03-28-2013, 1:23
kombinat, zapraszam do działu Przywitaj się.
Acura Legend GS KA7 1995 by KajTan
|
Kiedy dopadła choroba, to troszkę czasu pojawiło się na relancję
Amerykańska wersja alufelg miała piękny wzorek, coś ala płyta gramofonowa z równymi rowkami, wypolerowana na lustro lub inną formę chromu. Niestety, nadgryzione przez ząb czasu nie dodawały aut uroku. Duża liczba wżerów, spęknięć. Nie wygladało to dobrze. Faktura amerykańskiej wersji alu - coś jak rowki w płycie gramofonu. Mając na uwadze, że praca z aluminium nie jest trudna, ale czasochłonna, dziennie udało mi się odświeżyć po dwie felgi. Na pierwszy ogień poszła w ruch szlifierka, bo aż tyle siły i cierpliwości do usuwania lakieru i żywicy bezbarwnej z felgi samym papierem ściernym trwałaby w zasadzie niemal do dziś Usunąłem mechanicznie lakier z miejsc niedostępnych przy szlifowaniu na obracającym się kole. Wygląda strasznie, ale to chwilowo. Oczyszczona powierzchnia przy śrubach i koło otworów wentylacyjnych Teraz żmudne szlifowanie papierem ściernym o gramaturze 150 tak, aby powstał efekt 'brushed aluminium' czyli jednostajnie ruchy posuwiste. Mówiłem, że te kratery to na chwilkę. Pierwsze szlifowanie papierem 150, teraz pójdą kolejne I widok na całość, dwa przejścia tym samym papierem celem wyrównania największych nierówności i nadania efektu szczotkowanego aluminium. Teraz przyszła kolej na papier 280. I jeszcze raz te same posuwiste ruchy... Męczące, ale wyrównuje chropowatości poprzedniego papieru. Wygładza do porządanej faktury. Jako część wykończenia efektu to szczotkowanie tkaninogąbką o strukturze papieru ściernego. Na samym końcu włókniną szklaną. Jeśli nie masz rękawic, to lepiej jej nie dotykaj Efekt lustra i pięknego połysku, ale nie usuwa rysek imitujących choć po części poprzedni efekt rowków płyty gramofonowej. Teraz pora na szlifowanie na aucie. Koło kręci się zablokowane na D2 - kiedy szlifujemy ranty. Kiedy przechodzimy bliżej śrdoka - blokujemy skrzynię na D3. Uwaga na palce. To chyba najważniejsze. Koło ma niesamowicie dużą bezwładność, więc zanim przystawicie rękę z papierem, pomyślcie. A oto efekt końcowy z bliska Jak dla mnie wyglądają lepiej, niż z tymi wykwitami. ale na zimę dam je do zrobienia na fabryczną, amerykańską modłę.
Acura Legend 1995 32oo cc
Honda Accord 1991 2ooo cc Polski Fiat 125p 1968 13oo cc Opel Olympia-Rekord B 1966 17oo cc Cadillac series62 1954 54oo cc
05-14-2013, 4:32
Nie szkoda było czasu i roboty na taki efekt? Słabo to wygląda. Wewnętrznych miejsc wogóle nie czyściłeś i widać brudy i odchodzącą farbę.
05-15-2013, 3:11
myślałem dokładnie o tym samym, ale nie chciałem psuć nastroju po tak ciężkiej pracy. ogarnięcie wnętrz zwieńczy dzieło.
05-15-2013, 5:58
Za wykonaną pracę szacunek ale może lepiej było dać je do piaskowania, a potem polerka?
11-05-2013, 1:28
Pod koniec sierpnia udało mi się wyprosić termin u mechaników zajmujących się stricte Hondami i tylko Hondami.
Do wymiany poszło całe tylne zawieszenie, fotki podeślę, jak odzyskam pickupa (na jego pace jeżdżą tuleje i sworznie, które szczęśliwe latały luźno w zawieszeniu - zmęczone życiem jak Matuzalem). Wahacze górne na zamówienie wykonała firma Lemforder, w wahaczach dolnych na szczęście udało się wymienić silentbloki. Walki było całkiem sporo, nastawiłem się na znaczny rachunek - 4 nowe wahacze (po rabacie), tulejki, sworznie, robocizna... 2 tys. wydawało się absolutnym minimum. Mechanik zadzwonił kilka dni później - auto do odbioru. Koszt 972 zł. Zupełnie inaczej się prowadzi, tył przestał żyć własnym życiem. Wiem, że Trójmiasto dla większości jest daleko, ale chłopaki ogarnęli robotę, za co gorąco im dziękuję. Firma: FFG Mechanika Pojazdowa ul. Kasztanowa 3, Przejazdowo mail: kontakt.ffg@gmail.com Mega polecam.
Acura Legend 1995 32oo cc
Honda Accord 1991 2ooo cc Polski Fiat 125p 1968 13oo cc Opel Olympia-Rekord B 1966 17oo cc Cadillac series62 1954 54oo cc
11-05-2013, 21:06
Obyło się bez fleksowania starych mimośrodów?
11-08-2013, 7:00
Elegancko udało się wszystko odkręcić i przykręcić na powrót.
Acura Legend 1995 32oo cc
Honda Accord 1991 2ooo cc Polski Fiat 125p 1968 13oo cc Opel Olympia-Rekord B 1966 17oo cc Cadillac series62 1954 54oo cc
11-08-2013, 7:05
witam kolege z trójmiasta
może mały spot w wolnym czasie?
Jakiś czas temu - pewna Młoda Para - wybrała Legendę na wóz, który zabrał ich w nową drogę życia. Auto niezwyczajne dla niezwyczajnych ludzi
Miejsca na suknię z kołem było aż nadto, bagażnik ukrył sporo procentowej wody na bramy, szkoda tylko, że oboje świadkowie nie mogli z nami podróżować - jak to bywa w Cadillaku Ot taki tam epizod w życiu kolejnego mojego auta... Tylko dwie fotki, bo szofer ma zawsze sporo do załatwienia, przypilnowania i zaniesienia
Acura Legend 1995 32oo cc
Honda Accord 1991 2ooo cc Polski Fiat 125p 1968 13oo cc Opel Olympia-Rekord B 1966 17oo cc Cadillac series62 1954 54oo cc |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|