Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skrzynia wpada w tryb awaryjny
#1
Przynajmniej raz na rok coś musi się wydarzyć w moim LegendziePodejrzany Tym razem skrzynia biegów...

Zaczęło się to tak:przez małe problemy ze zdrowiem nie byłem w stanie jeździć samochodem przez co Legend stał nieodpalany jakieś 3-4 miesiące.Pomyślałem ,że to nie będzie dla niego wyzwaniem,jednak się myliłem.
Na biegu P i N silnik bezproblemowo wkręca się do odcięcia.Za to jakakolwiek próba jechania powoduje włączenie się odcięcia przy 1,5 tys obrotów.Dodam,że wcześniej skrzynia nie sprawiała żadnych problemów i raczej nic nie wskazywało ,ze jest na wykończeniu.Nie działa też prędkościomierz.
Ktoś miał podobny problem?Gdzie zacząc szukać?
Odpowiedz
#2
może wystarczy wymienić czujnik vss?
Odpowiedz
#3
Też mi się wydaje ,że powinienem od niego zacząc,jednak jest pare ale/pytań):
-czy dioda D4 zawsze mryga gdy VSS nie działa?
-co mu się mogło stać od stania?
-może wystarczy go przeczyścić?
Odpowiedz
#4
Zrób restart systemu. Odłącz akumulator i później podłącz go jeszcze raz ... i zobacz co się będzie działo
HLKA9'96 -> HLKA9'99
Odpowiedz
#5
Migająca dioda jest oznaką uszkodzenia VSS do tego zazwyczaj zapala się CHECK ENGINE.
Zrób reset ECU tak jak pisze K278.
Możesz oczywiście spróbować przeczyścić zębatkę czujnika, niemniej w większości przypadków przyczyną uszkodzenia czujnika jest elektronika.
Zatem stanie czy nie stanie auta nie ma na to wpływu.
Odpowiedz
#6
Odłączenie aku nic nie dało.

Check engine i mrygająca dioda d4 nie widać,tylko ten prędkościomierz nie działa.Gdzie jest kostka do obd?Mój Legend jest z 96 roku i z tego co widziałem pod autem ,to za katalizatorem nie ma sondy lambda.A z tego co kojarzę ,to auta z OBDII z reguły miały sondę również za katem.Czy to jest normalne w ka9?
Odpowiedz
#7
czyli masz wersję przedliftową... gniazdo OBD nie występowało chyba we wszystkich egzemplarzach, możesz szukać pod zapalniczką, słyszałem też wersje pod kolumną kierownicy albo pod boczkami kolumny środkowej. Jeśli nie ma to masz kostki do diagnozy silnika i abs-u pod schowkiem od strony pasażera , 2 pinowa do abs-u 3 pinowa do silnika. Bez specjalnej przejściówki nie podłączysz się do kompa.

Wymieniłeś czujnik VSS?
Odpowiedz
#8
Chodzi Ci o takie dwie kostki (niebieska i chyba brązowa) które są przyczepione do tego plastiku pod schowkiem pasażera?Bo te już mam namierzone.Pod zapalniczką szukałem i tam jej na pewno nie ma.Każdy legend ka9 miał obd2?
Odpowiedz
#9
to dokładnie te kostki. Jeśli Ci ulży to ja mam KA9 z 99r i też nie mam obd i też nie mam lambdy za katalizatorem, więc nie jesteś sam Uśmiech
Odpowiedz
#10
OBD2 weszło dopiero w poliftach i to też dopiero od 2000.
We wcześniejszych podłączasz się pod kostki od strony pasażera
HLKA9'96 -> HLKA9'99
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości