleju do skrzyni chyba ? wzmianka o 10W40 to chyba pomylka ? ,

@ Peter , olej w silniku zmienie na taki jaki powinien byc czyli 5W 30 lub 40 , ostatnia wzmianka o oleju z Adresem Deelera Hondy wiec lejac 5W powinno byc dobrym wyborem ,
olej LQ od dobrych settysiecy km nie narzekam ,
zerknij prosze do tematu z alarmem i podesli jakies uzyteczne info Oczko
Odpowiedz
#5
Ja zmieniam na Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30, który ma dopuszczenia: ACEA A3-04/B4-04, API SL/CF, VW 503.01/502.00/505.00, Mercedes-Benz 229.3/229.1, BMW Longlife-98 i myślę, że to wystarczy...
Legend Coupe KA8 przedliftowa bez szeroko pojętego "tjuningu" i zeszpecenia- sprzedana. Powoli "przymierzam się" jednak do poliftowego E24 i czekam na właściwe KA8

Odpowiedz
#6
witam
głowice już zrobione 
mam pytanie w sprawie oleju
na kartce w komorze silnika jest że wlany był olej 15W40
zastanawiam się czy jak  wleję 5W30 czy nie będzie za rzadki
czy też wlać 10W 40????
wlewam LM pólsyntetyk kwestia tylko gęstości
i jeszcze sprawa filtra oleju
jaki polecacie zamiennik ?

pozdro
Odpowiedz
#7
(05-02-2012, 19:10 )Peter napisał(a): Nie lejemy rzecz jasna Lotosa, produktów Orlen Oil ( mam nadzieję, że szef nie czyta tego forym Oczko ),

Dlaczego nie lejemy polskich olei? Ja lałem i leje do wszystkich Hond które miałem Lotos i nigdy nie miałem problemów.
Odpowiedz
#8
(03-30-2017, 0:49 )ricardos napisał(a): witam
głowice już zrobione 
mam pytanie w sprawie oleju
na kartce w komorze silnika jest że wlany był olej 15W40
zastanawiam się czy jak  wleję 5W30 czy nie będzie za rzadki
czy też wlać 10W 40????
wlewam LM pólsyntetyk kwestia tylko gęstości
i jeszcze sprawa filtra oleju
jaki polecacie zamiennik ?

pozdro


Chciałbym tylko zwrócić uwagę, że jest różnica między lepkością i gęstością. Parametr oleju, który nas interesuje to lepkość. 
Przykładowo, woda ma większą gęstość od oleju, ale mniejszą lepkość.


Ja jestem np. zwolennikiem olejów 5w50 gdyż bardziej zależy mi na ochronie silnika niż na normach ekologicznych. Oleje energooszczędne typu 0w30 0w20 wprowadzono w celu spełnienia norm i dlatego są zalecane przez producentów.
Odpowiedz
#9
Ja leję syntetyka z Gdańska i sobie chwalę. Jak porównać właściwości fizyko-chemiczne Lotosa i innych, to wychodzi raczej na korzysx tego pierwszego. Fakt, orlenu nie odważyłbym się wlac... Zresztą od czasów zlotu w Ogrodzieńcu to tam nawet nie tankuję.
HLKA9'96 -> HLKA9'99
Odpowiedz
#10
witam
wszystko ogarnięte
silnik pracuje bardzo ładnie, jazda próbna bez zastrzeżeń

 tak dla orientacji cenowo-kosztowej 

koszt regeneracji głowic 700 pln
uszczelki pod głowicę 200 pln

do silnika zalałem LM 10W40   koszt  129pln za 6 litrów 
do skrzyni Valvoline ATF Z 1   koszt 26 pln
filtr oleju Filtrona OP593  koszt 25 pln

koszt łączny 1080 pln

 mam zniżki jako stały klient więc wyszło przyzwoicie

pozdro
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości