Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wskaźnik temperatury silnika wariuje ( KA7)
#1
Witajcie,
zaobserwowałem pewną niepokojącą rzecz ostatnio podczas popytu w Gdańsku. Dojeżdżałem do świateł i nagle wskaźnik temperatury poszedł mocno do góry. Był już prawie przy H. Szukałem już miejsca aby się zatrzymać. Zrobiło mi się ciepło i chyba też miałem wyższą temperaturę niż normalnieUśmiech Ale po przejechaniu 150m wskazówka wróciła na swoje normalne miejsce i nie było tego problemu. Po jakimś czasie przestałem wierzyć w to, że taka rzecz miała w ogóle miejsce. Ale wczoraj jak podjeżdżałem na parking pod Alfą w Olsztynie to zrobiło się tak samo, czyli wyższa temperatura, która znowu się ustabilizowała po parunastu metrach. Z silnikiem jest chyba wszystko okej. Czy zdążyło się wam coś takiego? W czym może leżeć przyczyna?

Może takie coś dzieje się na wniesieniach?
Odpowiedz
#2
hmmm termostat ? Uśmiech
Odpowiedz
#3
Prawdopodobnie termostat przy pewnej temperaturze się zawiesza i nie otwiera całkowicie...

PS. Ja bym zaczynał od jego sprawdzenia.
Legend Coupe KA8 przedliftowa bez szeroko pojętego "tjuningu" i zeszpecenia- sprzedana. Powoli "przymierzam się" jednak do poliftowego E24 i czekam na właściwe KA8

Odpowiedz
#4
jeżeli to jest termostat, to czy jest to groźne?Uśmiech Sorki za pytanie, ale nie bardzo znam się na sprawach technicznych (w sumie bardzo się nie znamJęzyk) Moge z tym jeździć przez jakiś czas czy lepiej zrobić to szybko?
Odpowiedz
#5
Lepiej zrobić to jak najszybciej Uśmiech . Sprawa groszowa w porównaniu do remontu silnika w wyniku przegrzania ...

PS. Może inaczej, ja samochód z nieotwierającym się termostatem poruszyłbym DELIKATNIE tylko do warsztatu. Bo przegrzać silnik to kosztowna tragedia w każdym samochodzie...
Legend Coupe KA8 przedliftowa bez szeroko pojętego "tjuningu" i zeszpecenia- sprzedana. Powoli "przymierzam się" jednak do poliftowego E24 i czekam na właściwe KA8

Odpowiedz
#6
chyba powinienes zaczekac az wypowie sie ktos bardziej obeznany w te klocki i przedstawi jakas procedure testową, warto zaopatrzeć się też w manual (na forum jest wersja online).

Może to jest termostat a moze wiatrak/przekaznik zalaczajacy wiatrak, plyn chlodniczy w normie ?

Rozgrzej dobrze silnik, stan sobie na poboczu , odpyrnij maskę i obserwuj wskaźnik i obserwuj wiatrak czy sie zalacza. Zobacz stan pojemnika wyrownawczego czy cos w nim jest czy caly plyn został zassany przez obieg.

Nie wiem czy nie ma przypadkiem dwóch czujników temperatury w naszych autach? Rozumiem ze historie wątków przeczesałeś K7//k8 i k9 z podobnymi problemami?
Odpowiedz
#7
Przejrzałem wszystkie wątki odnośnie k7/k8 ale podobnego nie znalazłem.
Dodam, że ostatnio coś słabiej grzeje mi w środku tj. gdy jadę to ciepło leci dobrze, ale gdy stoję to już kiszka, mimo, że robię wyższą temperaturę. Z tego wnioskuje, że to jednak termostat. Ale dzisiaj wieczorkiem sprawdzę też ten wiatrak.
Myślę, że termostat i tak i tak wymienię, bo koszt znikomyUśmiech
Odpowiedz
#8
Jak pisał kolega wyżej, sprawdź poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Tak na wstępie. Każdy raczej to potrafi... Ja miałem podobnie, płyn wyciekał przez chłodnicę, konieczne były dolewki.
Odpowiedz
#9
A to się zgadza, ja wychodziłem z założenia, że układ jest szczelny, w cieczy (piszę już specjalnie - nie płyn Język ) chłodzącej nie ma zanieczyszczeń i innych dziwnych "powodów", których we właściwie serwisowanym samochodzie być nie powinno Język ...
Legend Coupe KA8 przedliftowa bez szeroko pojętego "tjuningu" i zeszpecenia- sprzedana. Powoli "przymierzam się" jednak do poliftowego E24 i czekam na właściwe KA8

Odpowiedz
#10
KA7 w naszym kraju raczej właściwie serwisowane nie są w większości przypadków Smutny Zwłaszcza zagazowane. A w takim przypadku dolegliwości związane z płynami ustrojowymi dają się we znaki w odczuwalny sposób.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości