Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Legend KA9 - zamiana zmieniarki na ALPINE 5960.
#1
Poniżej przedstawiam opis dostosowania zmieniarki ALPINE 5960 w miejsce uszkodzonej oryginalnej zmieniarki ALPINE fabrycznie montowanej do Hondy Legend KA9.

W przypadku awarii zmieniarki oryginalnej w Legendzie KA9 ze względów finansowych nie ma uzasadniania kupno takiej samej tj. dedykowanej do tego modelu, należy kupić model komercyjny ALPINE 5960. Jest to absolutnie identyczna zmieniarka jak oryginał poza jednym małym szczegółem...
Po podłączeniu modelu 5960 do radia w Legendzie wszystko będzie w zasadzie funkcjonowało tak jak w oryginale ale dźwięk z lewego kanału będzie sygnałem różnicowym L-R będącym w dodatku w przeciwfazie prawego kanału. Oznacza to w praktyce brzmienie bardzo odległe od oryginału - zniekształcone i pozbawione basu. Aby dostosować zmieniarkę ALPINE 5960 do funkcjonowania w Legendzie należy:

1) Rozebrać wtyczkę zmieniarki (DIN),
2) Zlokalizować gruby szary przewód z którego wychodzi:
- przewód czerwony (sygnał lewy),
- przewód czarny - oplot przewodu ekranowanego audio,
- przewód biały (sygnał prawy),

3) Zamienić miejscami, tj. przelutować przewód czerwony i czarny.
4) Złożyć wtyczkę i podłączyć do przewodu w bagażniku.

Zmieniarka ALPINE 5960 w cenie 10 razy mniejszej, bo nikomu nie znana, z powodzeniem zastępuje teraz oryginalną zmieniarkę tej samej firmy.

Powodzenia
Legenda
Odpowiedz
#2
Przerabiałem temat w KA8, też ze zmieniarką Alpine tyle że model CHM-S601. Patent jest ten sam, czarny kabelek należy przelutować z czerwonym (numery: 4 z 2) i po bólu, chodzi wtedy pięknie. Tym bardziej, że oryginalna zmieniarka prawie nie do dostania a jak już to cena ok 400-500 zł a alpine ok 100. pozdrawiam Uśmiech
Odpowiedz
#3
Czesc,

Czyli moge do swojej KA7 kupowac model S601? Oczko Bo na zdjeciach widze z aukcja takiego modelu widze ze kabel jest 8 pinowy i zastanawiam sie czy da rade to podlaczyc...
Semper Fi! // In JDM we trust!
Odpowiedz
#4
śmiało kupuj, przelutuj kable i jazda Uśmiech
Odpowiedz
#5
mam wlasnie taki model u siebie. Przelutowalem kale sygnalowe i wszystko pieknie dziala ...
Odpowiedz
#6
To gitez Duży uśmiech
Ja kupilem z tej aukcji http://allegro.pl/zmieniarka-alpine-chm-...74553.html
Byly tansze, ale nie wzbudzaly mojego zaufania...
Pod koniec marca zapewne bedzie instalacja Szczęśliwy
Semper Fi! // In JDM we trust!
Odpowiedz
#7
(09-13-2010, 6:40 )Legenda napisał(a): Poniżej przedstawiam opis dostosowania zmieniarki ALPINE 5960 w miejsce uszkodzonej oryginalnej zmieniarki ALPINE fabrycznie montowanej do Hondy Legend KA9.

W przypadku awarii zmieniarki oryginalnej w Legendzie KA9 ze względów finansowych nie ma uzasadniania kupno takiej samej tj. dedykowanej do tego modelu, należy kupić model komercyjny ALPINE 5960. Jest to absolutnie identyczna zmieniarka jak oryginał poza jednym małym szczegółem...
Po podłączeniu modelu 5960 do radia w Legendzie wszystko będzie w zasadzie funkcjonowało tak jak w oryginale ale dźwięk z lewego kanału będzie sygnałem różnicowym L-R będącym w dodatku w przeciwfazie prawego kanału. Oznacza to w praktyce brzmienie bardzo odległe od oryginału - zniekształcone i pozbawione basu. Aby dostosować zmieniarkę ALPINE 5960 do funkcjonowania w Legendzie należy:

1) Rozebrać wtyczkę zmieniarki (DIN),
2) Zlokalizować gruby szary przewód z którego wychodzi:
- przewód czerwony (sygnał lewy),
- przewód czarny - oplot przewodu ekranowanego audio,
- przewód biały (sygnał prawy),

3) Zamienić miejscami, tj. przelutować przewód czerwony i czarny.
4) Złożyć wtyczkę i podłączyć do przewodu w bagażniku.

Zmieniarka ALPINE 5960 w cenie 10 razy mniejszej, bo nikomu nie znana, z powodzeniem zastępuje teraz oryginalną zmieniarkę tej samej firmy.

Powodzenia
Legenda

mam takie pytanie, czy do tej zmieniarki jest ten sam kabel czy trzeba ciągnąć z bagażnika do radia drugi ? kupiłem Alpine 5960 i jest inna wtyczka od zmieniarki do oryginalnego przewodu
Odpowiedz
#8
zrobione. wystarczyło końcowe bolczyki we wtyczce delikatnie rozciągnąć i wszystko pasuje,tylko oryginalna zmieniarka jest większa od Alpiny i trochę mało estetycznie pasuje
Odpowiedz
#9
a propos... jak zdejmowaliście czapkę ze zmieniarki? szukam szukam i nie ma żadnej śrubki a po dobroci nie chce zleźć. Czy też może zadziałać stara polska metoda nic na siłę wszystko młotkiem?
Odpowiedz
#10
przeróbka dotyczy samego wtyku, nie trzeba otwierać zmieniarki. zdejmij czarną osłonę z wtyku i tam lutuj
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości