Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Odpalanie automatu na pych/hol
#1
Chciałem trochę rozwinąć ten temat... Kiedyś gdzieś coś słyszałem, czytałem, że samochód z automatem można odpalić na pych lub podczas holowania. Oczywiście mówi się że nie wolno (nigdzie nie jest napisane że się nie da)... ale są lub mogą nastąpić sytuacje kiedy może się to przydać. Może i jest to ryzykowne, ale jak bardzo może okazać się szkodliwe? Skoro poprzez sprzęgło hydrokinetyczne przekazywany jest moment obrotowy w jedną stronę to w drugą też musi. Mam nadzieję że nigdy nie będę musiał próbować i Wy również, jednak temat mnie bardzo interesuje.
Odpowiedz
#2
Zaznaczam, że nie próbowałem i skutków ubocznych nie znam i nie chcę znać.
Teoria mówi tak.
Zapłon w pozycji - ON.
Jeśli silnik zimny wciskamy jednokrotnie gaz do oporu. Jeśli motor ciepły pomijamy tę czynność.
Dźwignia w pozycji neutralnej - lina za ryj no i wio.
Rozpędzamy do prędkości około 60-70 km/h - dźwignia w pozycję 2. Jeśli silnik odpali z powrotem na neutral.
Tyle teorii sprawdzonej w praktyce lecz nie przeze mnie. Jeśli jedynym winowajcą niemożności odpalenia był akumulator powinno poskutkować - w innych pozostałych szczerze wątpię.
Nie polecam oczywiście Szczęśliwy
Odpowiedz
#3
Kurde, ja bym sie bal..... :?
Nie kłóć się z głupkiem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy...
Odpowiedz
#4
takie numery to mozna robic z niesmiertelnym automatem z merca w-124 w hondzie obstawiam ze na 80% dojdzie do powaznego uszkodzenia skrzyni, mysle ze gra nie warta swieczki, lepiej zadzwonic po pomoc drogowa,a chyba kazdy ma to w swojej polisie ubezpieczeniowej
Odpowiedz
#5
Nie każdy Hastlav jest tak bogaty jak Ty. Weż poprawkę na to że Kaczor to student.
Kaczor jak co to skrzytnia u mnie jest do wzięcia.
PROSTE SĄ DLA SZYBKICH SAMOCHODÓW A ZAKRĘTY DLA SZYBKICH KIEROWCÓW
JA KUDŁATY DURNOWATY REPERUJE STARE GRATYSzczęśliwy
Odpowiedz
#6
gdybym byl bogaty zibi to bym jezdzil najnowsza wersja sh-awd Oczko tez kiedys bylem studentem i to wlasciwie obliguje do racjonalnego myslenia , co z tego jak silnik odpali kiedy cos w starej skrzyni strzeli a samochod i tak nie pojedzie :?: koszty beda wieksze niz gdyby go wogole z garazu nie wyciagac.... think
Odpowiedz
#7
a widzieli jak się odpala skutery z CVT na pych ? :mrgreen:
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz
#8
Nie widziałem, ale chętnie zobaczę. Bo w naszych automatach istnieje możliwość zblokowania któregoś z biegów i wydaje mi się że nie powinno być z tym problemu, w przypadku przekładni bezstopniowych to jest ciekawe.

Hustla... no zaczyna mi brakować słów żeby choć troszkę z Tobą pogadać. Nie dość że nie można Ci nic wyjaśnić (a taki z Ciebie wykształcony i kulturalny człowiek), to jeszcze Ty nic nie potrafisz nic wyjaśnić. Cały czas jeździsz po wszystkich którzy mają inne zdanie. Chcesz żeby inni podchodzili poważnie do tego co piszesz? Wyluzuj... i troszkę konkretów, bo Twoje obstawianie że na 80%... Nie wiem co tam studiowałeś ale na tych studiach chyba miałeś dużo przypadków że teoria z praktyką często nie ma nic wspólnego. A co z Tymi 20%?
Odpowiedz
#9
Kaczor nasze nastolatki mają więcej ciekawych pomysłów niż niektórzy inżynierowie :mrgreen:


Na youtubie jest filmik jak gość pcha skuter ze zdjętą obudową napędu, drugi pomocnik experymentu wtyka śrubokręt miedzy dzwon a sprzęgło i moplik odpala. Próbowałem ale bez skutku Szczęśliwy
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz
#10
A ja się tylko chciałem dowiedzieć jaki element skrzyni mógłby paść przy ewentualnych próbach... Bo to że nie powinno się tak robić to każdy użytkownik automatu wie...
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości