Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
problem z gazem kichnął w układ chłdzenia
#1
Cześć
Mam problem od wczoraj z gazem i ogrzewaniem w moim KA9. Posiadam reduktor Magic Jet III i są one awaryjne. Nie wiedziałem o tym do wczoraj kiedy wracając z pracy straciłem ogrzewanie i nagle zaczęło syczeć i wyrzucać płyn chłodzący ze zbiorniczka. Poczułem mocną woń gazu. Wyłączyłem auto pozwoliłem ostygnąć. Po ponownym odpaleniu leciało z nawiewu tylko zimne powietrze. Ciepłe leci tylko po mocnym przegazowaniu na obrotach. Powiedzcie czy ktoś z was miał podobny problem ?? Jaki reduktor polecacie bo chce zrobić z tym porządek. Myślę o Gurtnerze Czarnym lub Srebrnym i ewentualnie na jaki sterownik wymienić aby uzyskać jak najlepsze parametry.
KA9 01' + EE9 91'
potrzebujesz coś do swojego Legenda z części pisz pw chętnię pomogę
Odpowiedz
#2
zacznij od sprawdzenia czy w zbiorniczku wyrównawczym nie "bombelkuje".
Potem sprawdz co jest na bagnecie oleju.

ps. podaj mi jeszcze raz na PW poprawny adres do ramek.
v6
Odpowiedz
#3
(01-29-2014, 22:19 )Legend95 napisał(a): zacznij od sprawdzenia czy w zbiorniczku wyrównawczym nie "bombelkuje".
Potem sprawdz co jest na bagnecie oleju.

ps. podaj mi jeszcze raz na PW poprawny adres do ramek.

Dzisiaj wymienię cały płyn ale winę ponosi MagicJet III. Juz wysyłam pw.
KA9 01' + EE9 91'
potrzebujesz coś do swojego Legenda z części pisz pw chętnię pomogę
Odpowiedz
#4
Ja pie.....
Zdziwko
Odpowiedz
#5
(01-29-2014, 20:45 )pawelszczecin napisał(a): Cześć
Mam problem od wczoraj z gazem i ogrzewaniem w moim KA9. Posiadam reduktor Magic Jet III i są one awaryjne. Nie wiedziałem o tym do wczoraj kiedy wracając z pracy straciłem ogrzewanie i nagle zaczęło syczeć i wyrzucać płyn chłodzący ze zbiorniczka. Poczułem mocną woń gazu. Wyłączyłem auto pozwoliłem ostygnąć. Po ponownym odpaleniu leciało z nawiewu tylko zimne powietrze. Ciepłe leci tylko po mocnym przegazowaniu na obrotach. Powiedzcie czy ktoś z was miał podobny problem ?? Jaki reduktor polecacie bo chce zrobić z tym porządek. Myślę o Gurtnerze Czarnym lub Srebrnym i ewentualnie na jaki sterownik wymienić aby uzyskać jak najlepsze parametry.

Brak grzania w kabinie to typowy objaw powietrza w nagrzewnicy, albo za niski poziom plynu, albo tak jak piszesz bombel gazu tam utkwil.
Jesli chodzi o reduktor to niewiele moge pomoc. W legendzie mam KME gold i mam pewne problemy, w temperaturach powietrza powyzej 10C skleja mi sie elektrozawor i dopiero po 5-8 probie przelaczenie na gaz sie udaje. Podobno mozna i nalezy to czyscic co jakis cZas i nie bedzie sie sklejac. Kilka lat temu w Mitsu Sigma 205KM mialem reduktor Scorpion GT i nie mialem z nim zadnych problemow, ale nie wiem czy jeszcze je robią.
Odpowiedz
#6
dzieki za odpowiedz. z ogrzewaniem walczę i odpowietrzenie sprawiło że leci trochę ciepłe powietrze. na bagnecie nie ma śladów niepokojących żadnych bąbelków juz nie ma. czekam teraz na zestaw naprawczy reduktora. Później regulacja czuję że odstawię Hondzinę na jakiś czas bo finansowo trochę się uszczupli.
KA9 01' + EE9 91'
potrzebujesz coś do swojego Legenda z części pisz pw chętnię pomogę
Odpowiedz
#7
Mały update temat zakończony okazuje się że winę ponosił nieszczelny reduktor MagicJet III. Ich zaletą są niskie spadki ciśnienia przy mocnym wciśnięciu gazu niestety fabryczne uszczelki reduktora nie wytrzymują więcej niż 30-40tyś km. Teraz wiem czemu Lechu miał problemy ze spalaniem i palił mu 21L gazu. Auto dużo lepiej przyspiesza i nareszcie nie czuć różnicy między benzyną a gazem. Rezultat. W ciągu 2 dni na nowym reduktorze dużo jazdy po mieście 38L=230km. Więc realne jest spalanie rzędu 16-17 w mieście w KA9. I nigdy nie uwierzę że A8 4.2 pali mniej bo kolega ma D3 i cały czas w mieście komputer pokazuje mu 22L. Wiem teraz jedno co 2 wymiany filtrów będę wymieniał uszczelki reduktora. Koszt bagatela 59zł z wysyłką. Dzięki wszystkim którzy chcieli pomóc.
KA9 01' + EE9 91'
potrzebujesz coś do swojego Legenda z części pisz pw chętnię pomogę
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości