Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Polski Fiat 125p 1968
#1
Mój pierwszy, własny samochód kupiony za własne pieniądze.
Polski Fiat 125p z 1968 roku kupiony przez marynarza w kwietniu 1968 roku, Po 3 miesiącach marynarz zmarł, a wdowa zamknęła wóz w garażu jako pamiątkę, nie wolno było tam zaglądać, dotykać, wóz nie jeździł. Stał i rdzewiał.
Potem zmarła żona marynarza, a zięć pojeździł trochę fiatem i dostał służbowego Opla Astrę.

Auto miało 32.728 km na liczniku i 30 lat, kiedy kupiłem Go w cenie roweru w kwietniu 1998 roku. Dwa lata zbierania blach i części, Kryspin zaliczył remont główny blacharki. Garażowany tak wygląda obecnie.

Grał w wielu filmach - Segment 76, Czarny Czwartek, Wałęsa, Ile waży koń Trojański, Sztos 2, Wróżby Kumaka i inne. Wesela wozi co jakiś czas. Dziś na liczniku ma 96 tys km, a wciąż potrafi rozpędzić się do 16o kph.

Jest to jeden z najstarszych Polskich Fiatów 125p w Polsce i na świecie. Numer nadwozia 003135. Tapicerka w aucie dziś ma odcień pistacjowy, ale kiedyś była błękitna jak Gablota, niestety Włosi nie potrafili zrobić trwałych barwników

Polski Fiat 125p
silnik 13oo cc (15oo powstało rok później w 1969 toku0
moc 60KM
skrzynia 4-ro biegowa sterowana spod kierownicy
Radio Blaupunkt Köln, samo wybiera stacje - automatyczne wyszukiwanie kolejnej stacji radiowej, mechaniczna pamięć stacji guzikami.
Maksymalna prędkość - 160kph
Spalanie 6,8 litra na 100.
Waga 1070 kg

   
Na próbie sportowej na Rajdach pojazdów zabytkowych. Polecam.

   
wspomniane radio Blaupunkt Köln z elektrycznie wysuwaną anteną!

   
Na terenie Rzeźni Gdańskiej, niestety spłonęła, jak większość zabytków w Gdańsku

   
Ostatnie wesele z policjantami w Tczewie

   
Wystawa w Galerii Bałtyckiej
Acura Legend 1995 32oo cc
Honda Accord 1991 2ooo cc
Polski Fiat 125p 1968 13oo cc
Opel Olympia-Rekord B 1966 17oo cc
Cadillac series62 1954 54oo cc

Odpowiedz
#2
Cudo.
Kolorystyka nadwozia - zgodna z orygimałem?
Odpowiedz
#3
Dopiero po latach doceniamy te auta. 20 lat temu nikt na nie nie zwracał uwagi, ot kolejny kanciak, a teraz?
Brawo.
Odpowiedz
#4
Bardzo piękny Klasyk auto w bdb stanie widać że w odpowiednich rękach. Jedyne co średnio wyszło to antena CB podczas wesela policjanta Duży uśmiech
Pozdrawiam
KA9 04' + EE9 91'
Odpowiedz
#5
(12-31-2013, 5:50 )marcintenisozo napisał(a): Dopiero po latach doceniamy te auta. 20 lat temu nikt na nie nie zwracał uwagi, ot kolejny kanciak, a teraz?
Brawo.

Antena CB o dlugosci 2 metrow i 8 centymetrow jest sprzezona z epokowym CB-radiem President taylor II Classic. Kiedy podrozujemy kolumna zabytkow, pierwszy i ostatni oraz jakis w srodku kolumny ma lacznosc, zeby wiedziec, czy jechac szybciej, czy czekac na reszte.

20 lat temu juz wtedy klasyk (czyli fiat do 1975 roku) wzbudzal cholerne zainteresowanie. Dzis juz nawet MRy (po 1975 roku) sa ogromnie nostalgiczne, choc jak dla mnie nie sa tak piekne, jak pelen chromow klasyk.
Pamietam, jak po remoncie na kazdych swiatlach pytali mnie kierowcy ktory rocznik i ile za niego chce... Uśmiech

Kolorystyka - w katalogach fiata na Niemcy i Francje byly dwukolorowe zestawienia. Kryspin byl lakierowany w 2ooo roku, kiedy FSO15oo i troche klasykow smigalo po szosach. Tak wiec majtkowy blekit i kremowy dach mialy pokazac, ze jest to ciut inny i starszy kanciak, niz inne kredensy.

p.s. przepraszam za brak polskich znakow, komputer w firmie klienta nie ma polskich znakow, to testowy komp aut Skody i Porsche.
Acura Legend 1995 32oo cc
Honda Accord 1991 2ooo cc
Polski Fiat 125p 1968 13oo cc
Opel Olympia-Rekord B 1966 17oo cc
Cadillac series62 1954 54oo cc

Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości