Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Planowany zakup - prośba o opinie
#1
Witam wszystkich forumowiczów. Zastanawiam się poważnie nad zakupem Hondy Legend z 2006 r. z przebiegiem 225 tys, km (3,5 l V6). I tu pojawiają się wątpliwości - jak te silniki i skrzynie biegów wytrzymują takie przebiegi? Nigdy wcześniej nie miałem auta tej marki, dlatego jestem kompletnie zielony w temacie, a boję się, że zaraz po zakupie wpadnę w pułapkę poważnych wydatków na naprawy. Będę wdzięczny za opinie na ten temat, jak również za jakieś ogólne opinie dotyczące tego auta.
Odpowiedz
#2
Co do przebiegu to niech sie wypowiedza inni, bo moj z tego samego rocznika ma dopiero 82t km. Co do samego samochodu to moim zdaniem jest raczej zupelnie bezawaryjny. Tylko co 120t trzeba wymieniac rozrzad:-)
Odpowiedz
#3
Nie bój się przebiegu, wielu sprzedawców sprzedaje auta z podobnymi przebiegami ale odkręcają je do 50-100tys/km Jeżeli skrzynia, silnik działają bez zarzutów to Honda będziesz się cieszył bardzo długo i bez ponoszenia jakichkolwiek większych wydatków. Oczywiście trzeba liczyć się z innymi kosztami jakie poniesiesz w związku z zakupem auta nie zależnie od marki, tj. Oleje, paski, filtry, hamulce, itp. Nie bój się Hond tylko przy zakupie poradź się kogoś obeznanego by ocenił stan układu napędowego bo to podstawa.

tu znalazłem coś co trafnie oddaje genezę tematu.
http://www.wiocha.pl/189996,Klient-nasz-pan
Jak nazywa się auto dla Roma?


Roomster Uśmiech
Odpowiedz
#4
Pierwsza rzecz jaką sprawdź to rozrząd, 1-sza wymiana paska jest po 120tys. druga powinna być po kolejnych 80tys. \o ile dobrze pamiętam\ w twoim przypadku powinien mieć już drugi pasek, jeżeli nie to koszt wymiany coś kolo 2500 pln. Druga rzecz tarcze hamulcowe, trzeba sprawdzić bo wymiana przodu jakieś 1800pln. Najrozsądniej jest podjechać do serwisu i niech go spece obejrzą. Co do skrzyni biegów to bym się tego nie obawiał - jest sprawdzony 5cio biegowy automat solidnej konstrukcji.
Odpowiedz
#5
Romanie17 kupuj śmiało! Przy okazji zapraszam do działu powitań.
Odpowiedz
#6
Kolego Roman17 (mam nadzieję, że Twój login nie bierze się z Twojego wieku, bo jeśli tak to chyba zbyt "poważne" auto dla młodzieńca :-)). A tak na serio - oczywiście im niższy przebieg (realny) tym lepiej, bo niższe koszty, jakie będziesz musiał ponosić (wszystko się z czasem zużywa, nawet w Hondzie Legend). Takie przebieg, jak na ten rocznik oraz rodzaj auta (zwykle to były samochody brane w leasing, które miały dużo jeździć i się amortyzować) jest jak najbardziej realny. O silnik i układ przeniesienia napędu nie musisz się martwić - to na szczęście automat, który nie pozwoli się łatwo uszkodzić (trzeba by się bardzo starać). Myślę, że przed takim autem spokojnie drugie tyle, jeśli będzie dbane. Pytanie jak ze zużyciem pozostałych elementów? Z ciekawości jaka cena za ten rocznik vs przebieg? Domyślam się, że atrakcyjna.
Pozdrawiam,
Andrzej
Odpowiedz
#7
(04-24-2013, 11:35 )ahaman napisał(a): Kolego Roman17 (mam nadzieję, że Twój login nie bierze się z Twojego wieku, bo jeśli tak to chyba zbyt "poważne" auto dla młodzieńca :-)). A tak na serio - oczywiście im niższy przebieg (realny) tym lepiej, bo niższe koszty, jakie będziesz musiał ponosić (wszystko się z czasem zużywa, nawet w Hondzie Legend). Takie przebieg, jak na ten rocznik oraz rodzaj auta (zwykle to były samochody brane w leasing, które miały dużo jeździć i się amortyzować) jest jak najbardziej realny. O silnik i układ przeniesienia napędu nie musisz się martwić - to na szczęście automat, który nie pozwoli się łatwo uszkodzić (trzeba by się bardzo starać). Myślę, że przed takim autem spokojnie drugie tyle, jeśli będzie dbane. Pytanie jak ze zużyciem pozostałych elementów? Z ciekawości jaka cena za ten rocznik vs przebieg? Domyślam się, że atrakcyjna.

Chciałbym mieć jeszcze 17 lat Uśmiech a tak poważnie auto kupuje za granicą ze względu na miejsce zamieszkania a cena w przeliczeniu na złotówki to około 38000 pln. Pozdrawiam
Odpowiedz
#8
nie chciałem zakładać nowego wątku i może tu się dowiem kliku rzeczy..

czy jest możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej czołowej pasażera?
czy po przełączeniu w tryb manualny skrzynia wykonuje tylko polecenia kierowcy czy w pewnych sytuacjach (np wysokie obroty) i tak zmieni bieg sama?
co jest typową (ten typ tak ma) bolączką? (mowa o kb1 rocznik 2007)
czy hamulce wystarczają? (w sensie - tarcza 300mm a masa 1860kg, w legacy mam tarczę 294mm moc o połowę mniejszą i masę o 400kg mniejszą) czy jednak trzeba zainwestować w konkretniejszy zestaw?
Odpowiedz
#9
nie masz możliwości wyłączenia poduszki pasażera.
w manualu kręci do odcięcia.
o żadnej bolączce tego modelu nie słyszałem, u mnie sprawuje si
ę bez zarzutu przebieg 150000.
hamulce dają rade, co do przebiegu jaki wytrzymają to moim zdaniem sprawa stylu jazdy, tarcze przód wymieniłem po 120tys. tył jeszcze nie
Odpowiedz
#10
dzięki Uśmiech
a np koszt rozrządu? i czy bać się auta z przebiegiem 190-220kkm? (planowana instalacja gazowa po zakupie)
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości