Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LEGEND 2007 - jaki LPG ???
Minęła chwila od kiedy się wypowiadałem
teraz widzę to tak:
nie chcę kupować instalacji z Włoch czy gdzieś indziej
jeżeli to fachowcy przyjeżdżają do Polski patrzeć jak to się robi...
Słyszałem o tym, że patrzą na STAG i uczą się od Polskich  konstruktorów.

Dlaczego nie wybrać właśnie STAG?

Ja myślę że tu kwestia wyboru naprawdę głównie dotyczy doświadczenia i tego aby dobór podzespołów był najlepszy dla tego silnika - dlatego poszukam po okolicy kto zajmuje się STAG oraz zapytam u producenta w Białymstoku jak wygląda montaż bezpośrednio u producenta, bo widzę że jest taka możliwość na stronie wskazany jest serwis producenta - zapewne najbardziej będzie doświadczony

Tu pełna specyfikacja jaką warsztat przedstawił mi :

Witam,

Instalacja o której rozmawialiśmy w warsztacie składa się z poniższych podzespołów:

Sterownik STAG Q-MAX , Dwa Reduktory AC R01, Wtryskiwacze BARRACUDA MAX ( o powiększonej wydajności)

Sterownik gazowy objęty 5 letnią gwarancją,

Instalacja gazowa z Ogólnopolską Gwarancją bez limitu kilometrów.


cena 3400



Co myslicie o tej instalacji ?
Odpowiedz
Otrzymałem kolejną ofertę właśnie na STAG

Kompletacja zestawu:
sterownik: STAG 300 6 Q-MAX PLUS
wtryskiwacze: 6x BARRACUDA o zwiększonej wydajności
reduktory: 2x AC R01
cena: 3900zł

Polecany przez wielu ludzi zakład w Poznaniu...
Odpowiedz
Zestaw wyglada na OK, jezeli reduktory te o zwiekszonej mocy do 250bhp? 2x150 to by bylo tak na styk, biorac pod uwage, ze producent zawsze zawyza statystyki Uśmiech. Cena troche niska sie wydaje w sumie Oczko. Ile dni auto trzymaja?
Odpowiedz
A jak tam gaz V generacji?
Odpowiedz
Dla pewności poszukałem w Polsce innego zakładu STAG, który zaproponował mi identyczne rozwiązanie...
Kompletacja zestawu:
sterownik: STAG 300 6 Q-MAX PLUS
wtryskiwacze: 6x BARRACUDA o zwiększonej wydajności
reduktory: 2x AC R01
cena:  3900zł

Oraz zadałem też pytania o błędy i  konieczność stosowania płynu lubryfikator
otrzymałem dość konkretną odpowiedź dlagego zamieszczę ją:
Cytat:Po odpowiedniej regulacji kontrolka nie będzie się zapalać. Sterownik STAG 300 Q-MAX plus jest połączony ze sterownikiem benzynowym i cały czas na bieżąco wprowadza korekty składu mieszanki na podstawie parametrów STFT ( krótkoterminowa korekta składu mieszanki) sterownika benzyny.
Lubryfikator jest zalecany i do niedawna  było to jedyne rozwiązanie zabezpieczające gniazda zaworowe.  W Pana aucie nie będziemy musieli montować tego urządzenia dzięki nowym możliwościom sterownika gazu. Zastosowano w nim 32 bitowy procesor co daje nam możliwość jednoczesnego dotrysku benzyny w krytycznych dla silnika momentach- w starszych sterownikach nie było takiej możliwości w w większości konkurencyjnych sterowników ciągle nie ma. Dodanie 5-10%  paliwa przy dużych obciążeniach zapewni odpowiednią ochronę. Paliwo podawane będzie tylko wtedy kiedy trzeba, a nie jak w podciśnieniowych lubryfikatorach- najwięcej na wolnych obrotach( bo tam jest największe podciśnienie). Sterowany elektronicznie lubryfikator który dawkuje płyn w zależności od obrotów to koszt minimum 500zł bez ceny montażu, a dzięki funkcji nowego sterownika jesteśmy w stanie zrobić to w cenie.
W ramach 2 letniej gwarancji zobowiązany Pan będzie do serwisu co 10 tys. km. Koszt całkowity wizyty to 50zł


Co do V generacji to próbowałem ustalić czy opłaca się tu montować taką instalację i okazuje się że nie ma to sensu...
Odpowiedz
DlacZego niema to sensu?
Odpowiedz
Chodzi o mechanikę tego rozwiązania
Zakład który robi montaże jednych i drugich odradził, a przy najmniej nie polecał
Odpowiedz
"A świstak siedzi i zawija sreberka" - jeszcze nie spotkałem się z sytuacją żeby wizyta serwisowa gazu kosztowała 50 zł, a jeżdżę na gazie już długo i sporo moich znajomych także. Zwykle dochodzą koszty wymiany filtrów i inne. Ceny lubryfikatorów też są różne w zależności od firmy i oscylują od 150 - 700 zł. Proponuję każdą informację z gazowni przeanalizować sobie na chłodno, bez emocji.
Odpowiedz
też jakoś informacja o serwisie za 50zł mnie nie przekonuje Oczko
Odpowiedz
Postanowiłem szukać dalej
i znalazłem wysokiej klasy * takie jest moje wrażanie
warsztat montujący instalacje lpg
zadałem zapytanie odnośnie montażu instalacji stag
i dostałem taką odpowiedź:

Cytat:Witam,
Do tego samochodu proponuje montaż instalacji gazowej firmy VSI PRINS cena instalacji jest wysoka ale jakość najwyższa.
Zestaw PRINS z montażem to 5500zł brutto
Do tego samochodu można także zamontować systemy włoskie marki LOVATO Easy Fast w cenie 3800zł lub BRC w cenie 4200zł
Instalacje polskie nie będą działać poprawnie w tym samochodzie. Elektronika Hondy wymaga bardzo dokładnego dawkowania podawania paliwa.
www.lpg.gdansk.pl


Po rozmowie optymalnie będzie zastosować BRC Plug&Drive
Cena 4200 to zaledwie 300 zł więcej niż 3900 za STAG
a specjalista zdecydowanie nie poleca do Hondy STAGa..

Najlepiej byłoby kupić Prins jednak to w przypadku użytkowania powyżej 200tyś km
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości