Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak używacie skrzyni automatycznej?
#21
Nie do końca to miałem na myśli mówiąc o dynamicznej jeździe własnym tempem.

Elvis, raczej zostaw dla siebie te filmy i usuń je z sieci. Nic osobistego, zwykła rada. Na ich podstawie możesz mieć kłopoty, ponieważ złamałeś sporo przepisów. Biegły może wyznaczyć prędkość na podstawie poklatkowej analizy dotyczącej czasu przejazdu pomiędzy słupkami.
Odpowiedz
#22
(06-23-2013, 7:11 )jarolissimus napisał(a): Obejrzałem i faktycznie pomyliłem się. Było 220. Dla mnie to nie oznaka kozactwa tylko głupoty. Poza tym ten "miszcz" kierownicy tzn. "miszcz prostej" ścina zakręty na podwójnej ciągłej i rzadko używa kierunkowskazów. Dla mnie to wiocha, a nie powód do dumy.

szybka jazda nie ma nic wspólnego z rozsądkiem duma czy kozactwem , wedle przepisów przekroczenie prędkości jest wyznacznikiem Kary , a do takiej jazdy nie nadaje sie Automat z KA , dla tego nie ma sensu sie zastanawiać jak najkorzystniej wykorzystać skrzynie biegów w automacie tylko użytkować auto z rozsądkiem .
najmniej szkodliwa pozycja to D , najszkodliwsze dla skrzyni sa zmiany ciśnienia czyli D->N->D , oraz ostre przyspieszanie na zimnej skrzyni
Odpowiedz
#23
(06-23-2013, 7:11 )jarolissimus napisał(a): Obejrzałem i faktycznie pomyliłem się. Było 220. Dla mnie to nie oznaka kozactwa tylko głupoty. Poza tym ten "miszcz" kierownicy tzn. "miszcz prostej" ścina zakręty na podwójnej ciągłej i rzadko używa kierunkowskazów. Dla mnie to wiocha, a nie powód do dumy.

Dołączam do pozdrowień dla drogowych oszołomów. Martwi jedynie to, że swój bandytyzm ogarniecie chyba jedynie po ofiarach. Oby nie przypadkowych. Nie jestem tetrykiem, ale ten ścięty zakręt i inne sytuacje wołają o pomstę do nieba. Chłopaki, ogarnijcie się. To nie są wyścigi, to potencjalne samobójstwo, daj boziu aby nie morderstwo...

"dla tego nie ma sensu sie zastanawiać jak najkorzystniej wykorzystać skrzynie biegów w automacie tylko użytkować auto z rozsądkiem" - tego Ci życzę kolego
Odpowiedz
#24
potencjalne przyspieszenie i wykroczenie poza dozwolona predkosc to co to jest twoim zdaniem ? nic innego jak glupota a tej kazdy ma w nadmiarze przejedziesz mln km to doswiadczysz wielu rzeczy i pomyslowosci kierowcow a ile kierowcow tyle niespodzianek. chcesz kogos pouczac pisz komentarze na yt. ja dodalem tylko pogladowo filmik ze szybka jazda nie nalezy do przyjemnych jezeli nie masz do tego odpowiedniego zestawu jakim jest skrzynia zawieszenie silnik opony koncentracja jaki przewidywanie. sory ale ka w automacie w pozycji D to jedyna i sluszna opcja do przetoczenia sie z punktu a do b .
Odpowiedz
#25
O czym Ty mówisz? Przecież chwaliłeś się tym jak jeździsz i dla potwierdzenia dałeś film z przejazdu i zdjęcie, na którym widać Prelę, która jechała te 220 km/h w towarzystwie Twoim i policji. I dodałeś jeszcze, że Ciebie nie zdążyli namierzyć. Więc komu bajki wciskasz, że to był przykładowy film?
Odpowiedz
#26
[undefined=undefined] to efekt wprowadzania w kompleksy innych kierowców[/undefined]

no widac ze czytanie ze zrozumieniem nie idzie w parze u ciebie jak widac nie dosc ze masz wade sluchu to jeszcze wade wzroku , kto tu mowil czy tez pisal o chwaleniu sie , prosze cie daruj sobie tego typu komentarze bo nie dosc ze sa tansze od brukowca a drugie nie nawiazuja nawet do czesci tematu ,
wykorzystywanie skrzyni biegów do osiągów silnika ,
nie wiem jak ty ale ja trochę pojeździłem Automatami i Manualami w rozpietosci od 180NM do 600NM i wiem ze nawet 600NM w automacie bez sekwencyjnej zmiany biegow jest wielka pomylka , to samo tyczy sie KA w automacie by wykorzystac te 250-290NM na zwykłym czterobiegowym automacie to nie lada wyczyn a i tak nie bedzie to co w Manualu , KD w Automacie to uślizg do 1,5 skek do przeniesienia "pełnego" NM na drogę , wiec nie mamy tu o czym z toba rozmawiać bo nawet nie wiesz o czym tu napisać ! ,
a zależnie od stanu technicznego skrzyni automatycznej to możesz nawet mieć mniej jak 180 koni na kolach ale dowiesz się o tym co jest skrzynia warta jak przyjdzie ci wyprzedzać inny pojazd w którym kierowca zacznie gwałtownie przyspieszać.

wracajac do filmiku to jak byl nakrecany to chyba jeszcze nie miales pomyslu na zakup Auta Oczko
Odpowiedz
#27
Elvis, mylisz pojęcia. Ty mówisz o bezmyślnym zapierdalaniu (przepraszam za wulgaryzm, ale inaczej nie da się tego nazwać), ja mówiłem od początku o dynamicznej i płynnej jeździe. To są dwa, zupełnie inne światy, których nie wolno ze sobą mylić. Nie mam zamiaru komukolwiek udowadniać czegokolwiek na drodze, bo i nie mam po co. Dodam, że osiągi KA8 nie robią na mnie wielkiego wrażenia, bo na codzień jeżdzę również ponad 500konnymi samochodami, dlatego nie oczekuję od Hondy osiągów 911 Turbo S PDK. I bardzo mi to odpowiada. Chcę wykorzystać to, co oferuje mi mój własny samochód w optymalny sposób. Trudne do zrozumienia? Być może, ale to już nie mój interes. Już się dowiedziałem czego chciałem na temat możliwości ASB w KA8 i dziękuję osobom, które konstruktywnie odpowiedziały na moje pytania.
Odpowiedz
#28
@Krzysztof ,
Prawda jest taka ze charakterystyka ASB w Budzie KA8 to wielka pomyłka dla osoby która preferuje odrobinę dynamiki i większej kontroli na pojazdem , miałem okazje jeździć trzema KA8 w AT i to nie po autostradzie ale drodze międzymiastowej i powiem ci ze jest wielka różnica miedzy dynamicznie a jak to nazwałeś zapier... , Automatem w KA8 nie da sie zapier...... , już o dynamicznym pokonywaniu zakrętów nie wspomnę , jeździsz KA8 w AT to wiesz jak jest i dlatego narodził się ten temat , koncepcji ASB w KA8 nie nadrobisz profilem jazdy, już z doświadczenia wiem ze ASB w HP IV 2.3L ma bardziej agresywny profil dostosowany do sylwetki Auta , oczywiście pomijamy tu fakt czy w ogóle skrzynia w twoim aucie jest sprawna w 100% ,
sprawdzenie reakcji elektrozaworów w skrzyni nic nie zaszkodzi Oczko , następne to wiek auta stan zawieszenie sztywność budy itd , tak czy inaczej temat kończy się na pozycji "D" Oczko
Odpowiedz
#29
Elvis, jak by to powiedzieć..... bez odbioru Uśmiech
Odpowiedz
#30
(06-22-2013, 23:58 )Krzysztov napisał(a): No nieźle, rozumiem, że można mieć różne wizje dotyczące korzystania z samochodu, ale na miłość boską, nikt tu nie mówi o ściganiu się i bezmyślnym świrowaniu. Czy dynamiczna jazda własnym tempem to też "śmiech i porażka"? Gratuluję. Nie każdy ma w poważaniu to, jak optymalnie wykorzystać możliwości i potencjał samochodu. Wiem, że forumowi OEMowcy tylko cruisują, chwała im za to, ale samochód służy również do dawania przyjemności, którą każdy ma inaczej zdefiniowaną. Podoba mi się KA8, lubię nim jeździć, lubię wykorzystywać atmosferyczne V6 w rozsądny i przyjemny sposób, a jednocześnie nie chcę zaszkodzić skrzyni. Stąd cały temat. Cruising jest fajny, ale zakręty jeszcze fajniejsze. Mam do dyspozycji całą masę dobrych, krętych dróg, po których jazda to poezja, ale tylko wtedy kiedy ma się choć odrobinę kotroli nad biegami. Zapraszam do Zakopanego, pokażę o co mi chodzi. Uśmiech Wbrew pozorom KA8 nie jest muscle carem stworzonym z myślą tylko o prostych drogach. Skośni wykonali kawał dobrej roboty znajdując balans pomiędzy komfortem, a precyzją jazdy. A wierzcie mi, mam do czego porównać.
Przeczytaj mojego posta, oraz czego on dotyczy Uśmiech . Nie sugeruj wypowiedzi, których ja nie napisałem. A przede wszystkim, po przeczytaniu całości, proponuję zwrócenie uwagi na wycinek " (...) To moje zdanie (...)" Uśmiech i podejście do wypowiedzi bez niepotrzebnych emocji Uśmiech ...
Legend Coupe KA8 przedliftowa bez szeroko pojętego "tjuningu" i zeszpecenia- sprzedana. Powoli "przymierzam się" jednak do poliftowego E24 i czekam na właściwe KA8

Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości