Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MODYFIKACJA KA9
#1
Serce 
Witam
Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem/użytkownikiem wspomnianej w temacie Hondy...
...nadszedł czas na zmiany ale autka nie chciał bym zmieniać więc wziąłem się za poszukiwanie firmy i części, które poprawiły by seryjne parametry mojego wozidła Uśmiech niestety tak w jednym jak i w drugim przypadku ciężko jest cokolwiek znaleźć Smutny
Ze względu na to że to jest moja pierwsza Honda w dodatku jestem na etapie "motylków" gdzieś w brzuchu Uśmiech postanowiłem się nie poddawać i dać jej to coś aby mój stan trwał jak najdłużej...
[undefined=undefined]Pierwszą rzeczą na którą zasługuje to lepsze hamulce[/undefined]
- przód - tarcze Zimmermann + klocki FERODO
- tył - jeszcze w serii
[undefined=undefined]Drugą rzeczą[/undefined] chciałbym, pełen miłości i poświęcenia, żeby był zmodyfikowany ukł dolotowy i ukł wydechowy
- fizycznie wykonalne w MGmotorsport ale pojawił się mały problem, który skłonił mnie do napisania tych kilku zdań...
...podkreślę że liczę na waszą pomoc...
Mimo poszukiwań i licznych tel, nie znalazłem, kogoś, kto miał by sprzęt, wiedzę, możliwości i chęci do zestrojenia tego cuda ABY TO WSZYSTKO MIAŁO SENS
Na koniec apelo-proźba do wszystkich znających język Japoński Uśmiech o sprawdzenie lub dotarcie do jakichkolwiek informacji na temat możliwości modyfikacji tego cudownego, niewysilonego serducha o symbolu C35A2
Pozdrawiam
Odpowiedz
#2
Hejka.
Jak polecą Ci już "motylki" z brzucha, zastanów się dobrze co chcesz zrobić. Lub raczej czy masz tyle kasy i czy ma to głębszy sens.
Nie znam japońskiego, ale mogę pomóc tak:
http://www.youtube.com/watch?v=Z0wINCK-GdU
przejrzyj komentarze, jest tam dużo osób zaznajomionych z tematem. z us. wątpię, żeby u nas ktoś łożył aż tyle w limo...
Odpowiedz
#3
Witaj Uśmiech
Jak kolega wyżej zauważył - co chcesz osiągnąć z tego samochodu? Jaki jest cel?
Wyścig na 400m? Ciężka gablota, nie masz szans z autami które startują na takim dystansie.
Drift? Napęd na przód, zestrojenie samochodu - gra nie warta świeczki
Street racing? 5 metrową ciężką kobyłą? Patrz punkt 1.
Offroad? Za niskie, zresztą drążko-wahaczowiec, niełatwo to podnieść Język I do tego strasznie dłuugi...
Lans? Modyfikacje silnika na laskach w większości wrażenia nie zrobią ;P
Uwierz. Robienie auta sportowego z wielkiej ciężkiej limuzyny jest tak samo sensowne jak przygotowywanie zawodnika sumo do baletu...
Wydasz kasy, stracisz nerwy a objedzie Cię 18latek w civicu Język
Co można (IMO) zmieniać?
Zależy ile chcesz na to przeznaczyć...
Sens mają hamulce (bezpieczeństwo), dobre opony, lekka ładna felga, delikatne elementy tuningu wizualnego podkreślające charakter wozu. Albo trzymanie serii...
Bo nie wiem co tak na prawdę chciałbyś w tym wozie zrobić.
Jak uturbisz... to mocy może nie wytrzymać skrzynia. Zmienisz - ukręcisz półosie, padnie dyfer. Zmienisz - padnie wał. Zmienisz - to się okaże że na napędzie na 1 oś nie masz trakcji przy starcie. Wymiana napędu na 4x4... litości....
Odpowiedz
#4
ok może za bardzo się rozwinąłem...
Poruszyłem ten temat ponieważ nie mogę znaleźć w obrębie granic naszego Państwa firmy która wysterowała by silnik, i nie chodzi tu o skonfigurowanie turbo czy supercharger'a (po naszemu kompresora) - jeszcze raz podkreślę nie wspomniałem o takich zmianach.
Nie mam zamiaru się ścigać z 18latkami, utwardzać zawieszenia i zmieniać czegokolwiek co wpłynie nie korzystnie na komfort!!!
Do sprostowań powinienem jeszcze dodać, że nie mam zamiaru zmieniać jej stylistycznie.
Napisałem o trzech konkretnych układach które chcę zmodernizować więc nie rozumiem po co jakieś dywagacje na temat driftu, zamiast skupić się na tym w czym mam problem, skupiacie się na tym - po co? dlaczego? kupa kasy, ciężka fura... itp

BZDURA mamy się licytować czy sobie pomagać? Ja nikogo się nie pytam... dlaczego masz Legenda jeżeli nie stać cię np. na czujniki ABS - bo to mnie g... obchodzi - i do tego tematu też tak proszę podejść - JEŻELI NIE MASZ (do wszystkich "wszechwiedzących") NIC CIEKAWEGO DO POWIEDZENIA, NIE PISZ a jeżeli temat Cię nie interesuje ZACZNIJ CZYTAĆ INNY WĄTEK

Dzięki wielkie koledze KOWALowi za linka może być przydatny Uśmiech napisałem maila do tamtego gościa z zapytaniem jak sobie poradził ze sterownikiem - zobaczymy co odpisze
Odpowiedz
#5
Wydaje mi się, że zmiana dolotu (typeII), wałków, mod wydechu mieści się w normach tolerancji ecu, nie słyszałem o wgrywaniu innych map i tym podobnych cudów. Moc wzrasta o max 30-50km (tak myślę) kosztem (też strzelam) 3-5tyś...euro za profesjonalne wykonanie. Z pewnością samemu po długich poszukiwaniach i tygodniach pracy można by zredukować koszta do złotówek.
Odpowiedz
#6
Miło by było gdyby nie było trzeba nanosić zmian w sterowniku... Też mi się wydaje że powinien sobie poradzić, ale... Uśmiech
"Szpece" od mniejszych Hond i innych popularnych pojazdów z którymi miałem kontakt:
promotormocy.pl
godula.pl
maptek.pl
4turbo.pl
jhm.com.pl
i paru innych których podam jak dostane odp.
Większość z nich twierdzi że bez naniesienia nawet małych zmian na sterowniku modernizacja może nie przynieść oczekiwanego efektu Smutny ale nikt niema urządzeń/doświadczeń z KA9
Ja wiem i Wy też, że jakakolwiek zabawa tego typu to nie jest mały wydatek (wstępne koszty podam później) ale nie aż tak kosmiczny jak podajecie Uśmiech biorąc pod uwagę fakt że większość elementów można zdemontować i zamontować samemu, jak się ma oczywiście jakiekolwiek pojęcie i warunki Uśmiech

Podsumowując:
- koszty - nawet pomijając robociznę, wspólnie się zgadzamy że trochę będzie trzeba PLNów odłożyć... dołożymy do tego wiedzę ludzi z którymi do tej pory udało mi się skontaktować = duże prawdopodobieństwo porażki czyli brak efektu i brak pieniędzy

Jak się dowiem czegoś nowego lub coś znajdę - napiszę
Będę też wklejał linki do stron z ciekawym asortymentem (nie fabrycznym) do naszych LEGEND
Odpowiedz
#7
(02-01-2013, 22:58 )greenxpower napisał(a): Pierwszą rzeczą na którą zasługuje to lepsze hamulce - przód - tarcze Zimmermann + klocki FERODO

Założyłeś zwykłe zimmermany czy sport ? - http://www.brakes.pl/product_info.php/ta...1c18f0019f
zwykłe mają rózne opinie, zdarzało się że potrafiły pękać (???)
a nie myślałeś żeby dołozyć trochę i kupić coś z tej firmy -
http://www.brakes.pl/product_info.php/ta...1c18f0019f
do tego klocki greeny idealnie się wpasowują - http://www.brakes.pl/product_info.php/kl...1c18f0019f
trochę głośny zestaw, ale skuteczność rewelacyjna, wiem bo jeździłam...
Odpowiedz
#8
Może mnie źle zrozumiałeś, może zbyt się wyzłośliwiem, niepotrzebnie się spinasz Uśmiech
Mi chodzi po prostu o to, że Legend KA9 nie ma wersji mocniejszych i słabszych (mówię o mocy), więc trudno powiedzieć jak zmiana mocy wpłynie na działanie pozostałych podzespołów. Największą obawę budziłoby we mnie zachowanie skrzyni po zmianie mocy o dajmy na to 30KM...
Nie pisałem więc, żeby dokopać, ale ewentualnie zapobiec przyszłym problemom wynikającym ze zbytniego optymizmu.
A jeśli chodzi o polecanych ogarniętych - dużo dobrego na forum civiców jest o http://www.dohcvtec.pl/index.html
Odpowiedz
#9
Pisałem wcześniej na temat zachowania skrzyni w KA7 przy pełnym przelocie. Różnica jest. Na plus. Hałas zdecydowanie na minus. Skrzynia w/g moich odczuć szybciej reaguje na kickdown. Po założeniu katalizatora reakcja jest ciut opóźniona. Tyle z moich subiektywnych spostrzeżeń.
Odpowiedz
#10
Założyłeś zwykłe zimmermany czy sport ?
zwykłe mają rózne opinie, zdarzało się że potrafiły pękać (???)
a nie myślałeś żeby dołozyć trochę i kupić coś z tej firmy -
http://www.brakes.pl/product_info.php/ta...1c18f0019f
do tego klocki greeny idealnie się wpasowują - http://www.brakes.pl/product_info.php/kl...1c18f0019f
trochę głośny zestaw, ale skuteczność rewelacyjna, wiem bo jeździłam...
[/quote]

Założyłem:
Tarcze ZIMMERMANN SPORT Coat Z nr. 280.3158.52 - cena za komplet 570,01pln
Klocki FERODO Premier FDB1669 - cena za komplet 174pln

Myślałem o kupnie kompletu firmy EBC lub Black Diamond Grooved 6 + klocki EBC ale znajomy mi odradził (ma założone w Clio 2.0), ponieważ mojej KA9 używam na co dzień, często przemieszczam się na małych dystansach przez co nie był bym w stanie rozgrzać hamulców do optymalnej temp pracy. W skrócie Uśmiech wg. niego, powinienem być bardziej zadowolony z (bardziej) ucywilizowanego kompletu - jak będzie w praktyce mogę później napisać
Wstawiam parę fotek, które przedstawiają świeżo założone tarcze, wyczyszczone i pomalowane zaciski oraz jarzmo lakierem sylikonowym wysokotemperaturowym. Na jednej z fotek jest komplet naprawczy do zacisku który w ASO kosztuje ponad 300pln a za zamiennik (dopasowany po średnicy tłoczka) 19pln na stronę lub 40pln z nowym tłoczkiem Uśmiech

(02-04-2013, 18:18 )woodieh napisał(a): Może mnie źle zrozumiałeś, może zbyt się wyzłośliwiem, niepotrzebnie się spinasz Uśmiech
Mi chodzi po prostu o to, że Legend KA9 nie ma wersji mocniejszych i słabszych (mówię o mocy), więc trudno powiedzieć jak zmiana mocy wpłynie na działanie pozostałych podzespołów. Największą obawę budziłoby we mnie zachowanie skrzyni po zmianie mocy o dajmy na to 30KM...
Nie pisałem więc, żeby dokopać, ale ewentualnie zapobiec przyszłym problemom wynikającym ze zbytniego optymizmu.
A jeśli chodzi o polecanych ogarniętych - dużo dobrego na forum civiców jest o http://www.dohcvtec.pl/index.html

Dzięki za linka Uśmiech przydał się...
W ASO twierdzą że sterownik powinien poradzić sobie ze zmianą dolotu i wydechu a przyrost mocy rzędu 20-30% nie powinien wpłynąć destrukcyjnie na skrzynie - ewentualnie tarczki trochę szybciej się zużyją - zalecił też w takim przypadku zwiększenie częstotliwości wymiany oleju w skrzyni
...dodatkowym rozwiązaniem może być założenie (dołożenie) chłodnicy oleju - nie jest to bardzo skomplikowana operacja Uśmiech ale czy będzie konieczna dowiem się dopiero... jak będzie po wszystkim... i przeanalizuje się temp. oleju w czasie pracy skrzyni


Załączone pliki Miniatury
           
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości