Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ABS KA8
#1
Witam,

wszystkie KA8 miały abs?
U mnie na desce ALB nigdy się nie zapala.

Teraz posypało, sprawdzałem nowe opony (świetne są, polecam Vredestein Snowtrac3) -
- no i przednie prawe koło przy hamowaniu "awaryjnym" blokuje się.

Jak sięgnę pamięcią wstecz to nigdy nie czułem w tym aucie żeby abs działał, zdarzało się puszczać kłęby dymu prawym przednim kołem przy hamowaniu na autostradzie do "dynamicznie wyskakującego Tira".

Czy brak błędu może oznaczać że poprzedni właściciele już tak "rzeźbili" że to odłączone jest? Czy wystarczy sam czujnik podmienić?
Odpowiedz
#2
czemu blokuje akurat przednie prawe?

abs albo działa, albo nie.

rzeźby różnego rodzaju się zdarzają... może ktoś pozbył się żaróweczki Oczko
Odpowiedz
#3
każda KA8 ma abs
najpierw zacznij od tego
sprawdź czy po przekręceniu kluczyka na pozycje zapłon zapala sie kontrolka od ABS jeżeli nie to najprawdopodobniej przepaliła sie żarówka lub jej tam nie ma Język a jeżeli sie zapala i po chwili gaśnie to spróbuj zaobserwować czy w tym samym momencie gaśnie jeszcze jakaś kontrolka bo takie spiny już też widziałem
Odpowiedz
#4
Nie. Jak napisałem ALB nie świeci/świeciło nigdy.

Nie wiem Kowal, czemu akurat prawe przednie, po tej stronie coś jest uszkodzone? Tam jest najbliżej do pompy?


Te prawe przednie koło to albo się blokuje przy mocnym hamowaniu, albo jak jestem zaraz po wypłacie i mam litry paliwa na zmarnowanie to to jest koło które jako jedyne potrafi się zacząć obracać szybciej od pozostałych i "palić gumę" (hamowanie przed ciasnym zakrętem, wyjście na kickdownie - biały dym z prawej przedniej opony), o ile nawierzchnia jest troszkę mokra.

Nic nie występuje jak jeździ się normalnie, z głową i bezpiecznie - rocznie robię jak mam słaby rok 100k+ km więc naprawdę uważam na pozostałych -

ale jak się włączy głupawka i chęć zabawy to się nagle dziwne rzeczy z tym prawym kołem dzieją Oczko
Odpowiedz
#5
to ja bym sie pokusił o wyciągniecie deski i sprawdzeniu tej żaróweczki z 20 min roboty
gdy już będzie świecić będzie można łatwiej sprawdzić dlaczego ABS nie działa , a skoro pozwala na zblokowanie koła to jest pewne że nie działa (pytanie uzupełniające czy jak depniesz pedał w czasie jazdy do oporu czujesz przy hamowanie takie szybkie drżenie na nim ?)
Odpowiedz
#6
po przekręceniu kluczykiem stacyjki w ostatnią pozycję przed zapłonem powinna się ta kontrolka świecić. OD tego bym zaczął.
v6
Odpowiedz
#7
Ciężko powiedzieć, z tym drżeniem.
Wiem jak to powinno funkcjonować, bo we wszystkich poprzednich samochodach, prywatnych i służbowych to abs był.
Tutaj, w lato nie ma drżenia, tylko kłąb dymu i smród gumy.
Dzisiaj na śniegu, coś jakby tam czasem drżało - ale czy to nierówności nawierzchni czy abs, ciężko mi powiedzieć.

Pewne jest to że nie działaOczko

Co do kontrolki, widzę że czeka mnie pierwsza rozbiórka deski, więc zajmie więcej niż 20 minut. Tym bardziej że poprzednik tak ściągnął że pękła i sklejona w jednym miejscu, więc może być różnie.


Szukając po internecie widzę że wielu abs usuwało na własne życzenie, że system stary, że awaryjny, że technologia też niezbyt - są nawet specjalne kity do wstawiania by system odłączyć - coraz bardziej czuję że w tym aucie ktoś to "usunął" :/
Odpowiedz
#8
He, system jest awaryjny? Pierwsze słyszę...

PS. Idąc tym tokiem rozumowania to można zablokować el. szyby w górnym położeniu, żeby się nie otwierały- bo mogą być "awaryjne", dalej dach też zablokować, fotele elektryczne, wyłączyć dociąganie drzwi, klimę, "podajniki" pasów, poduszki... Bo wszystko może być "awaryjne" Duży uśmiech ... A najlepiej jeździć TAXI, bo jak będzie "awaryjna", to przesiadać się ze wzruszeniem ramion do innej Duży uśmiech ...

PS. Jak wielu pisało, sprawdź kontrolkę, czy wogóle świeci przy przekręceniu kluczyka, przed zapaleniem. I jeszcze coś: jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś zadał sobie trud i "wyrzeźbił" ABS działający na 3 koła, bo czwarte musiał z jakiegoś powodu wyłączyć.
Legend Coupe KA8 przedliftowa bez szeroko pojętego "tjuningu" i zeszpecenia- sprzedana. Powoli "przymierzam się" jednak do poliftowego E24 i czekam na właściwe KA8

Odpowiedz
#9
Zrób diagnostykę ALB - zgodnie z instrukcją w manualu.
Wygląda mi to na problem z czujnikiem lub z wbudowanym w zespół pompy ALB zaworem rozdziału siły hamowania.
Napisałeś, że deska poklejona, prawdopodobne jest więc, że nie ma żaróweczki ALB, stąd nie sygnalizuje Ci żadnego błędu.
Odpowiedz
#10
Jakich żaróweczek tam będę potrzebował?

Przy okazji SRS muszę sprawdzić, też się nigdy nie zapala, to samo hamulec ręczny...
ech... będą wydatki
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości