Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CHECK ENGINE / Legend IV
#1
Witam Was,

Jestem zupelnie nowym na tym forum, jestem z Łodzi. Od tygodnia posiadam Honde Legend IV generacji KB1 rok prod. 2006 motor 3.5 V6. W dniu dzisiejszym, ku mojemu wielkiemu zdziwieniu, zapalila sie lampka CHECK ENGINE, kolor żółto-pomarańczowy. Jak powinienem zatem zareagować na tą kwestię? Dodam tylko, że auto jedzie zupełnie normalnie. Faktem jest też, że poprzednik założył tłumik sportowy, zatem jest głośnawo, ale ja to zamierzam usunąć, nie sądzę zeby ten fakt był z tym powiązny. Zatem co robić w tej kwestii?
Odpowiedz
#2
Może koledzy z KB1 mnie poprawią, ale...

Tam są 2 tłumiki końcowe, więc jeśli była ingerencja w wydech, to raczej bardziej dogłębna.

Proponuje zacząć research od sprawdzenia co było wymieniane i jak podłączone są sondy lambda.

[Obrazek: legend.jpg]
Odpowiedz
#3
jeśłi wydech był założony przed lampką CHecku więc w tym przypadku nie ma to wpływu. Podjechać do serwisu i zczytać błąd-będziesz mieć diagnozę.
v6
Odpowiedz
#4
Żarówka 
OK, natomiast wcześniej tego nie było,mimo przerobionego wydechu zatem może jest to jakaś inna przyczyna. Czy jest jakiś zagrożenie wypinając klemy od aku ? Może, w taki sposób uda się usunąc taki check? Czy przy takiej operacji radio może sie zresetować? Jak wprowadzic kod radia i uruchomić je? Ale pamietajmy, ze problemem jest check engine a nic innego, zatem od czego zaczac poza spradzeniem sond lambda? IKle mniej wiecej kosztuja weryfikacje z kompa w ASO?
Odpowiedz
#5
wzpicie aku spowoduje skasowanie pamici kompa, ale nie spowoduje usunięcia awarii, więc kod prawdopodobnie nzowu się pojawi.

Zaczać od zczytania błedów-check może narpawdę oznaczać sporo dolegliwości, po omacku lepiej nie szukać.

Diagnoza w ASO to zoś ok 150-200pln? (chyba)
v6
Odpowiedz
#6
Jeśli to tzw. błąd trwały, to zapisywane są one w pamięci komputera i odłączenie klem nic nie pomoże. Błąd zostanie wyświetlony ponownie. Radio oczywiście się zresetuje i będziesz musiał wpisać kod zabezpieczający (masz go w dokumentach od samochodu).
Najlepiej podjedź do ASO aby zdiagnozować błąd. Można też to robić podłączając specjalny interfejs do gniazda OBD - jeśli to błąd generyczny (a nie jakiś specyficzny wyłącznie dla tego modelu) to dowiedz się o co chodzi. Posiadam taki interfejs jakby co i do drugiego dnia Świąt jestem w Łodzi u rodziny, więc możemy ogarnąć o co chodzi jeśli chcesz.
Pozdrawiam,
Andrzej
Odpowiedz
#7
Wracając do CHECK ENGINE, to myślę, że rzeczywiście trzeba zacząć od sprawdzenia błędów.

Prośba do AHAMAN: czy możesz podesłać mi na maila namiary na siebie (mail & phone number) może rzeczywiście uda się coś podziałać choćby troszeczkę w czasie kiedy będziesz w Łodzi.

Z góry dziękuję
Damian

Tak w ogóle, bardzo dziękuję, że sprawie można z Wami podziałąć, to forum naprawdę żyje, a moje doświadczenia z takimi miejscami w sieci do tej pory były niazaciekawe jeśli chodzi o chęci w odpisywaniu na posty. Bardzo zależy mi na tym, aby mieć kontakt z ludźmi, którzy zdrowo-rozsądkowo podchodzą do tematu HL.

Za to dzięki Wam.

Damian
Odpowiedz
#8
Witam Was,
Mam ten sam kłopot z checkiem. Pali sie Uśmiech
Pojechałem do ASO, które montowało gaz (landi renzo). Stwierdzili, że zły gaz zalałem. Czyli jaki??
Bład skasowali.
Leje shell. Cały czas. Check znów sie zapalił.
Chyba pojadę do innego ASO, bo ci co montowali gaz, mogą teraz nie dawać rady i wstawiają mi kit o złym gazie.
Odpowiedz
#9
poproś ich o podanie kodu błędu i jego tłumaczenia. Skoro to zrobili to powinni to znać. Pojedziesz do innego ASO to na "dzień dobry" zapłacisz za podpięcie do kompa, a przecież już usługę tą wykonano.
v6
Odpowiedz
#10
Reco w Kaliszu montowało gaz i sprzedało mi auto, więc nie mieli interesu powiedzieć mi, prawdziwego powodu check engine i ściemniali, że to zły gaz. Choc podobno shell to akurat kiepścizna, co mnie dziwi.
Wg vtec i komputera, prawdopodobnie katalizator. A to już kłopot.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości