Liczba postów: 128
Liczba wątków: 7
Dołączył: Nov 2011
Reputacja:
2
Kemot, trochę słabo jechać do kolejnego ASO i ponosić następne koszty. Diagnozowali samochód cały dzień, a roboczogodziny lecą. Z dużym ulgowym traktowaniem skasowali 400zł za diagnozę. Co do działania abs to sprawdzę, jak dzisiaj odbiorę hankę.
Peter, dzięki za schemat. Wygląda na to, że ten modulator to element całej pompy ABS i jest niewymienny oddzielnie. Widziałem pompę na allegro, więc może spróbuję trochę zbić cenę i zakupić.
Liczba postów: 128
Liczba wątków: 7
Dołączył: Nov 2011
Reputacja:
2
Peter, w ASO podali mi analogiczny nr tylko różnią się ostatnie 2 cyfry:
57110-SJA-E91.
Na allegro znalazłem pompę i mają z rocznika 2006 i 2008. Wolałbym kupić nowszą, czy orientujecie się czy mogły być jakieś zmiany w tych pompach w tych rocznikach?
Liczba postów: 3,411
Liczba wątków: 12
Dołączył: Jun 2009
Reputacja:
52
Miejscowość: Łódź
Rozbieżność numerów wynika według mnie z różnicy między RHD a LHD.
BTW: numer który wkleiłem ma chyba błędną końcówkę, prawidłowo powinno być E91/E92.
Nie sądzę by pomiędzy rocznikami 06 - 08 była róznica.
Niemniej by nie było zonka najlepiej element wymontować i porównać z tym do kupienia.
Liczba postów: 128
Liczba wątków: 7
Dołączył: Nov 2011
Reputacja:
2
Ta pompa do kupienia jest z anglika. Z tego co znalazłem na necie to symbole poszczególnych pomp różnią się tymi końcówkami np. E01, E02 czy E91. Czy wie ktoś może czy są one zamienne i czy są jakieś różnice między nimi?
Liczba postów: 128
Liczba wątków: 7
Dołączył: Nov 2011
Reputacja:
2
Ok, Peter dzięki za pomoc. Dałem do jeszcze jednego speca od elektryki i jeśli mi jutro potwierdzi to pojadę po pompę, a w razie czego mogę ją zwrócić. Jak rozprawię się z usterką napiszę dla potomnych czy to faktycznie było to:-)
Liczba postów: 128
Liczba wątków: 7
Dołączył: Nov 2011
Reputacja:
2
Zgodnie z obietnicą napiszę kilka słów po "mam nadzieję" rozwiazanym problemie. Jak wyżej opisywałem na tablicy rozświetliły się napisy sh-awd, cmbs i vsa. Po wykasowaniu błędów w ASO pojawiło się jeszcze kilka kontrolek. Po 1,5 dniowej weryfikacji diagnoza - uszkodzony modulator ABS, który jest zintegrowany i nierozłączny z pompą ABS (cena nowego 10 TPLN) - śruby obudowy przytwierdzone do płytry głównej... Samochód zostawiłem do diagnozy specjalistów od tego typu spraw w Piasecznie (p. Jacek Grabowski), którzy zajmują się naprawą wszelkiej maści elektroniki i komputerów samochodowych. Diagnoza ASO została potwierdzona.
Na przeszczep poszła pompa z rozbitka wersja na Niemcy. W Piasecznie wgrali wszelkie info z pamięci mojej poprzedniej pompy itp. Samochód odebrany 3 dni temu i póki co wszystko jest ok i wszystkie systemy działają:-) Łączne poniesione koszty usunięcia usterki wraz z diagnozami 2,2 TPLN.
O dziwo mają jeszcze powalczyć z moim starym modulatorem. Jeśli macie jakieś problemy z elektroniką to szczerze mogę polecić ten zakład.
Ps. Podobno są w czołówce w kraju.