Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
dolot hybrydowy HKS SPF+ Secret Weapon R
#1
Bedzie to hybryda dwoch wydaje mi sie najlepszych systemow dolotowych na rynku , filtra hks super power flow i rury dolotowej weapon secret R. Zdecydowalem sie skopiowac rure dolotowa firmy weapon R poniewaz bylby to zaden DIY gdybym tylko polaczyl 2 elementy ze soba i przymocowal do przepustnicy, poza tym dolot weapon R kosztuje ok 700zl z przesylka. Dlaczego rury pcv? Odpowiedz jest prosta sa tanie, latwe w obrobce i w modulowaniu dlugoscia i katem nachylenia. Nie jest prawda ze tylko stalowe rury nadaja sie do budowania dolotu, kiedys widzialem test czlowieka ktory chcial to sprawdzic, okazalo sie ze roznica mocy na pojezdzie testowym na rurach pcv i stalowych identycznych wymiarow znajdowala sie w granicy bledu pomiarowego hamowni.

tak wyglada oryginal weapon secret R

oto co potrzebujemy:

rura pcv prosta 75mm/50cm
rura pcv prosta 50mm/50cm razy 2
kolanko pcv 75mm/90stopni
kolanko pcv 50mm/90stopni
6 srub m4x20mm(plaskie lby) z nakretkami
klej epoksydowy
brzeszczot lub dwa
filtr HKS super power flow 70 lub 80/200mm
2 łączniki silikonowe proste 70mm(jesli ktos ma inne bardziej w wymiar pomiedzy 70 a 75 to nawet lepiej)
4 opaski zaciskowe stalowe
kolanko gazowe 16mm z gwintem na jednym z koncow i nakretka centrujaca
otulina do rur
tasma klejaca power tape

sporo cierpliwosci Uśmiech


prosta rure 75mm przeciac na 2 czesci , potem tak uciac aby rura bez kolnierza miala 31cm(do filtra) a z kolnierzem 19cm(do przepustnicy),

kolanko 90 stopni 75mm przycinamy od strony niekolnierzowej o 2cm aby dopasowac je do dlugosci kolanka wewnetrznego poniewaz jest ono krotsze

kolanko 90 stopni 50mm jest najwazniejsze, nalezy obciac z niego kolnierz, wyszlifowac wszystkie nierownosci zewnetrzne(napisy,szwy..) , i zfazowac(sciac kant) krawedz kolnierza w ktory wejdzie rurka prosta 50mm

[Obrazek: photo00149.jpg]

aby uzyskac rurke 50mm od strony przepustnicy o odpowiedniej dlugosci nalezy zmierzyc odleglosc od krawedzi zewnetrznej rury 75mm (tej krotszej 19cm) do wnetrza kolanka i na oko odmierzyc jej dlugosc z naddatkiem , na oko mozna to zrobic poniewaz potem w razie gdyby okazala sie za dluga mozna ja uciac


[Obrazek: photo00145.jpg] [Obrazek: photo00145.jpg]

aby dopasowac dlugosc rury prostej 50 mm do prostej 75mm (od strony filtra) nalezy wszystkie 3 elementy zlozyc probnie bez uszczelek (aby mozna bylo nimi latwo manewrowac) , , nalezy zablokowac obydwa konce wkladajac po 3 podkladki o grubosci ok 10,5 mm pomiedzy jedna a druga rure na krawedziach, ja uzylem do produkcji podkladek korka, mozna do tego wykorzystac dowolna materie ktora latwo sie kroi, jest elastyczna i mocno usztywni obydwa konce rur

[Obrazek: photo00145.jpg]

waznym jest rowniez aby sfazowac progi na calym korytarzu wewnetrznym(50mm) czyli te miejsca w ktorych kolanko laczy sie z rurami prostymi, aby nie obnizac predkosci powietrza wewnatrz instalacji

dlaczego podkladki a nie pierscienie? dlatego ze wymyslilem sobie aby centrowanie przeprowadzic swiecac w kolanko 75mm lampa halogenowa i obserwowac czy przestrzen gdzie zalamuje sie kolanko 50 ma rownomiernej szerokosci korytarz na calym obwodzie, oczywiscie mozna tam wlozyc 3 prety stalowe o przekroju ok 10,5mm po obu stronach, lecz nie posiadalem takich a i sam proces okazalby sie klopotliwy przy trzymaniu tychze pretow na swoim miejscu

krawedzie na ktore przychodzic beda laczniki silikonowe nalezy zmatowic gruboziarnistym papierem sciernym i ponacinac poprzecznie ostrym nozem, tak aby powierzchnia uniemozliwiala zsuniecie sie lacznika z rury

pierwsze centrowanie jest wazne jedynie dla ustalenia dlugosci rury prostej 50mm od strony filtra(ta dluzsza) , kolejne centrowanie ze wszystkimi 4 elementami musi byc bardziej precyzyjne, poniewaz od jego wykonania bedzie zalezec odpowiednie rozlozenie otworow na sruby,
rure 50mm na wejsciu od strony filtra nalezy sfazowac do wewnatrz aby zmniejszyc turbulencje powietrza do minimum

[Obrazek: photo00152.jpg]

na tym etapie proponuje polozyc sobie rure tak aby czesc idaca do przepustnicy byla skierowana w dol a czesc do filtra w prawo i zaznaczyc mniej wiecej po srodku rury dlugiej 75mm ,8cm od kolnierza kolana miejsce gdzie zrobimy otwor na kolanko gazowe ,ktore posluzy do zamocowania weza systemu wtrysku powietrza, moje kolanko gazowe ma zalozony kawalek weza(22 albo 23mm) aby pasowalo wielkoscia do srednicy weza, wywiercic lub wypalic otwor nieco mniejszy niz gwint kolanka(ok 14mm) aby mozna bylo z oporem i scisle wkrecic kolanko do rury dolotowej w wyznaczone miejsce

[Obrazek: photo00152.jpg]



drugie centrowanie nalezy przeprowadzic ze sklejonymi elementami korytarza 50mm, ja uzylem do tego dwuskladnikowego kleju epoksydowego, a takze z zalozonymi uszczelkami na miejscach laczenia rur 75mm, kleju nalezy nalozyc tyle aby byl nadmiar i aby nie powstawaly szpary na laczeniach, klej wiaze podobno 4 godziny, ale ja dla pewnosci pozostawilbym go na 24 godziny poniewaz jest to zywica z utwardzaczem, nie polecam zadnych poxipoli czy osmiorniczek, to najgorsze gowno jakie moze byc laczy tylko wysoce porowate materialy, poza tym spoina jest bardzo nietrwala

[Obrazek: photo00152.jpg]

najwazniejszym w centrowaniu jest aby uzyskac w miare rowny przeswit w miejscu kolanka, patrzac przez kazdy z koncow swiecac w przeciwny lampa

po tym zmudnym zabiegu nalezy wykonac po 3 otwory na koncach obu rur 75mm tak aby sruby wchodzac utworzyly wzor Y , ja zdecydowalem sie wypalic otwory rozgrzanym do czerwonosci wiertlem 3, otwory nalezy wykonywac 2cm od krawedzi rury prostopadle, lub nawet dalej aby zostawic miejsca na zacisnicie opasek lacznikow elastycznych, miejsca wejscia goracej stali nalezy zeszlifowac na plasko aby lby srub idealnie pasowaly , ja zdecydowalem sie wkrecic sruby z gory tworzac przy tym gwint w otworach rur, czyli wkrecajac na chamaDuży uśmiech, przy wkrecaniu nalezy pamietac aby na wejsciu i wyjsciu systemu byly rownej wielkosci okregi miedzy rurami

[Obrazek: photo00154.jpg]

i teraz najwazniejsze centrowanie za pomoca srub, za pomoca obrotow 6 (ew. kąta nachylenia) srub zaciskamy calosc w taki sposob aby miec rowny pierscien(korytarz) w miejscu zalamania kolanka aby patrzac z obu stron byl w miare identyczny,otwory na wejsciu i wyjsciu instalacji musza byc rowne, niewolno za mocno zaciskac srub bo doprowadzi to do znieksztalcenia rury zewnetrznej lub jej zlamania i cala robota wtedy w dupe;]

zanim na sruby nalozy sie nakretki i docisnie koncowka klucza nasadowego nalezy miejsca styku nakretek i powierzchni rur posmarowac klejem epoksydowym, to samo tyczy sie miejsc styku lbow srub, aby doszczelnic calosc i zapobiec ew. pzyszlemu rozkreceniu nakretek,pozostawic do wyschniecia

[Obrazek: photo00157.jpg]

teraz nalezy calosc przymierzyc pod maska i zobaczyc pod jakim katem powinno byc zamontowane kolanko gazowe aby bez problemu nalozyc na nie waz od systemu wtrysku powietrza , kiedy juz to ustalimy nalezy gwint kolanka nasmarowac klejem epoksydowym i nakretke centrujaca rowniez, wkrecic na tyle obrotow aby kolanko bylo w ustalonej pozycji i nie wystawalo wewnatrz rury bardziej niz 2mm, czyli powinno byc ledwo widoczne patrzac w rure od strony filtra

[Obrazek: photo00157.jpg]

szpary na laczeniach rur nalezy zabezpieczyc klejem epoksydowym aby nie dostawalo sie do nich zadne lewe powietrze

kiedy juz klej przeschnie po jakichs 24 godzinach nalezy owinac rury otulina i okleic tasma aby sie wszystko trzymalo, otuline trzeba bedzie ciac i sztukowac poniewaz wystepuje podobno w najwiekszym rozmiarze 60mm srednicy wewnetrznej,

[Obrazek: photo00161.jpg]

a tak wyglada gotowy sprzet zamontowany pod maska z bamberska oslona termiczna z plytki pcvDuży uśmiech, oczywiscie na dniach pomysle jak skonstruowac lepsza

[Obrazek: photo00167.jpg]

a teraz cos o osiagach: w mojej subiektywnej ocenie, jak mowia amerykanie-butt dyno to samochod jest znacznie mocniejszy w srednim zakresie obrotow i wyczuwalnie mocniej ciagnie, co moze wskazywac na podniesienie momentu obrotowego, ale niemoge tego stwierdzic napewno , tym bardziej przy tej bamberskiej oslonie od goracego powietrza, jak ulepsze dostarczanie zimnego powietrza , wtedy wrzuce wykresy z g-techa jak wygladaja realne wzrosty mocy lub lepsze czasy

zapraszam do komentowania mojego pomyslu i dodawania swoich komentarzy co moge ulepszyc, mam nadzieje ze wszystkie zdjecia sie wyswietla tak jak powinny bo edycji niema...
Odpowiedz
#2
ehh widze ze zdjecia sie nie dodaly, oto link to albumu w ktorym mozna obejrzec postepy mam nadzieje ze dopasujecie co do czego Duży uśmiech http://img176.yfrog.com/gal.php?g=photo00168.jpg
Odpowiedz
#3
No niezła kibel rura :roll: , wygladac to to nie wyglada ale zobaczymy jaki efekt bedzie Oczko , mozesz zmierzyc to na hamowni :?:
Odpowiedz
#4
wiesz kibel rura... to niema wygladac tylko dzialac Uśmiech niestety niemam w poblizu hamowni, ale jak zmierze czas na g-tech to wrzuce dla porownania poprzedni wykres i obecny
Odpowiedz
#5
tak jak wczesniej mowilem, projekt jak widac przyniosl rezultaty w mocy co sie przeklada na lepsze czasy Duży uśmiech

[Obrazek: acuragtech.th.jpg]
Odpowiedz
#6
buahaha Szczęśliwy Szczęśliwy Szczęśliwy

kanalizacja dobra do off-roadu bo jak przydzwonisz w drzewo to koszt dolotu zamkniesz parunastu pln, a zdarza się to często.

A ja uważam, że pod maską też powinno wyglądać.

może coś i daje, ale wygląda jak medalowy wieś tuning.
v6
Odpowiedz
#7
niektorzy uwazaja za totalna wioche montowanie soczewkowych ksenonow w 15 letnim samochodzie...

wiesz co to jest wieski tuning? to jest upiekszanie samochodu bez wplywu na jego osiagi, co tobie sie czesto zdarza... bo gdybym byl zlosliwy wysmialbym wiekszosc twoich DIY ktore sa banalne a ich stopien trudnosci wywoluje u mnie usmiech...lecz tego nie zrobilem bo jak widac mam wiecej kultury niz ty a pochodze z mniejszego miasta...
Odpowiedz
#8
Widzisz Hustla, jako posiadacz xenonów w zwykłych lampach powinieneś zamilknąć.

Znów mylisz pojęcia. Mnie śmieszy plastik w Twoim wykonaniu pod maską, natomiast profesjonalnie podszedłeś do opisu zkaszanienia wyglądu Szczęśliwy

A Twoje zdanie, to dla mnie żadna opinia.
v6
Odpowiedz
#9
pojecie tuningu kolego legend to ty gdzies podslyszales , ale niewiesz z czym to sie pije, poczytaj zanim zaczniesz sie wypowiadac bo bedzie tak jak z tym paliwem lotniczym... a jak wiem to ciezko idzie ci przyznawanie sie do bledow...

zaznaczalem ze to niema wygladac tylko dzialac, bo dla twojej wiadomosci samochody do rajdow i wyscigow nie musza byc piekne , wazne zeby byly szybkie, ja juz mam pewne osiagniecia w tej dziedzinie a ty masz jakiekolwiek zeby wartosciowac czyjes zts ? nie sadze...

co do ksenonow to ja ci tylko uzmyslawiam co to jest wies tuning, delikatnie mowiac jest to przerost formy nad trescia, np. podswietlanie przelacznikow pamieci fotela... i nie mow ze masz moja opinie gdzies bo ja ci wydam ja rzetelnie bez slodzenia i powiem ci ze te diodki wygladaja marnie i sa potrzebne jak swini kamizelka- ty oceniasz mnie , ja ciebie i jest uczciwie
Odpowiedz
#10
Opinie Twoje, mające zawsze absolutną rację traktuję jako farsę więc z uśmiechem pomijam.

Ze swoim autem rób co chcesz, a Twoje działania mają pozytywny wymiar po potrafią rozmieszyć.

Życzę udanego ścigania z instalcją wod-kan pod maską Szczęśliwy
v6
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości