Liczba postów: 155
Liczba wątków: 10
Dołączył: Oct 2015
Reputacja:
1
Miejscowość: Szczecin
Zdecydowałem się na instalację STAG Qmax na wtryskiwaczach Hana każdy po 60KM co daje w sumie 360KM
Reduktor Lovato do 400KM
do butli wchodzi 38l gazu
tankowanie we wlewie paliwa
koszt całkowity wyniósł 3500 zł
komputer i reduktor całkowicie schowany
listwy wtryskowe uniemożliwiają swobodny montaż plastikowej osłony silnika więc zrezygnowałem z tego plastiku całkowicie
Dostałem zalecenie wymiany świec na nowe irydowe ( nie platynowe) - może macie zalecenie jakich użyć ?
ponieważ obecne nie były wymieniane a auto ma ponad 100tyś
przy nagłym wciśnięciu pedału do podłogi najpierw słychać hałas dlatego takie wskazanie
trzeba teraz wyjechać trochę km aby doświadczyć czy jest tak jak było na benzynie
Właśnie tu mam do Was pytanie czy auto na gazie "zbiera" się identycznie jak na benzynie?
Liczba postów: 784
Liczba wątków: 6
Dołączył: May 2010
Reputacja:
6
Swiece to moze i dobry trop, ale powiedz jeszcze jaki to halas? Zakladam ze gazownicy sa fachowcami i nic nie dzieje sie z cisnieniem przy WOT, niemniej jednak te Hany, o ktorych mowisz, to ja mam w 205-konnej KA9. Odnosnie samych swiec, to nie sugeruj sie gazownikami tylko kup to co zaleca producent auta, poniewaz ma pracowac na benzynie,a paliwo alternatywne w postaci elpidżi nie moze wymagac ingerencji w oryginalny system zasilania i zaplonu(moze oprocz wariatora zaplonu, ale z tym poradzi sobie oryginalny komp silnika).
Odnosnie charakterystyki, to teoretycznie mozesz tak zestroic model(oczywiscie do granicy przy ktorej elektronika auta nie wyrzuci zadnego bledu) ze silnik w niektorych obszarach pracy ma wieksza moc, co oczywiscie odbije sie znacznie na spalaniu.
Liczba postów: 269
Liczba wątków: 6
Dołączył: Aug 2013
Reputacja:
1
Miejscowość: uć
38 wchodzi czy to pojemność całkowita butli?
Liczba postów: 784
Liczba wątków: 6
Dołączył: May 2010
Reputacja:
6
Ja mialem podobny efekt szarpania, zwlaszcza na zimnym silniku i u mnie to byla konsekwencja zlego ustawienia instalacji(zly model).
Odnosnie pracy swiec na benzynie i gazie, to istnieje roznica, mieszanka powietrza i gazu ma mniejsza przenikalnosc elektryczna(stawia wiekszy opor przeskakujacej iskrze) niz mieszanka benzyny i powietrza, takze istnieje szansa,ze po wymianie swiec sie poprawi.
Skoro czujesz kopa przy tych 6 tys obrotow, to znaczy ze instalacja gazowa nie wyrabia z wydatkiem gazu w tym zakresie i to juz pytanie do gaziarzy(wiem,ze w hanach masz standardowe dysze oraz zestawy wymienne z wieksza srednica-ja osobiscie standardowe dysze rozwiercalem u siebie w pracy na porzadnej wiertarce stolowej, przy czym musialem kupic kilka wiertel o srednicy od 2.2 do 2.7mm, jesli sie nie myle). Nie chce sugerowac zbyt wiele, bo podwazalbym zdanie lub fachowosc instalatorow, ale jesli brakuje gazu w wyzszym zakresie, to warto wiedziec jaka jest srednica przewodu doprowadzajacego gaz do reduktora? Jak wyglada rozmieszczenie komponentow, jaka droge pokonuje gaz do kazdej z glowic, jakie sa odleglosci wtryskiwaczy od kolektora itd itp?
Swiece po 100 tys pewnie nalezy wymienic, przynajmniej tak jest w starszych modelach, ale u mnie np taka wymiana nie dala nic, zostawilem tylko pieniadze w sklepie i dopiero jak poogarnialem reduktor, wtryski i regulacje, to auto zaczelo pracowac jak nalezy.