Taka jest specyfika klasycznych skrzyń sterowanych selenoidowo.
Te nie reagują tak szybko i komfortowo jak np.: skrzynie bezstopniowe lub hydrauliczne przekładnie sterowane elektrycznie.
Są jednak o wiele bardziej bezawaryjne, pod warunkiem przestrzegania kilku zasad:
1. Bezwzględne przestrzeganie zaleceń serwisowych producenta.
2. Serwis tylko na OEM olejach i filtrach.
3. Nie katowanie auta na zimnej skrzyni.
4. Zapinanie biegów na hamulcu i czekanie aż hydraulika "zapnie" bieg, szczególnie przy wrzucaniu biegu wstecznego - to o czym pisał Kala.
Te nie reagują tak szybko i komfortowo jak np.: skrzynie bezstopniowe lub hydrauliczne przekładnie sterowane elektrycznie.
Są jednak o wiele bardziej bezawaryjne, pod warunkiem przestrzegania kilku zasad:
1. Bezwzględne przestrzeganie zaleceń serwisowych producenta.
2. Serwis tylko na OEM olejach i filtrach.
3. Nie katowanie auta na zimnej skrzyni.
4. Zapinanie biegów na hamulcu i czekanie aż hydraulika "zapnie" bieg, szczególnie przy wrzucaniu biegu wstecznego - to o czym pisał Kala.