Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wymiana taśmy AIR-BAG
#1
Witam, podczas weekendu w związku z panującą ładną pogodą zaczynam dłubać przy mojej HONDZIE... Na pierwszy strzał idzie wymiana TAŚMY AIR-BAG pod kierownicą (była zerwana przez poprzedniego właściciela). Proszę o rady o czym pamiętać, na co zwrócić uwagę, jak się do tego w ogóle zabrać i jak się centruje owe ustrojstwo. Najgorsze jest to że moja nowa taśma robi jak by 4 i 3/4 obrotu. Teraz się zastanawiam ile razy okręca się kierownica- bo chyba więcej. (nie chce mi się schodzić do auta)...
[Obrazek: hondaz.jpg]
Odpowiedz
#2
P.s. W sobotę popołudniu "startuję" a więc proszę piszcie jak najszybciej....
[Obrazek: hondaz.jpg]
Odpowiedz
#3
W sobote po poludniu to do Wawy startuj! Oczko Pomozemy Szczęśliwy
Odpowiedz
#4
Myślałem nad Warszawą, lecz niestety nie dam rady...
[Obrazek: hondaz.jpg]
Odpowiedz
#5
Kierownica robi mniej obrotów. spokojnie wystarczy. Tez będę tą czynność niedługo przeprowadzał, ale chyba dopiero w przyszłym miesiącu. Pamietaj j odpięciu akumulatora zeby przypadkiem poduszka Ci nie wystrzeliła przy zdejmowaniu Uśmiech reszta powinna iść w miare gładko.
[Obrazek: stopkam.jpg]
Odpowiedz
#6
okej, prsto z mostu.

1)wypiąc akumulator
2)Ściągnać zaślepki po lewej stronie kierownicy(przycysiki do radia) oraz przełączniki tempomatu (osłonki zewnętrzne podważasz - są na wcisk)
3)odkręcasz poduszkę powietrzną jest na torxach, chyba t13.
4)pijesz kawę
5)wyciągasz przycisk od spryskiwaczy halogenów oraz tempomatu
6)odkręcasz 3 śrubki mocujące dolny panel deski rozdzielczej (łebek dwiazdka, jeśli śruba oryginalna to podejdziesz kluczem 8)
7)ustawiasz koło na wprost, wyciągasz klucze ze stacyjki i blokujeszz kierownicę.
8)odkręcasz nakrętke mocujące kierownicę (chyba 17) przy zdejmowaniu możesz sobie zrobić znaczek markerem.
9)rozpinasz kabelki - kostka od tempomatu jest upierdliwa ale dasz radę Oczko
10)odkręcasz dolną osłonę kolumny kierowniczej.
11)demontujesz taśmę wypinając ją z kostki i z zaczepów na ścisk oraz odkręcając śrubeczki o łebku 10 (chyba 4 szt)


montaż do kolejność odwrotna.

centrowanie taśmy.

zakładasz tasmę na miejsce, kręcisz do oporu w lewo, kręcisz do oporu w prawo licząc ilość obrotów, dzielisz i już wiadomo gdzie mmay środek.
Zaskakujące jest to, że jedne taśmy się pokryuwają z żółtym znakiem, a inne nie - nie wiem dlaczego Oczko

Powodzenia. :mrgreen:
v6
Odpowiedz
#7
Dziękuję bardzo za pomoc, zabieg przeprowadzony pomyślnie. Nowa tasiemka już siedzi na miejscu. Ten żółty znak co o nim mówisz u mnie ustawiłem idealnie na środku- wszystko działa...

Dziękuję raz jeszcze...
[Obrazek: hondaz.jpg]
Odpowiedz
#8
no to gitarra!
v6
Odpowiedz
#9
godzinka zabawy i podusia juz sprawna. przy okazji ozył tempomat i klakson.
Stara taśma była polutowana :roll: i owinięta izolacyjną taśmą :roll: Zdezorientowanyhock:
[Obrazek: stopkam.jpg]
Odpowiedz
#10
na co nasi pomysłowi nie wpadną Uśmiech a miałeś check z srs?
v6
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości