Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zmiana biegow
#1
Witam wszystkich!
Zauważyłem u siebie następujący objaw, przy szybkiej zmianie biegu z "R" na "D" lub odwrotnie następuje dość odczuwalne szarpnięcie autem. Czy to może być defekt skrzyni, czy to normalny objaw tych skrzyń? Dodam że w zeszłym roku zmieniałem w ASO wszystkie oleje.
Pozdrawiam
Odpowiedz
#2
Stawiam na defekt Oczko
Odpowiedz
#3
Może poduszka skrzyni?
Odpowiedz
#4
pytanie jak bardzo wyczuwalne.. zawsze poczujesz moment zmiany na wsteczny i ze wstecznego ale nie może to być bardzo wyraźne szarpnięcie..
Odpowiedz
#5
(07-10-2014, 5:39 )pablo diablo napisał(a): pytanie jak bardzo wyczuwalne.. zawsze poczujesz moment zmiany na wsteczny i ze wstecznego ale nie może to być bardzo wyraźne szarpnięcie..

Jak trzymam na hamulcu to nic nie szarpie, natomiast jak od razu chcę ruszyć po zmianie to czuję te szarpnięce
Odpowiedz
#6
to zawsze trzymaj na hamulcu bo faktycznie nastąpi defekt Oczko
i to nawet bardziej napędu niż skrzyni
Odpowiedz
#7
Gdzieś wyczytałem że te skrzynie są dosyć wolne, dlatego może gdy bezpośrednio po zmianie biegu naciskam gaz to pojawia się szarpnięcie.
Zastanawia mnie to, że nikt dotąd nie napisał czy u siebie przy takiej zmianie biegu też odczuwa szarpnięcie, ponieważ zdążyłem już podjechać do ASO, gdzie stwierdzili że wszystko ze skrzynią i napędem jest ok.
Odpowiedz
#8
Chyba najzdrowiej dla automatów wrzucać biegi na hamulcu i potem wolno zdjąć z hamulca nogę, chwile po wrzuceniu biegu.
A jak chcesz ruszyć szybko, to w ostatniej chwili nie wbijaj biegu Oczko bo będzie buba ;P
Odpowiedz
#9
A potem się kupuje używane "w świetnym stanie", gdzie poprzedni właściciel nie miał pojęcia o automacie i machał jak manualem...
Odpowiedz
#10
Taka jest specyfika klasycznych skrzyń sterowanych selenoidowo.
Te nie reagują tak szybko i komfortowo jak np.: skrzynie bezstopniowe lub hydrauliczne przekładnie sterowane elektrycznie.
Są jednak o wiele bardziej bezawaryjne, pod warunkiem przestrzegania kilku zasad:

1. Bezwzględne przestrzeganie zaleceń serwisowych producenta.
2. Serwis tylko na OEM olejach i filtrach.
3. Nie katowanie auta na zimnej skrzyni.
4. Zapinanie biegów na hamulcu i czekanie aż hydraulika "zapnie" bieg, szczególnie przy wrzucaniu biegu wstecznego - to o czym pisał Kala.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości