Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kierownica
#31
hm... swojemy mechanikowi (zaufany) powiedziałem żeby wlał coś dobrego na zimę, zapomniałem zapytać co on wlał. ale zamówie to co Legend95 mi zaproponował w linku. i zobaczę co się będzie działo. dzięki Oczko
Odpowiedz
#32
pytanko ile wchodzi płynu w cały układ wspomagania? bo zamówiłem 2,1l i jutro wymiana i nie wiem czy starczy.
chyba znalazłem ile się mieści płynu 1,7l ale nie jestem pewny. *ciepłych dni życzę*
Odpowiedz
#33
tak, 1,7 L.


aby ułatwić sobie robotę weź kumpla, odepnij wężyk górny ze zbiorniczka, przewód wsadź do naczynia, odpal silnik i niech kolega kręci kierą aż pompa będzie pusta - wskazana ostrożność, aby pompy nie zatrzeć Uśmiech

zalewa się jeszcze łatwiej, lejesz w zbiornik koło 1,5 litra, odpalasz, kręcisz kierą od oporu do oporu parę razy i potem dolewasz do poziomu i wsjo.

do zrobienia samemu, szybka robota Uśmiech
v6
Odpowiedz
#34
płyn wymieniony wszystko przepłukane, przedmuchane i nadal chodzi ciężko z rana z tym że troszkę szybciej się rozkręca.
Odpowiedz
#35
a jak długo ciężko się obraca kierownicą?
v6
Odpowiedz
#36
rano odpalam pochodzi sobie z 2min i ruszam przejadę około 600m do 1km i wtedy dobrze kręci. a co do tego płynu co dałeś link jestem zadowolony bo jak już zaczyna chodzić kiera dobrze to jest lżej niż na tym co miałem wcześniej wlany. a i teraz mają promocje na ten płyn na allegro jest wystawiony za 30zł a jak się do nich zadzwoni to koszt płynu jest 17zł za butelke.
Odpowiedz
#37
oo dobre inf, zamówię jeszcze ze 2 butelki.

a co Twój mechanik twierdzi na ten objaw?

teoretycznie, tak mi się wydaję, zawsze przy starcie na dużym mrozie kierownicą kręci się trochę ciężej niż w momencie gdy płyny już nabiorą ciepłoty.

jak długo tak masz?
v6
Odpowiedz
#38
mechanik powiedził że pompka może już nie domagać(ale tyle to i ja się domyślam) . to że w mrozy może chodzić troszkę ciężej zdaję sobie sprawę, ale to wygląda jakby nie było wogóle wspomagania tak jak byś chciał skręcić kierownicą na nie włączonym silniku. a dzieję się tak jak temperatura spadnie poniżej -5 od tej zimy. może kupie jeszcze kilka butelek płynu i zaleje od nowa może cóś pomoże. (pisałeś tutaj o tym VSS czy to może mieć coś wspólnego, czy to jest ten czujnik prętkościomierza?)
Odpowiedz
#39
teoretycznie może.

W G2 siła wspomagania zależna jest od prędkości samochodu, za dobór siły odpowiada system zaworków w czujniku prędkości.

Nie wiem, czy akurat zaworki w VSS mogą powodować takie objawy jak napisałeś.

Możesz spróbować wypiąć(zaślepić) VSS z układu i zobaczyć jak się wspomagania zachowuje, nie wiem czy taki test jest zasadny, nie trenowałem jeszcze tego Uśmiech
v6
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości