Liczba postów: 100,000,447
Liczba wątków: 1,000,019
Dołączył: Dec 2008
Miejscowość: Tychy
jak chcesz koniecznie r12 to zostają Ci serwisy sprzętu chłodząco-zamrażającego czyli agd service.
gdy pragniesz r134a to można zrobić tzw retrofita, ale musisz wymienić oringi w przewodach klimy - też są warsztaty, które to robią(Ci od klim, ale tylko niektórzy)
v6
Liczba postów: 75
Liczba wątków: 9
Dołączył: Jan 2010
Reputacja:
0
A jakie koszta takowych oringów z wymianą?? W jakimś warsztacie gość powiedział że przebudowa z r12 to coś około 700 PLN, ale nie pytałem na czym polega...
Liczba postów: 122
Liczba wątków: 8
Dołączył: Oct 2009
Reputacja:
0
Generalnie chodzi o to ze olej w ukladzie z R12 nie polubi sie z olejem z R134. W preludzie montowalem klimatyzacje i wszystkie graty mialem z ukladu R12 tylko kompresor byl na R134, uszczelki pozmienialem nabilem R134 i wsio lata i mrozi az milo. Najprosciej to zmienic kompresor na pracujacy na czynniku R134 przedmuchac weze, zmienic gumki i ognia.
Pozdrawiam
Yogi
Liczba postów: 749
Liczba wątków: 8
Dołączył: Jan 2009
Reputacja:
0
Ja tam w Acurze przerobilem bez zadnych bajerow dwa lata temu i wszystko gra jak powinno bez zadnych problemow...
Nie kłóć się z głupkiem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy...
Liczba postów: 75
Liczba wątków: 9
Dołączył: Jan 2010
Reputacja:
0
Givan a jak przerobiłeś?? Jakie koszta?? Kompresor to jakie koszta? i jak z dopasowaniem...
Liczba postów: 749
Liczba wątków: 8
Dołączył: Jan 2009
Reputacja:
0
Ja tam pojechalem do serwisu gdzie robia klimatyzacje i oni zrobili to co bylo trzeba. Na pewno nie wymienili sprezarke a co dokladnie wymieniali, nie mam pojecia. Wiem tylko ze za nabijanie i za przerobke zaplacilem 250, czy 300, jakos tak. Wiem ze kwota nie byla warta pamietania
Ktos mi tu na forum powiedzial ze to nie jest zbyt madre tak przerabiac ale jakos do tej pory wszystko chodzi jak powinno...
P.S. mala poprawka, to bylo trzy lata temu a nie dwa.
Nie kłóć się z głupkiem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy...
Liczba postów: 100,000,447
Liczba wątków: 1,000,019
Dołączył: Dec 2008
Miejscowość: Tychy
tutaj masz różnice między kompresorem r12 i r134a
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.honda-legend.pl/viewtopic.php?f=20&t=210">viewtopic.php?f=20&t=210</a><!-- l -->
ja mam kompresor na r134a bo taki był akurat pod ręką. Gdy przełożysz górna płytę z kompresora r12 do r134a to w tym momencie będzie pasować na otwory instalacji r12.
v6