Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Odpalanie automatu na pych/hol
#11
no i muszę się czepić... mam wrażenie że zaczynasz już prowokować do dyskusji na Twój temat.

Skąd Ty wziąłeś te 80% i czemu uważasz że to może unieruchomić mój samochód. Znam dobrze budowę swojej skrzyni, wiem jak działa, jedynie muszę przyznać że zaczynam mieć wątpliwości do tego czy dobrze znam budowę i zasadę działania sprzęgła hydrokinetycznego. I szczerze mówiąc to nie widzę w niej jakichś bardzo wrażliwych punktów. Jedynie co to wydaje mi się że albo można przypalić delikatnie tarczki, lub układ korbowo-tłokowy czy rozrząd dostanie mocno w d... jak się przy tych 60-70km/h wrzuci drugi bieg. Ale to tylko moje teorie/domysły i stąd ten temat.
Odpowiedz
#12
Miałem mazdę 929 coupe w automacie (3biegi, stopień skomplikowania konstrukcji przy zestawieniu z legendem znikomy) Któregoś razu wystąpiła potrzeba holowania. Odpalać nawet nie miałem zamiaru próbować, mając na względzie powszechne opinie na ten temat czyli "NIGDY NIE HOLOWAĆ". Zaryzykowałem, bo niespełna kilkanaście kilometrów... Auto pozostało już na warsztacie z tłustą kałużą pod skrzynią (najprawdopodobniej simering na końcu skrzyni (RWD)). Nie pamiętam już co działo się dalej, ale z tego co wiem podczas holowania w skrzyni wytwarza się ciśnienie oleju, które nie działa w taki sam sposób jak przy zapalonym silniku. Skutkuje to uchodzeniem tegoż ciśnienia w miejscach gdzie jest to najłatwiejsze przypuszczam. Od tamtej pory nie holuję automatów.
Uśmiech heheh i przypomniała mi się anegdota jak to podczas ochrony imprezy masowej pięciu policjantów utonęło w odrze... próbowali zapalić motorówkę na pych Uśmiech
Odpowiedz
#13
(11-27-2011, 21:38 )kowal napisał(a): ale z tego co wiem podczas holowania w skrzyni wytwarza się ciśnienie oleju, które nie działa w taki sam sposób jak przy zapalonym silniku. Skutkuje to uchodzeniem tegoż ciśnienia w miejscach gdzie jest to najłatwiejsze przypuszczam.

Podczas holowania automatu nie wytwarza się żadne ciśnienie, stąd zalecenia aby nie holować na odległość większą niż kilka km gdyż elementy skrzyni nie są smarowane. Ciśnienie wytwarza się przy załączonym silniku, ale np. przy przełączeniu na "N" z "D" spada z około 40-50 psi na 5 psi, stąd też nie toczymy się na "N" do swiateł celem oszczędności paliwa, bo to szkodzi skrzyni.
No i nigdy nie słyszałam, żeby ktoś odpalił auto z ASB z pychu...
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości