Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
A6 (C5)(C4) vs Legend KA9
#1
Przyczyna powstania tematu podobna, jak w poprzednim.
Pozwolę trochę naświetlić parę różnic dla osób, które się wahają przed podjęciem decyzji.

Silnik (C5):
Posiadane przez mnie egzemplarze to TDI i trochę się nam porównanie rozjeżdża Zawstydzony, ale miałem styczność bardzo często z silnikiem 2.8 (30V) ACK 193 KM. V6 w wykonaniu audi jest trwałe, z małym ale. Pocenie się silnika jest czymś normalnym i bardzo dokuczliwym dla kierowców, którzy nie lubią mieć upapranego silnika. ACK ma zmienne fazy rozrządu i z czasem trzeba mu poświęcić chwilę by utrzymywał te wszystkie konie. W przeciwnym wypadku one po prostu pozdychają. Legend ma lepszy moment obrotwy i powiedziałbym że idzie lepiej od 2.8 . Spalanie jest mniejsze od Legend ze względu na mniejszą pojemność i lżejszą budę. Nie sprawdzałem przy napędzie Quattro .
Tematu TDI raczej nie będę poruszał, gdyż w Legendzie nie było montowanych silników z zapłonem samoczynnym , może to i lepiej bo tutaj Honda mocnych stron raczej nie ma.
Występowały również silniki PB
1.8 (125 KM)
1.8T (150 KM, 180KM)
2.0 (136 KM)
2.4 (165 KM, 170 KM)
3.0 (220 KM)
4.2 (310 KM)

Silnik (C4):
Ta sama konstrukcja co w przypadku C5. Występowała również starsza generacja 2.8 bez zmiennych faz rozrządu i mniejszej ilości zaworów. Jednostka ta legitymowała się mocą 174 KM . Spalanie podobne to młodszej generacji.
Również zestawiano te silniki z napędem Quattro.
W generacji C4 na szczególną uwagę zasługuje diesel 2.5 R5 .
Występowały również silniki PB:
1.8 (125 KM)
2.0 (90 KM, 115 KM, 140 KM)
2.6 (150 KM)

2.2t (230 KM) - tylko w wersji S
4.2 (290 KM) - tylko w wersji S

Skrzynia biegów (C5):
Skrzynie jak w przypadku A8 są trochę z innej epoki . W C5 tiptronic (5 stopniowy) jak i multitronic (6 stopniowy) chodzą płynniej. Lecz z trwałością jest gorzej, a przy multitronicu jeszcze gorzej. Skrzynia automatyczna w generacji C5 jest najsłabszym ogniwem. Naprawy i regeneracje opiewają od 3 tys .

Skrzynia biegów (C4)
Twarda prosta skrzynia tj jak w Legend . Postawiłbym znak równości.

Hamulce :
Jako, że hamulce Legend ma za słabe , Audi w tym temacie bierze górę. Koszt hamulców jest tańszy, ale to zależy kto co wybiera.

Trakcja:
Porównując C5 bądź C4 bez Quattro, minimalnie KA9 odstaję ze względu na to iż Legend jest dłuższy i cięższy.

Wyposażenie (C5):
W przypadku wyposażenia, można mieć dwojakie zdanie. Legend w standardzie ma na prawdę super wyposażenie, czego nie można powiedzieć o Audi. Egzemplarze Audi, które nie posiadają chociażby podłokietnika jest totalną porażką O matko . Na plus dałbym dwustrefową klimę w standardzie. Z drugiej strony Audi oferowało takie bajerki, które w Legendzie są nie spotykane, ale trzeba sobie taki egzemplarz znaleźć co nie jest łatwe. Legend też ma gafe w postaci braku komputera pokładowego Niezdecydowany . W zależności kto co potrzebuje, takiego szuka z tym, że Legend w każdym egzemplarzu ma wyposażenie na przyzwoitym poziomie.

Wyposażenie (C4):
Z racji wieku tej generacji, C4 zostaje trochę w tyle. Aute te nie posiadały np nawigacji, czy solardachu, oraz pakietów oświetleniowych itp. Standardem w C4 był klimatronik , 2 poduszki powietrzne, ABS, centralny zamek, podgrzewane el. lusterka. szyby atermiczne

Wykonanie (C5):
Jakość materiałów jest minimalnie lepsza(długo się zastanawiałem), wykładzina to wykładzina a nie wycieraczka z plastyku. Zaskoczony byłem takimi wtopami po stronie Hondy. Jak na najwyższy model to się trochę nie postarali. Na plus Hondy jest to, że odnoszę wrażenie jest bardziej solidnie.

Wykonanie (C4):
W rzypadku tych modeli to za bardzo nie ma o czym rozmawiał. Boje na głowe Legenda jak i młodszą C5. Wszystko jest wykonane z bardzo dobrych i trwałych materiałów. Jak je...iesz młotkiem nic się nie powinno stać. Przy 300 tys fotele powinny wyglądać idealnie. Podobnie jest z pierwsza generacją A8.

Zawieszenie(C5):
Koszty podobne jak w przypadku Legenda. Wybieranie nierówności jest zależne od rodzaju zawieszenia. Występowało komfortowe oraz usportowione (częste w Quattro). Postawiłbym znak równości.

Zawieszenie (C4)
Odnośnie pokonywania nierówności jest gorzej jak w przypadku C5 bądź Legendzie, ale przepaści nie ma. Natomiast koszty są bardzo korzystne dla właściciela. Trwałość również jest na wysokim poziomie. Koszt wahacza(który szedł na pierwszy montaż) wraz z silednblokami 350 PLN i to jest koniec.

Komfort (C5):
W audi jest ciszej. bez dwóch zdań. Natomiast całą resztę oddałbym na stronę Legend-a , on jest po prostu szerszy i dłuższy.

Komfort (C4):
Jest trochę gorzej niż w C5.

Mechanika:
Audi jest prostsze w konstrukcji a co za tym idzie łatwiejsze w jakichkolwiek naprawach. Wszystko jest poukładane. Mechanik nie będzie na Was dziwnie patrzył jak dacie mu coś do zrobienia.


Stwierdzam, że Legend jest droższy w eksploatacji do A6, W przypadku C4 jest to spora różnica. W zależności czego od auta oczekujemy takie wybieramy. Legend może dać więcej fun-u od A6, które jest bardziej "normalnym" autem. Legend klaruje się bardziej jako luksusowe, ale aż tak bardzo mu to nie wychodzi.
Dostępność części nowych jak i na rynku wtórnym jest bez porównania. Można powiedzieć, że do Legenda nic nie ma a do Audi jest praktycznie wszystko.
Audi trzyma cenę, ale jest za to droższe w zakupie. I tutaj można się chwile zatrzymać. Generacja C4 wbrew prawom wieku zaczyna drożeć, a nie tanieć. Za ładny egzemplarz po zachodniej stronie zapłącimy więcej niż za C5 . Pomysł

Gdy, ktoś szuka wytrzymałego i mocnego auta polecam rozglądać się za C4 w wersji S. Jest mocne wytrzymałe tylko, że drogie. Niezdecydowany
Odpowiedz
#2
Miałem w posiadaniu S4 i S6 z różnymi silnikami i różne wersje. 2.2T w kombi, 4.2 w kombi i manualu. Największe wrażenia były jadąc 4.2 w sedanie... zapinasz 3 a ona dalej przyczepność traci. Gdybym miał porównać komfort dla mnie jest dużo większy w Legendzie KA7/8. Dużo ciszej płynniej i wygodniej się jedzie.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości