(12-21-2015, 19:03 )arek@epoczta.pl napisał(a): Dość skomplikowana sprawaVtec zalacza sie przy 4950rpm z tego co pamietam. Zawory zawsze wszystkie sie otwieraja. Przy vtec'u sa po prostu dluzej otwarte doprowadzajac wiecej mieszanki paliwowej (uaktywnia sie trzecia krzywka na walku rozrzadu, ktora jest wieksza). 18.5l to chyba troche za duzo jak na autostrade (no chyba, ze 190 caly czas to tak ).
rzeczywiście może lepiej aby wcale nie był przełączany na benzynę
z drugiej strony jadąc jakieś 4500 gwałtowne wdepnięcie w podłogę nie generuje takiego nagłego przyspieszenia dlatego zastanawiam się nad przełączeniem nawet na 4 tyś
W sumie na co dzień zakres obrotów w mieście i na trasie mieści się spokojnie do 4 tyś
jakby np. dać na te 4000 lub 4200 to wówczas zachowane są parametry silnika na otwarciu wszystkich zaworów (vtec) i auto na benzynie wchodziło by na te największe przeciążania osiągając moc maksymalną...
?
Słyszałem o bardzo dobrym gazowniku w Ostrowie Wlkp. Staga
jak tu na miejscu nie uda się zestroić tej mapy to wybiorę się na wycieczkę na regulację...
Ogólnie wczorajsze spalanie w trasie zamknęło się na poziomie 18,5l. lpg
Dokladne strojenie powinno sie wykonywac sonda szerokopasmowa. Takze, jak ktos bedzie Ci stroil i nie wlozy w wydech takiej sondy to nie bedzie dobrze wyregulowane wtedy kiedy samochod nie korzysta z waskopasmowych sond (w otwartej petli sterowania: na przyklad zimny silnik, czy duze obciazenia). Tak mozesz poznac czy gazownik jest porzadny .