12-10-2015, 17:48
Ja mialem podobny efekt szarpania, zwlaszcza na zimnym silniku i u mnie to byla konsekwencja zlego ustawienia instalacji(zly model).
Odnosnie pracy swiec na benzynie i gazie, to istnieje roznica, mieszanka powietrza i gazu ma mniejsza przenikalnosc elektryczna(stawia wiekszy opor przeskakujacej iskrze) niz mieszanka benzyny i powietrza, takze istnieje szansa,ze po wymianie swiec sie poprawi.
Skoro czujesz kopa przy tych 6 tys obrotow, to znaczy ze instalacja gazowa nie wyrabia z wydatkiem gazu w tym zakresie i to juz pytanie do gaziarzy(wiem,ze w hanach masz standardowe dysze oraz zestawy wymienne z wieksza srednica-ja osobiscie standardowe dysze rozwiercalem u siebie w pracy na porzadnej wiertarce stolowej, przy czym musialem kupic kilka wiertel o srednicy od 2.2 do 2.7mm, jesli sie nie myle). Nie chce sugerowac zbyt wiele, bo podwazalbym zdanie lub fachowosc instalatorow, ale jesli brakuje gazu w wyzszym zakresie, to warto wiedziec jaka jest srednica przewodu doprowadzajacego gaz do reduktora? Jak wyglada rozmieszczenie komponentow, jaka droge pokonuje gaz do kazdej z glowic, jakie sa odleglosci wtryskiwaczy od kolektora itd itp?
Swiece po 100 tys pewnie nalezy wymienic, przynajmniej tak jest w starszych modelach, ale u mnie np taka wymiana nie dala nic, zostawilem tylko pieniadze w sklepie i dopiero jak poogarnialem reduktor, wtryski i regulacje, to auto zaczelo pracowac jak nalezy.
Odnosnie pracy swiec na benzynie i gazie, to istnieje roznica, mieszanka powietrza i gazu ma mniejsza przenikalnosc elektryczna(stawia wiekszy opor przeskakujacej iskrze) niz mieszanka benzyny i powietrza, takze istnieje szansa,ze po wymianie swiec sie poprawi.
Skoro czujesz kopa przy tych 6 tys obrotow, to znaczy ze instalacja gazowa nie wyrabia z wydatkiem gazu w tym zakresie i to juz pytanie do gaziarzy(wiem,ze w hanach masz standardowe dysze oraz zestawy wymienne z wieksza srednica-ja osobiscie standardowe dysze rozwiercalem u siebie w pracy na porzadnej wiertarce stolowej, przy czym musialem kupic kilka wiertel o srednicy od 2.2 do 2.7mm, jesli sie nie myle). Nie chce sugerowac zbyt wiele, bo podwazalbym zdanie lub fachowosc instalatorow, ale jesli brakuje gazu w wyzszym zakresie, to warto wiedziec jaka jest srednica przewodu doprowadzajacego gaz do reduktora? Jak wyglada rozmieszczenie komponentow, jaka droge pokonuje gaz do kazdej z glowic, jakie sa odleglosci wtryskiwaczy od kolektora itd itp?
Swiece po 100 tys pewnie nalezy wymienic, przynajmniej tak jest w starszych modelach, ale u mnie np taka wymiana nie dala nic, zostawilem tylko pieniadze w sklepie i dopiero jak poogarnialem reduktor, wtryski i regulacje, to auto zaczelo pracowac jak nalezy.