01-03-2013, 17:47
(01-03-2013, 9:14 )grzegorzwilkolazki napisał(a): Witam wtrące swoje trzy słowa . wskazania sondy powinny cały czas oscylować od powiedzmy 0.13 do 1V przy czym 0.13 to ubogo 1V to bogato ( ale nie koniecznie ) to ze pokazuje cały czas 1 v nie koniecznie oznacza ze jest zepsuta , większość gazowników ustawia gaz tak żeby bardziej było na bogato mniejsze prawdopodobieństwo ze zapali się kontrolka silnika , ale może się przez taki stan mapa benzynowa rozjechać i wtedy zaczynają się problemy . Jeżeli sonda pracuje po przegazowaniu auta to być może brak katalizatorów? Najpierw sprawdził czujnik temp , może być też zbyt słabe ciśnienie paliwa (lejące wtryski zatkany filtr paliwa) lub mapsensor, zbyt duże lub byle jakie opony ,trzymające hamulce, styl jazdy .
Czyli jak walnie wtrysk i będzie lał paliwo w gardło sonda stanie na wartości bogatej, to znaczy że też sonda padnięta? Ustawianie przez gazowników(widocznie zemnie słaby gazownik bo tak nie robię po to ma się analizator spalin by z niego korzystać) na "bogato" paranoja, zacznijmy od tego że w takim roczniku trzeba naprawdę ostro przeholować z dawką by check wywaliło.
Wiele razy przybywali do mnie ludzie z sondą lambda w garści i chcieli wymieniać bo jakiś tam Franek Iksiński podłączył komputer i stwierdził że to sonda. A w rzeczywistości wymiana potrzebna w co drugim aucie. Mało kto pamięta że oprócz sondy winę mogą ponosić wtryskiwacze (zarówno gazowe jak i benzynowe), katalizator, czujnik przepływu powietrza, czujnik temperatury, czujnik TPS i wiele innych, jak sonda nie "chodzi" to zaczynamy od dokładnej diagnostyki parametrów wszystkich podzespołów i dopiero wtedy mamy pewność że to sonda czy nie. Często mam do czynienia z klientami co to przyjeżdżają, od innych mechaników z wymienioną już sondą a ta dalej nie działa.(pomijamy te fabrycznie niedziałające.)
Jak nazywa się auto dla Roma?
Roomster
Roomster