Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wymiana uszczelek pod głowicami Acura TL 3.2 24v6
#1
Witam serdecznie. Właśnie rozebrałem silnik swojej 3.2 TL i zabieram się do wymiany uszczelek pod głowicami. Kupiłem w IC, ale oni nie wiedzą która to prawa a która lewa strona silnika. Uszczelki opisane jako N04014 i N04015 wygladaja identycznie i pasuja na strone prawa silnika. Glowice mam juz splanowane, dotarte zawory, zmienione uszczelniacze, uzupelnione pourywane szpilki kolektorow wydechowych. Tylko skladac! A uszczelek brak... Moze szanowni koledzy wiedzą gdzie zanabyc w normalnej cenie uszczelki pod głowicę do tego auta? IC odpada.

Mam jeszcze następujące pytania:
1. Momenty dokręcania śrub głowicy
2. Konieczność zakupu nowych śrub (jeśli nie, to jakie kryteria kwalifikujące stare śruby do ponownego użycia)
3. Schemat ustawienia rozrządu
4. Czy rozlany czujnik położenia wałka na lewej głowicy kwalifikuje go do wymiany? Bo wyleciala z niego jakaś galaretka, ale w sumie iskra była.

Obraz wojny: http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak...1789_n.jpg
Odpowiedz
#2
(09-27-2012, 17:41 )Mysza napisał(a): Witam serdecznie. Właśnie rozebrałem silnik swojej 3.2 TL i zabieram się do wymiany uszczelek pod głowicami. Kupiłem w IC, ale oni nie wiedzą która to prawa a która lewa strona silnika. Uszczelki opisane jako N04014 i N04015 wygladaja identycznie i pasuja na strone prawa silnika. Glowice mam juz splanowane, dotarte zawory, zmienione uszczelniacze, uzupelnione pourywane szpilki kolektorow wydechowych. Tylko skladac! A uszczelek brak... Moze szanowni koledzy wiedzą gdzie zanabyc w normalnej cenie uszczelki pod głowicę do tego auta? IC odpada.

Mam jeszcze następujące pytania:
1. Momenty dokręcania śrub głowicy
2. Konieczność zakupu nowych śrub (jeśli nie, to jakie kryteria kwalifikujące stare śruby do ponownego użycia)
3. Schemat ustawienia rozrządu
4. Czy rozlany czujnik położenia wałka na lewej głowicy kwalifikuje go do wymiany? Bo wyleciala z niego jakaś galaretka, ale w sumie iskra była.

Obraz wojny: http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak...1789_n.jpg

Jezeli chodzi o uszczelki To prawa powinna mieć z jednej strony wystający ząbek lub niewielki prostokąt. Jezeli intercars Nie ma to japan moto ma ale za pewne tej samej firmy co miał intercars. Masz tu link japanmoto.pl tylko nie wybieraj acury tylko hondę i są dwie dostępne o tych nr co napisałes jest opisane N04015 jest prawa uszczelką. Głowice dokręcasz najpierw na 30 Nm potem na 78Nm wg instrukcji jak i w innych hondach ale osobiście dokręcam na 88.Szpilek nie trzeba wymieniać ale dobrze wyczyścić . A czujnik jeżeli Ci działa to olej sprawę u mnie jest to samo .a schemat rozrządu jest prosty wszystkie znaki u góry kół. tylko przy zakładaniu paska trzeba uważać żeby nie przesuneły się koła Jak nie dasz rady to wyśij mi email to dam ci ten schemat
Odpowiedz
#3
Kolego Mysza, zapraszam do Działu powitań, napisz tam kilka słów o sobie i na temat auta.
Odpowiedz
#4
Ok, sory że tak bez powitania ale nie znalazłem początkowo wątku powitalnego, już się poprawiłem Oczko

Grzegorz, wielkie dzięki za rzeczowe info. Uszczelki mam firmy STONE z IC, niestety opisane jako 014 i 015 przyszły jednakowe. Dokupię sobie w tym japanmoto lewą i będzie po kłopocie. W programie IC opisana jako prawa przechodzi na zamówienie jako lewa, i nikt nic nie wie...

A jeszcze mam pytanko o te dwa czujniki wystające u góry z bloku po środku silnika przy głowicach, bo mi się rozpadły... od innej hondy pasują? co to za czujniki?
Odpowiedz
#5
(09-30-2012, 21:02 )Mysza napisał(a): A jeszcze mam pytanko o te dwa czujniki wystające u góry z bloku po środku silnika przy głowicach, bo mi się rozpadły... od innej hondy pasują? co to za czujniki?

Zrób dokładniejsze foto, ja nie widzę tych czujników.
Odpowiedz
#6
(09-30-2012, 21:35 )Peter napisał(a):
(09-30-2012, 21:02 )Mysza napisał(a): A jeszcze mam pytanko o te dwa czujniki wystające u góry z bloku po środku silnika przy głowicach, bo mi się rozpadły... od innej hondy pasują? co to za czujniki?

Zrób dokładniejsze foto, ja nie widzę tych czujników.

Jezeli chodzi ci o te co są pod kolektorami to są to czujniki spalania stukowego powinny podejść od innej hondy
Odpowiedz
#7
Dokładnie, chodzi o te oba czujniki pod kolektorem ssącym przy środkowych cylindrach po prawej i lewej stronie w przestrzeni między głowicami..

Grzegorz, jak masz ten schemat to wrzuć na mysza@capri.pl - prośba. Bo dziś bym spiął ten rozrząd. Chyba że to po prostu 1 cylinder w GMP i ustawić koła na znaki które są tam bardzo dobrze widoczne.
Odpowiedz
#8
Przepraszam ze Ci nie napisałem ale padł mi komputer,i wszystko poszło. na forum dostępny jest manual tam na pewno znajdziesz wszystko.

(10-04-2012, 15:02 )Mysza napisał(a): Dokładnie, chodzi o te oba czujniki pod kolektorem ssącym przy środkowych cylindrach po prawej i lewej stronie w przestrzeni między głowicami..

Grzegorz, jak masz ten schemat to wrzuć na mysza@capri.pl - prośba. Bo dziś bym spiął ten rozrząd. Chyba że to po prostu 1 cylinder w GMP i ustawić koła na znaki które są tam bardzo dobrze widoczne.
Odpowiedz
#9
Mysza napisał(a):A jeszcze mam pytanko o te dwa czujniki wystające u góry z bloku po środku silnika przy głowicach, bo mi się rozpadły... od innej hondy pasują? co to za czujniki?

tzw knock sensor, powinny spasić od KA9.

uszczelki zamów w ASO bądź szukaj w USA produktu firmy FEL-PRO

motur masz C32A1?
v6
Odpowiedz
#10
Witaj kolego.
Jeśli odwiedzasz dalej to forum to powiedz jak sobie poradziłeś z wymianą uszczelek. Mnie czeka to samo. Miałem dać do warsztatu na czas mojego wyjazdu ale trzeci warsztat po zobaczeniu silnika wycofuje się lub podaje nową cenę roboty typu 1000zł za głowicę. Dlatego chyba wygospodaruje czas i sam będę wymieniał. Znam się na rzeczy lecz chcę wiedzieć czy są jakieś utrudnienia specyficzne dla tej jednostki tupu konieczność opuszczenia silnika itp
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości