Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SKRZYNIA BIEGÓW
#21
(11-15-2013, 4:32 )fontisgombault napisał(a): Ze strony Haparts: "Honda Dual Pump Fluid II to olej do mechanizmu różnicowego opartego na systemie dwóch pomp Honda OEM. Stosuje się go w tylnych lub centralnie umieszczonych mostach, w większości Hond z dołączanym napędem tylnej osi." Czytając powyższy tekst myślę, że może decydują tu różnice konstrukcyjne w budowie tylnych mostów w HL i HCRV i różnica w trybie pracy: ciągła (praca analogiczna do pracy skrzyni biegów) i okresowa (dołączany zależnie od warunków napęd).

Pozdrawiam,
Tomek


Witam!

To dlaczego ASO nie leje "Honda Dual Pump Fluid II", tylko ATF? u mnie tak zrobili, ten sam olej wlali do skrzyni i mechanizmu. Czyżby celowe działanie w kierunku ponownego serwisu?
Pozd.
Odpowiedz
#22
a ja z innym pytaniem..
zauważyłem (już dwa razy) - jadę około 100-110 i zaczynam mocno przyspieszać - kilkukrotnie przy obrotach 6000-6500 skrzynia jakby nie mogła nadążyć i zmiana biegów była 'szarpana' tzn druga, trzecia próba się powiodła (odgłos jakby silnik dojechał do odcięcia - dwa razy i zmiana)
jednak dwukrotnie musiałem puścić gaz na chwilkę bo inaczej skrzynia nie mogła zmienić biegu (dźwięk dokładnie taki sam - jakby silnik był na odcięciu a prędkość na zegarze 150-160)
ktoś coś takiego zaobserwował? normalne czy szukać?
Odpowiedz
#23
(11-27-2013, 3:53 )pablo diablo napisał(a): a ja z innym pytaniem..
zauważyłem (już dwa razy) - jadę około 100-110 i zaczynam mocno przyspieszać - kilkukrotnie przy obrotach 6000-6500 skrzynia jakby nie mogła nadążyć i zmiana biegów była 'szarpana' tzn druga, trzecia próba się powiodła (odgłos jakby silnik dojechał do odcięcia - dwa razy i zmiana)
jednak dwukrotnie musiałem puścić gaz na chwilkę bo inaczej skrzynia nie mogła zmienić biegu (dźwięk dokładnie taki sam - jakby silnik był na odcięciu a prędkość na zegarze 150-160)
ktoś coś takiego zaobserwował? normalne czy szukać?

A kiedy ostatnio zmieniałeś oleje?
Odpowiedz
#24
odebrałem auto od dealera (niby gotowe do jazdy)
przebieg 78kkm
dzwoniłem do nich, ponoć to normalne (zabezpieczenie żeby za szybko nie zmieniła biegu w niekorzystnych warunkach?) - może ściemniają..
Odpowiedz
#25
Sprawdź olej w skrzyni - kiedy wymieniany, jaki ma kolor, jaki ma zapach?
Odpowiedz
#26
Przyjacielu: HL ma stały napęd, do którego leje się ATF zgodnie z łopatologią zapisaną na obudowie mostu, a Honda Dual Pump Fluid II wlewany jest do dołączanych tylnych napędów, jak np. w HCRV. Dlatego serwis leje to co leje, a nie dlatego żeby uszkodzić mechanizm i napędzić sobie kosztowny serwis.

Pozdrawiam,
Tomek

(11-24-2013, 23:18 )kala40 napisał(a):
(11-15-2013, 4:32 )fontisgombault napisał(a): Ze strony Haparts: "Honda Dual Pump Fluid II to olej do mechanizmu różnicowego opartego na systemie dwóch pomp Honda OEM. Stosuje się go w tylnych lub centralnie umieszczonych mostach, w większości Hond z dołączanym napędem tylnej osi." Czytając powyższy tekst myślę, że może decydują tu różnice konstrukcyjne w budowie tylnych mostów w HL i HCRV i różnica w trybie pracy: ciągła (praca analogiczna do pracy skrzyni biegów) i okresowa (dołączany zależnie od warunków napęd).

Pozdrawiam,
Tomek


Witam!

To dlaczego ASO nie leje "Honda Dual Pump Fluid II", tylko ATF? u mnie tak zrobili, ten sam olej wlali do skrzyni i mechanizmu. Czyżby celowe działanie w kierunku ponownego serwisu?
Pozd.
Odpowiedz
#27
Hejka!
No to z tego wynikałoby, że "Haparts", podaje błędne informacje.
Dzięki za info.
Pozdrawiam
_________________________________________________________
Nie cytujemy całych postów, gdy jest to zbędne
Odpowiedz
#28
(12-04-2013, 4:13 )Peter napisał(a): Sprawdź olej w skrzyni - kiedy wymieniany, jaki ma kolor, jaki ma zapach?

jest ok ale wymienię przed końcem roku..
na benzynie w ogóle nie ma tego problemu..
Odpowiedz
#29
(12-13-2013, 3:59 )pablo diablo napisał(a):
(12-04-2013, 4:13 )Peter napisał(a): Sprawdź olej w skrzyni - kiedy wymieniany, jaki ma kolor, jaki ma zapach?

jest ok ale wymienię przed końcem roku..
na benzynie w ogóle nie ma tego problemu..

Trzeba było tak od razu.
Gazownię jaką masz zainstalowaną?
Odpowiedz
#30
landirenzo, ostatnia edycja (montaż miesiąc temu) - obiecali regulację (bo np również przełącza się na benzynę nie używając rezerwy butli..)
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości