Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CMBS, VSA oraz SHAWD
#1
Witam kolegów,
Wiem, że powinienem powitać się w przywytalni Uśmiech ale nie mam się jeszcze czym pochwalić więc zrobię to po zakupie auta Uśmiech.
Moja sytuacja wygląda następująco: Znalazłem ładną Honde Legend KB1 2007 w dobrej cenie. Mankamentem jest, iż miała leką kolizję, przód lewa strona. Pod podwoziem lub pod maską nie widać nic co wskazywałoby na kolizję jednak świadczą o tym malowane elementy, malowanie dobrze wykonane, ale trochę się na tym znam więc wykryłem Uśmiech. Problemem w tym aucie są wyświetlane komunikaty CMBS, VSA, SHAWD oraz trójkącik z wykrzyknikiem.
Podłączałem pod OBD jednak błędy po usunięciu i tak wracają.
Czy ktoś z was koledzy orientuje się co może mieć wpływ na te komunikaty, jakie są możliwości ich usunięcia oraz jakie ewentualne koszty ich usunięcia lub napraw.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
Odpowiedz
#2
Powód może być trywialny. W CRV, w którym też występuje CMBS i tempomat aktywny, zaświeciły mi się kiedyś wszystkie lampki z powodu zużytych klocków hamulcowych. Jeśli samochód ma sam hamować musi być wszystko OK z hamulcami, inaczej systemy CMBS, VSA itd sygnalizują błąd.
Odpowiedz
#3
Witam
Świecą mi się kontrolki CMBS i ACC, oczywiście ani jedno ani drugie nie działa.
Byłem w serwisie i mi powiedzieli, że radar na grillu celuje do góry a nie na wprost.
Ponieważ grill ma połamane zaczepy, w tej chwili jest przywiązany na opaski samozaciskowe,
jednak nie uważam aby nie dało się tego naprawic. Oni zaproponowali mi wymianę grilla na nowy,
ale to jest koszt 2000 zł, co dla mnie jest jakąś abstrakcją, aby za kawałek plastiku płacic takie pieniądze. Ciężko jest znaleśc gdzie kolwiek tą częsc. Gdyz grill RL, różni się od Legenda.
Błędy na komputerze wyskakują mi takie
103 – zabronione sterowanie hamulca cmbs (cms)
107 – niecałkowite wycelowanie radaru fal milimetrowych
Pytam, gdyż może kiedyś ktoś się z tym spotkał i wie jak to ugryźc, jak nastawic radar ?
Albo dostęp do tanich części ?
Odpowiedz
#4
Zapomnij o tanich częściach na przód do KB1.
Radar można regulować, niemniej wymaga później kalibracji także bez HDSu nie ma szans.
CMBS i ACC czasem odpuszcza po resecie AKU - choć w Twoim przypadku ma to raczej związek z rozkalibrowanym radarem.
Sorry- takie mamy auta...
Odpowiedz
#5
Mnie się zapalił SH AWD po awarii chłodnicy (zbyt duża temperatura w układzie napędowym).
Chodnicę wymieniłem. Zobaczymy co dalej.
Odpowiedz
#6
Już się rozeznałem w temacie i nie ma opcji naprawy bez kalibracji, grill nie ma z tym nic wspólnego. Jak się okazało była to wymówka ASO, ponieważ nie chcieli się podjąc kalibracji. Pozostaje mi tylko znalezienie odpowiednio ASO.
Odpowiedz
#7
niezłe aso..
Odpowiedz
#8
Mi się dzisiaj również zapaliły wszystkie kontrolki z tematu. Samochód po umyciu stał 2 tygodnie nie ruszany i tak się zastanawiam czy to nie z tego powodu? Po 2 zgaszeniu przestały się palić, przejechałem 500km i ok. Mieliście może podobną sytuację?
Odpowiedz
#9
slaby/stary/niedoladowany aku tak moze wplywac. Po dwoch tygodniach mogl sie rizladowac troche
Odpowiedz
#10
Aku jest świeży ale od marca faktycznie bardzo mało jeżdżę bo używam głównie motocykla. Po powrocie podładuję aku i będę obserwował.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości