Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CMBS, VSA oraz SHAWD
#21
Amen Uśmiech
Ludzie zejdźcie z drogi... Uśmiech
Odpowiedz
#22
Witam. Może komuś przydadzą się te informacje: w różnych sytuacjach pojawiał mi się CHECK SYSTEM CMBS i ACC. ACC przy ponownym odpaleniu znikało. Pierwsze podpięcie pod komp, brak informacji o przyczynie, kasowanie błędu CMBS - 100zł. Podejrzenie padło na mocno zabrudzony radar. Jakiś czas był spokój, niestety usterka wróciła, błąd sam nie chciał zejść, zdjęcie klemy go nie kasowało. Czyli czekało mnie kolejne 100zł. Wtedy wydumałem, że kontrolka ACC zginęła, czyli  tempomat działa , to radar również powinien.  Strzał w 10. Wystarczy na tempomacie złapać poprzedzający samochód i przejechać za nim kilkaset metrów, po pierwszym hamowaniu kontrolka CMBS znika ( oczywiście jak w tym momencie nie widzi usterki). Przyczyną wyskakiwania informacji były zabrudzone/utleniony styki we włączniku światła stopu na pedale. Światło świeciło raz słabiej raz mocniej. Pozdrawiam
Odpowiedz
#23
Pomysł

każda taka informacja jest mega ważna.
v6
Odpowiedz
#24
a ma ktos moze zdjecie radaru zamontowanego za logiem na grilu?
Moj garaz  O matko  Szczęśliwy
24.12.2015 - teraz  Honda Legend KB1 3.5 V6  2007 OEM 245/45/18
23.12.2008 - teraz  Alfa Romeo 147 GTA 3.2 V6 2003 Koni Sport/Eibach, 225/45/17, ...
11.11.2004 - teraz  Alfa Romeo 156 2.5 V6 LPG 1998 Koni FSD/Eibach, 225/45/17, ...

Pozdrawiam
Seb
Odpowiedz
#25
Najlepsze jest to, że modulatory VSA rozsypują się "dzięki" naszym cudownym dziurawym drogom.
Wewnątrz lecą jakieś podzespoły, które po większych przebiegach nie wytrzymują wibracji, naprężeń, itp.
HDS wyłapuje nawet błąd z tym związany: Kod trwały DTC nr 85 - " częsta jazda po nierównych lub krętych drogach ".
Każdy doświadczony mechanik z ASO powinien szybko zdiagnozować usterkę modulatora gdyż zazwyczaj wystepuje ona łacznie z kodem 84-1 "usterka logiki czujnika" i błędemnr 92 "usterka modułu sterowania VSA".
Odpowiedz
#26
Witam.
Pozwolę się podpiąć pod temat.
3 dni temu rano wjechałem na parking i w momencie przełączenia skrzyni z D na R pojawił mi się błąd CMBS, VSA, symbol problemów ze skrzynią biegów i check engine.
Po ponownym uruchomieniu silnika został "tylko" check engine, a aktywny tempomat działał prawidłowo.
Odpięcie klemy wykasowało błąd i było ok. Wczoraj i dzisiaj rano przydarzyło mi się dokładnie to samo.
Kilka tygodni temu podczas jazdy autostradą z włączonym tempomatem zauważyłem, że podczas każdej zmiany biegów przygasa na moment wskaźnik D na desce rozdzielczej.
Kilka dni temu podczas jazdy w mieście na nie idealnej drodze wskaźnik D gasł. Lekkie poruszenie lewarka zmiany biegów powodowało, że wskaźnik się zapalał.
Czy można te dwie rzeczy ze sobą łączyć?
Jeśli tak to gdzie szukać krańcówki od położenia lewarka zmiany biegów?
Jutro wybieram się w trasę. Czy bezpiecznie jest w tym wypadku jechać?
Odpowiedz
#27
Po podpięciu do OBD wyskakuje błąd P1717.
Stąd http://honda-legend.pl/showthread.php?ti...7#pid27274 wiem, że jest tak jak podejrzewałem - problem z położeniem wybieraka biegu.

Czy możecie polecić kogoś w trójmieście do kogo mógłbym z tym się udać?
Odpowiedz
#28
Mialem te same bledy wyświetlane i blad p1717
W aso stwierdzili ze do wymiany jest czujnik położenia biegu
385zl brutto wymienili i jest spokój narazie
Odpowiedz
#29
(08-03-2016, 20:19 )andrzej1967 napisał(a): Mialem te same bledy wyświetlane i blad p1717
W aso stwierdzili ze do wymiany jest czujnik położenia biegu
385zl brutto wymienili i jest spokój narazie

Dzięki.
Odpowiedz
#30
(09-06-2014, 5:49 )marcintenisozo napisał(a): Mnie się zapalił SH AWD po awarii chłodnicy (zbyt duża temperatura w układzie napędowym).
Chodnicę wymieniłem. Zobaczymy co dalej.

Witam. Mam ten sam błąd SH AWD ale wyskoczył po długiej jezdzie po mieście. Przy zgaszeniu auta znika ale przy przejechaniu kilkunastu metrów wraca, chodz ostatnio jezdziłem pare dni i nic się nie pojawiło. Gdzie szukać przyczyny błędu i od czego zacząć poszukiwania ?
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości