Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
nabijanie klimy
#1
W związku z nadchodzącymi upałami Język zaczynam się powoli zastanawiać nad nabiciem klimy. Chodzi o to że gazu r21 nie można nabijać. I jak w związku z tym skutecznie odświerzyć klimatyzację? A może znacie kogoś kto robi coś takiego na dolnymśląsku po cichu oczywiście...
[Obrazek: hondaz.jpg]
Odpowiedz
#2
jak chcesz koniecznie r12 to zostają Ci serwisy sprzętu chłodząco-zamrażającego czyli agd service.

gdy pragniesz r134a to można zrobić tzw retrofita, ale musisz wymienić oringi w przewodach klimy - też są warsztaty, które to robią(Ci od klim, ale tylko niektórzy)
v6
Odpowiedz
#3
A jakie koszta takowych oringów z wymianą?? W jakimś warsztacie gość powiedział że przebudowa z r12 to coś około 700 PLN, ale nie pytałem na czym polega...
[Obrazek: hondaz.jpg]
Odpowiedz
#4
Ja za jeden oring płaciłem chyba 2 zł, może 2,5 zł. Jeżeli przejście na nowy czynnik polega tylko na wymianie oringów i dasz radę sam to zrobić to koszt wypitego piwa w czasie tej zabawy będzie kilkakrotnie wyższy od kosztu oringów Uśmiech
Odpowiedz
#5
Generalnie chodzi o to ze olej w ukladzie z R12 nie polubi sie z olejem z R134. W preludzie montowalem klimatyzacje i wszystkie graty mialem z ukladu R12 tylko kompresor byl na R134, uszczelki pozmienialem nabilem R134 i wsio lata i mrozi az milo. Najprosciej to zmienic kompresor na pracujacy na czynniku R134 przedmuchac weze, zmienic gumki i ognia.
Pozdrawiam
Yogi
Odpowiedz
#6
Ja tam w Acurze przerobilem bez zadnych bajerow dwa lata temu i wszystko gra jak powinno bez zadnych problemow...
Nie kłóć się z głupkiem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy...
Odpowiedz
#7
Givan a jak przerobiłeś?? Jakie koszta?? Kompresor to jakie koszta? i jak z dopasowaniem...
[Obrazek: hondaz.jpg]
Odpowiedz
#8
Ja tam pojechalem do serwisu gdzie robia klimatyzacje i oni zrobili to co bylo trzeba. Na pewno nie wymienili sprezarke a co dokladnie wymieniali, nie mam pojecia. Wiem tylko ze za nabijanie i za przerobke zaplacilem 250, czy 300, jakos tak. Wiem ze kwota nie byla warta pamietania Oczko Ktos mi tu na forum powiedzial ze to nie jest zbyt madre tak przerabiac ale jakos do tej pory wszystko chodzi jak powinno...

P.S. mala poprawka, to bylo trzy lata temu a nie dwa.
Nie kłóć się z głupkiem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy...
Odpowiedz
#9
tutaj masz różnice między kompresorem r12 i r134a

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.honda-legend.pl/viewtopic.php?f=20&t=210">viewtopic.php?f=20&t=210</a><!-- l -->

ja mam kompresor na r134a bo taki był akurat pod ręką. Gdy przełożysz górna płytę z kompresora r12 do r134a to w tym momencie będzie pasować na otwory instalacji r12.
v6
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości