Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zmiana biegow
#51
A na co się szykować jeśli po przełączeniu lewarka w pozycje manualną, w trakcie przyśpieszania skrzynia sama zredukuje bieg? Chyba tak nie powinno być? Od razu napiszę, że nie cisnę na najwyższym biegu gazu do dechy z 1000obr:min. Natomiast często hak jadę 110-120 i chce kogoś wyprzedzić mając sporo miejsca wrzucam na manual żeby silnik nie wchodził bez sensu na 5tysiecy obrotow.
Auto mam dopiero 1,5 miesiąca ale juz prawie 10kkm zrobiłem i na początku na pewno tego nie było.. Zdarzyło mi się tak ze 3 razy pewnie + ostatnio w takiej samej sytuacji nie zredukował ale podczas przyspieszania nagle zwiększyły mu się obroty o jakies 500-600. Cos jak slizgające się sprzęgło w manualu.
Jak juz sie tak rozpisalem to wyrzucę z siebie wszystkie podejrzenia Uśmiech
Czasami mam taki sam objaw jak autor tematu przy zmianie z R na D i ruszeniu jest wyczuwalne szarpnięcie. Dodatkowo zdarzyło mi sie chyba 2 razy, ze skrzyni sie jakby zakleszczyla na P. Z wielkim bolem i nie przyjemnym dźwiękiem przechodziła na R. Zwykle lewarek idzie jak gorący nóż przez masło, czasem z ledwo wyczuwalnym przejściem miedzy biegami no i te 2 razy gdzie bardO ciezko miala przeskoczyć. Dodam, ze identyczny przypadek zakleszczenia mam w drugim aucie (Ford) ze śmiesznym przebiegiem ~50kkm. Tyle, ze w Fordzie dzieje się to częściej. Honda teraz dobija do 195kkm.
Oprocz tego ze 2-3 razy podczas jazdy w trybie manualnym ze stałą prędkością wydawało mi się, ze jakby na chwile gasło podświetlenie biegu, na którym aktualnie jedziemy.
Uff... mam nadzieję, że ktoś doczyta do końca i coś konstruktywnego podpowie. Chętnie przyjmę też namiry na warsztat specjalizujący się w Legendach - najchętniej w promieniu 100km od Płocka.
Pozdr
Odpowiedz
#52
Witaj,
co do jazdy na manualu to nie mam za dużo doświadczeń ale w tym czasie co korzystałem nie zauważyłem zwiększenia obrotów podczas wyprzedzania.

U mnie również zdarzają się delikatne szarpnięcia, ale polepszyło się po wymianie oleju.
Zakleszczenia na P także przeżyłem ale myślę, że jest to głównie związane z parkowaniem na nierównej nawierzchni bez używania postojowego hamulca.
Kilka razy także miałem taki objaw, że nie mogłem wyjąć kluczyka po wrzuceniu P, ale działo się to tak jakby nie zawsze zadziałał czujnik naciśnięcia hamulca.
Przygasanie kontrolki biegu na desce również mi się zdarzało, ale typowo u mnie będzie to kwestia jak wyżej czyli czyszczenia styków.
Moja legenda ma już jednak prawie 370 tys. realnego przebiegu - salon Polska.
Na Twoim miejscu zacząłbym od resetu sterownika skrzyni oraz wymiany oleju.
Odpowiedz
#53
Standardowa procedura: komputer, wymiana oleju ewentualnie płukanie skrzyni.
Nie ma co się więcej doszukiwać.
Odpowiedz
#54
(11-06-2019, 6:19 )lsiwy1 napisał(a): Dodatkowo zdarzyło mi sie chyba 2 razy, ze skrzyni sie jakby zakleszczyla na P. Z wielkim bolem i nie przyjemnym dźwiękiem przechodziła na R. Zwykle lewarek idzie jak gorący nóż przez masło, czasem z ledwo wyczuwalnym przejściem miedzy biegami no i te 2 razy gdzie bardO ciezko miala przeskoczyć. Dodam, ze identyczny przypadek zakleszczenia mam w drugim aucie (Ford) ze śmiesznym przebiegiem ~50kkm. Tyle, ze w Fordzie dzieje się to częściej. Honda teraz dobija do 195kkm.


Ja też tak mam, miałem tak w Acco, mój brat ma tak w BMW - jest tak zawsze, gdy samochód stoi na pochyłości. Dlatego ja w takich sytuacjach, po przełączeniu na P delikatnie odpuszczam hamulec, żeby skrzynia zablokowała się w położeniu P.

(11-06-2019, 6:19 )lsiwy1 napisał(a): Oprocz tego ze 2-3 razy podczas jazdy w trybie manualnym ze stałą prędkością wydawało mi się, ze jakby na chwile gasło podświetlenie biegu, na którym aktualnie jedziemy.

Prawdopodobnie kończy się czujnik położenia wybieraka biegu. Pewnie za jakiś czas będzie zapalał się check podczas ruchu wybieraka.
Odpowiedz
#55
Mega ciężkie to forum do cytowania na telefonie, podczas jazdy ciężarówką Oczko

Peter pisząc komputer masz na myśli filmik z resetem podany na wcześniejszych stronach? Czy muszę szukać kogoś z HDSem?

AWIK gdzie znajduje się ten czujnik? Jak się do niego dobrać? znasz moze nr oryginału?
Odpowiedz
#56
(11-07-2019, 2:28 )lsiwy1 napisał(a): Mega ciężkie to forum do cytowania na telefonie, podczas jazdy ciężarówką Oczko

Peter pisząc komputer masz na myśli filmik z resetem podany na wcześniejszych stronach? Czy muszę szukać kogoś z HDSem?

AWIK gdzie znajduje się ten czujnik? Jak się do niego dobrać? znasz moze nr oryginału?

Tak mam na myśli HDS.
Daleko szukać nie musisz, mam w Łodzi.
Do Płocka nie przyjadę sorry-kilka lat pracy w Rafinerii skutecznie odpycha mnie od tego miasta Oczko
I najważniejsze: oliwa w skrzyni-do sprawdzenia i wymiany.
Odpowiedz
#57
Uważaj, bo ja jestem lokalny patriota Oczko
Czyli mam rozumieć, że ja mógłbym odwiedzić Ciebie i przy okazji przypomnieć sobie jak to jest w mieście Łodzi (mieszkałem prawie 2 lata Uśmiech)? Rozumiem, że już ze zmienioną oliwą mam przyjechac?
Odpowiedz
#58
(11-07-2019, 6:06 )lsiwy1 napisał(a): Uważaj, bo ja jestem lokalny patriota Oczko
Czyli mam rozumieć, że ja mógłbym odwiedzić Ciebie i przy okazji przypomnieć sobie jak to jest w mieście Łodzi (mieszkałem prawie 2 lata Uśmiech)? Rozumiem, że już ze zmienioną oliwą mam przyjechac?

Na razie możesz przyjechać tak jak "auto stoi".
Oblookamy co i jak.
Szczegóły na PW.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości