Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zakup - podpowiedź
#1
Witam,
jestem przed zakupem wymarzonego ka8, który zostanie u mnie w garażu do usranej śmierci...
Poczytałem wiele cennych porad na forum , na co zwrócić uwagę przed zakupem.
Mam natomiast pytanie dot. tego, na co ewentualnie nastawić się po zakupie...tzn:
Samochód jest z 91', przebieg 249tyś., miał dwóch właścicieli i był serwisowany do 215tys. W grudniu 2011 został wyrejestrowany, i od tego czasu stał nieużywany w Niemczech.
Czy nastawiać się na jakiś większy serwis przy tym przebiegu ( jeśli się orientuję to powinien być przy 200tys), zwłaszcza że raczej przez ten rok nie był jeżdżony.
Jest problem z chłodnicą klimatyzacji, próbowałem poszukać jakiś części w sieci, ale niestety bryndza. Czy jeśli klimatyzacja to będzie jedyne zmartwienie i zdecyduję się na zakup,to czy mogę liczyć na jakie kolwiek kontakty do ludzi , którzy mi ogarną ten lub jeszcze inny temat?
Jestem ze śląska i chciałbym mieć kogoś w promieniu 100km, kto zajmie się tym samochodem w razie potrzeby.
Dziękuję z góry za wszelkie informacje.
Legend KA8 + Civic Eg B18 N/A 210 HP + Merc 300SL R129
Odpowiedz
#2
Trochę wróżenie z fusów. Jak już wsiądziesz w Legenda to po pierwszym zapoznaniu będziesz wiedział co trzeba zrobić.
Skoro po 215 tys był ostatni przegląd (połówkowy wg. książki, czyli olej i filtry), to trzeba zrobić zaległy pełny, który przypada przy 230 tys.
Co wchodzi w jego skład mozna znaleźć w instrukcji.

Co do klimatyzacji, jesli to tylko chłodnica, to można ja zregenerować np. w Chłodnic-Pol koło Gliwic.

[Obrazek: legend.jpg]
Odpowiedz
#3
(10-12-2012, 8:23 )matti5d napisał(a): Trochę wróżenie z fusów. Jak już wsiądziesz w Legenda to po pierwszym zapoznaniu będziesz wiedział co trzeba zrobić.
Skoro po 215 tys był ostatni przegląd (połówkowy wg. książki, czyli olej i filtry), to trzeba zrobić zaległy pełny, który przypada przy 230 tys.
Co wchodzi w jego skład mozna znaleźć w instrukcji.

Co do klimatyzacji, jesli to tylko chłodnica, to można ja zregenerować np. w Chłodnic-Pol koło Gliwic.

Dziękuję za szybką odpowiedź i podpowiedź...
Właśnie się dowiedziałem , że auto stało niejeżdżone od stycznia tego roku, aż się boję. Zastanawiam się czy w ogóle jest po co jechaćO matko
Szukam dalej...
P/S
Czy moge prosic o info dot właśnie takiego przeglądu, czyli 230tyś, co wchodzi dokładnie w jego skład?
Dzwoniłem do trzech dealerów i żaden nie był w stanie podać mi konkretnej informacji.
Legend KA8 + Civic Eg B18 N/A 210 HP + Merc 300SL R129
Odpowiedz
#4
To, że nie był jeżdżony od stycznia to nic. O ile był garażowany. Wtedy ewentualnie opony mogą być do wymiany. Jak nie masz daleko to jedź i go obejrzyj.
Odpowiedz
#5
Dokładnie, wszystko zależy w jakich warunkach stał. Jeśli na placu w komisie porośnięty mchem to pewnie nie warto.
Jeśli w suchym garażu, to nic mu to nie zaszkodzi.

Co do przeglądu, to wg instrukcji przy tym przebiegu wymienić należy:

- filtr powietrza
- olej i filtr silnika
- płyn chłodzący

[Obrazek: legend.jpg]
Odpowiedz
#6
Ochłonąłem i czytając wasze wypowiedzi zdecydowałem że pojadę go zobaczyć i przetestować.
Trudno, chcąc znaleźć coś, co mnie zadowoli , będę musiał trochę czasu i pieniędzy na przejażdżki poświęcić.
W końcu to nie nowe samochody, a za egzemplaz z przebiegiem 20tyś poprostu mnie nie stać.
Chcę się wybrać tam w przyszłym tygodniu.
Mam nadzieję ze wyjazd będzie owocny i będę mógł oficjalnie zagościć jako użytkownik modelu na forum.
Legend KA8 + Civic Eg B18 N/A 210 HP + Merc 300SL R129
Odpowiedz
#7
cóż mogę dodać-jedynie szczęścia do planowanego wyjazdu.

najkrócej-zwróć uwagę na wszystko, Legend nie odbiega od reszty starych japońców, a w nich remonty zgodne ze sztuką należą do długich i trudnych finansowo.

Powtarzać jak mantrę będę zawsze.... lepiej poczekać i kupić coś droższego, ale wyjściowo w stanie bezzarzutu.
v6
Odpowiedz
#8
PORU, bardzo dokładnie przyjrzyj się tylnej części nadwozia, nadkolom, czy nie ma tam rdzy. Bo to jest już większa inwestycja.
Odpowiedz
#9
(10-14-2012, 0:09 )Krzysztov napisał(a): PORU, bardzo dokładnie przyjrzyj się tylnej części nadwozia, nadkolom, czy nie ma tam rdzy. Bo to jest już większa inwestycja.
O rdzę w nadkolach tak się nie martwię, bo przy poprzednich hondach zmierzyłem się z tym problemem z powodzeniem ( w civicu zrobione 5 lat temu i nic się nie pokazuje, w prelude 2 lata temu i też nic), chyba że w przypadku legend jest inaczej?
Zakładam że jeśli silnik, skrzynia i układ jezdny + wszystkie detale ( listwy, środek, etc) będą w porządku, to z przywrócenie blacharsko lakierniczego wygladu nie będzie większym problemem ?
Legend KA8 + Civic Eg B18 N/A 210 HP + Merc 300SL R129
Odpowiedz
#10
NIEKONIECZNIE. Nadkola tylne nie mają fabrycznych reperaturek, zostaje spasowywanie od accorda, co nie oddaje wyglądu oryginału, kosztuje też sporo. Oryginalne lakiery są podobno drogie. Sprawdź szyby(pęknięcia) i podszybia (rdza). Ja wyciągałem obydwie w celu odrdzewienia i wymieniałem przednią (pęknięta). Koszt w/wym + lakierowanie maski,klapy bagażnika,błotnika przed.,zderzaków ok 3500pln
Radzę poszukać zdrowego egzemplarza, na pewno odwdzięczy się w przyszłości ( u mnie już są purchle na klapie w miejscu po znaczku "LEGEND")
UKŁAD JEZDNY - regeneracja w poważnym zakładzie 2000pln (mam jeszcze maglownicę do regeneracji -ok 600pln+robocizna)
Detalami typu środek,listwy się nie przejmuj, to już są naprawdę grosze.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości