Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nie można uruchomić silnika - UWAGA WAŻNE!!!
#1
Witam wszystkich, którzy może wiedzą albo jeszcze nie wiedzą o przykrej nieprzewidzianej awarii, która może spotkać użytkowników modelu KA9. Sytuacja wydaje się z pozoru prosta:

- parkujemy sobie autko i idziemy na zakupy, itp. Przychodzimy z zakupów, a tu wspaniały silnik naszej Hondy Legend nie chce zapalić! Rozrusznik kręci, a zapłonu nie ma! Można kręcić, aż padnie akumulator.

- wzywam najbliższą pomoc, znajomych z linką, itp. Okazuje się, że wezwany kolega ma w bagażniku tzw. starter w sprayu:

"Sprawdźmy, czy silnik dostaje zapłon ze świec, czy zakręci na starter i kolega wpuszcza starter przed filtr powietrza podczas kręcenia rozrusznikiem"
Okazało się, że silnik wykonał samoczynnie kilkanaście obrotów, czyli zapłon JEST!!!
Dobra, mówię, jedziemy dalej do mnie do garażu... jest godzina 21:20. Postanowiłem sobie jednocześnie, że nie odpuszczę Hondzie tego, że mnie zawiodła na drodze, muszę ją naprawić na drugi dzień...

Sprawdzam po kolei napięcia na komputerze w po włączeniu zapłonu, wszędzie 12,7V.
Podłączam woltomierz do kostki przy pompie paliwa przy zbiorniku i włączam zapłon - a tu napięcie 7,1V i tradycyjnie po 3 sekundach jest odłączane...
Idę po wiązce dalej, aż........ do przekaźnika pompy paliwa firmowanego jako MITSUBA!!! Demontuję wyżej wymieniony przekaźnik, rozbieram go, a tu płytka drukowana ma przepalone i poluzowane styki przy mechanicznym przekaźniku znajdującym się wewnątrz obudowy. Połączyłem i zlutowałem wszystko grubym przewodem miedzianym aby przekaźnik mógł teraz załączać teraz pompę paliwa napięciem akumulatora. Jest godzina 1:40.

Po złożeniu całości Honda odpaliła na dotknięcie. Nie zawiodła Honda, tylko element dostarczony przez firmę dostarczającą podzespoły czyli MISTSUBA. Radzę wszystkim sprawdzić ww. element, przelutować, poprawić itp. aby tego typu niespodzianka nie spotkała nikogo z Was zwłaszcza daleko od domu.
Odpowiedz
#2
No cóż to dość częsta przypadłość nie tylko w legendach ale i w acco, civicach i innych Haniach.
Jak nazywa się auto dla Roma?


Roomster Uśmiech
Odpowiedz
#3
że niby main relay?

wiemy, kiedyś woziłem ze 2 w zapasie ;-)
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz
#4
Szkoda że nie zrobiłeś fotek, manual dla potomnych jak znalazł.
W zastępstwie coś takiego - http://techauto.awardspace.com/mainrelay.html
Odpowiedz
#5
Świetny post Paola. Oby się nigdy nie przydałUśmiech

(02-19-2013, 9:25 )paola napisał(a): Szkoda że nie zrobiłeś fotek, manual dla potomnych jak znalazł.
W zastępstwie coś takiego - http://techauto.awardspace.com/mainrelay.html
Odpowiedz
#6
(02-19-2013, 17:35 )Grzesiek napisał(a): Świetny post Paola
Dzięki za uznanie.
Odpowiedz
#7
pompa paliwa znajduje sie pod tylna kanapa?
Odpowiedz
#8
(10-20-2013, 23:31 )matrose napisał(a): pompa paliwa znajduje sie pod tylna kanapa?

W bagażniku pod metalową pokrywką, zaraz za tylnymi fotelami. A przekaźnik pompy nad nogami kierowcy.
Jak nazywa się auto dla Roma?


Roomster Uśmiech
Odpowiedz
#9
dziękowacUśmiech
Odpowiedz
#10
Niestety muszę odgrzebać temat. Moja Honda KA9 po lifcie odmówiła posłuszeństwa i nie chce odpalić. Rozrusznik kręci, żadnych dziwnych objaw nie było a mimo to nie odpala. Po przeczytaniu tego tematu tak jakby wszystko pasowało. Wymieniłem od razu przekaźnik ale...mechanikiem nie jestem i nie wiem czy to ten. Przekaźnik zlokalizowałem nad nogami kierowcy bliżej strony drzwi. Wyglądał dokładnie tak http://e-katalog.intercars.com.pl/templa...&width=150 ale mam teraz wątpliwości czy to ten. Ma ktoś może konkretną lokalizację albo zdjęcie tego przekaźnika ?
Pompy paliwa nie słychać. Coś mogę jeszcze domowym sposobem sprawdzić czy od razu dać do mechanika, ewentualnie na co mu zwrócić uwagę.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości