Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
uklad chlodniczy i uklad smarowania
#1
mam taka zagwostke, otoz interesuje mnie gdzie znajduja sie punkty w ktorych sie lacza uklady smarowania z ukladem chlodzenia i jakie jest prawdopodobienstwo ew awarii na tych laczeniach i np wymiana tych plynow...w service manualu jest to szeroko ominiety temat, wiem ze nefralgicznym punktem jest uszczelka pod glowica ale to mnie nie interesuje .... najwazniejsze dla mnie sa chlodnica oleju , linie chlodzenia ATF i chlodzenie dyferencjalu, czy te uklady maja jakies wrazliwe miejsca ktore moga ulec awarii? czy sa inne punkty gdzie moga sie stykac plyn chlodniczy i olej? czy ktokolwiek mial z tym do czynienia?
Odpowiedz
#2
hej, ciekawy temat. Otóż z moich obserwacji powiedzieć mogę ze oprócz silnika jak napisałeś czyli sprawa uszczelek to jest sprawa chłodzenia oleju skrzyni biegów a mianowicie (przynajmniej u mnie tak jest) przewody olejowe podłączone są bezpośrednio do chłodnicy płynu chłodniczego. Chłodnica jak wygląda każdy wie, ale u mnie jest jakby drugie dno, tam właśnie dochodzą przewody ciśnieniowe. Z tego co zaobserwowałem są to przewody które transportują olej ze skrzyni biegów do chłodnicy właśnie. Ale wracając do zapytania to nie wiem czy tam może dochodzić do niekontrolowanych kontaktów "olej - płyn".

Nie wiem czy cokolwiek wniosłem do tematu (to co napisałem pewnie każdy wie), ale tak zrozumiałem sedno pytania.

pozdrawiam
Odpowiedz
#3
wlasnie to mnie najbardziej zastanawia czy w tamtym miejscu chlodnica nie przepuszcza oleju do ukladu chlodniczego, bo niestety widac go czasami pod korkiem a test na obecnosc dwutlenku wegla w ukladzie chlodniczym wyszedl negatywny, wiec chcialbym na podstawie waszego doswiadczenia znalezc mozliwe punkty gdzie nalezalo by szukac awarii
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości