Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem ze szkrzynią biegów KA8 automat
#11
u mnie objawy są zupelnie inne, gdzieś widzialem taką wypowiedz i okazało się później że wytarły się frezy na wałku w skrzyni... ale nie zawsze musi być to samo
Odpowiedz
#12
Limak, masz wywalony przegub wewnętrzny.
Części do prelude II i III gen. Ubezpieczenia majątkowe.
Odpowiedz
#13
a jak ja to mogę sprawdzić jak podniosę hondę czy to przegub wewnętrzny jak mam szukać. i gdzie dostanę ten przegub? pozdrawiam
Odpowiedz
#14
Wjedź na kanał i niech to sprawdzi ktoś kto się na tym zna. Trzeba sprawdzić luz na przegubie trzymająć jedną reką półoś a drugą obudowę przegubu i delikatnie przekręcając raz w jedną raz w drugą stronę.
U mnie nie było hałasów ale jak ruszałem z miejsca to dało się odczuwać lekkie drgania. Diagnoza mechanika podczas wizyty serwisowej - przegub wewnętrzny. Poniewż nigdzie nie mogłem znaleźć nówki, która podobno miałaby kosztować koło 600zł, kupiłem całą używaną półoś od handlarza z alledrogo.
Części do prelude II i III gen. Ubezpieczenia majątkowe.
Odpowiedz
#15
Błąd skrzyni rozwazany okazalo sie ze czujnik jest ok tylko obwód czujnika był uszkodzony... jak to mówią "nasi już tam byli" kabel przerwany skrecony nie zalutowany i lekko taśma zaizolowany... teraz zrobiłem to porządnie zalutowane zabezpieczone koszulką termokurczliwą i błędów nie ma..

Ale skrzynia do końca nie pracuje tak jak powinna... mianowicie jak jest zimna to czasami na niskich prędkościach nie redukuje biegu tylko wrzuca luz wtedy trzeba się zatrzymać i ruszać z 1 biegu... jak skrzynia jest dobrze rozgrzana to pracuje doskonale... dodam jeszcze że niedawno wymieniałem olej... i nie mogę się po tej miarce rozpoznać ile w niej jest oleju... wlałem na oko 8,5l.

Pytanie nr 1
Czy to jest wina złego oleju czy skrzynia już się powoli kończy?? a może sprzęgło?

Pytanie nr.2
Sprawdzanie stany oleju w skrzyni odbywa się na włączonym silniku tak jak to jest w każdym niemieckim samochodzie czy tu olej sprawdza się tak samo jak w silniku?? Bo już jakiś mechanik powiedział mi taką kwestie...

Błąd ABS rozwiązany wymieniony czujnik lewy tylny i jest teraz okUśmiech (czujnik oczywiście dopasowany od innego samochodu).
Odpowiedz
#16
wlałeś 8,5l ?? nic nie pisałeś o wyciąganiu skrzyni czy sprzęgła, wiec skąd taka ilość? to chyba dużo za dużo
Odpowiedz
#17
stąd pewnie ta trudność ze sprawdzeniem stanu oleju na bagnecie, czyżby cały mokry za każdym razem?
przy wymianie oleju powinno wejść ok. 3 litrów. Sprawdza się zaraz po wyłączeniu silnika (tak mówi manual), z resztą.... przy włączonym silniku wskazania są praktycznie identyczne.
[Obrazek: avatarrear.jpg]
Odpowiedz
#18
hmm wlałem tyle oleju bo tyle zlałem starego oleju ze skrzyni... dodam jeszcze że miałem miskę ściągnięta bo czyściłem filtr...

Czyli mam rozumieć że mam dużo za dużo oleju w skrzyni??
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości