Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pompa wspomagania - skrzywiona ?
#1
Hej,

otworzyłem ostatnio maskę, bo coś tam pojękiwało / popiskiwało.
Po kilku minutach nasłuchiwania okazało się że pasek klinowy łączący silnik z pompą wspomagania ociera o to większe koło, po którym chodzi pasek (chyba do alternatora). Mniejsza z tym...

Pojechałem do mechanika zrobić zbieżność i mówi mu że mi pasek ociera... popatrzył i mówi że mam "skrzywioną" pompę od wspomagania O_o'

Tam jest jakiś "napinacz" który mógł się poluzować, albo którym można tę pompę naprostować ?

Obrazowo:
To różowe ociera od tyłu o to czerwone :/

[Obrazek: 244bbx2.jpg]
Odpowiedz
#2
Między kołem pasowym a pompą wspomagania nie ma napinacza.
Napinacz znajduje się między kołem a sprężarką klimatyzacji.
Było coś przy aucie robione?
Może poluzowały się mocowania pompy?
Odpowiedz
#3
Właśnie nic nie ruszałem, dlatego się dziwię.
Możliwe że coś się poluzowało, bo ja po dość "krzywej" drodze jeżdżę na co dzień :/

Napinacz o którym piszesz zrobiłem z miesiąc temu wymieniłem łożysko i pasek, bo łożysko się kompletnie zablokowało, a przetarty pasek wisiał na tym wszystkim).
Tak, zobaczyłem dopiero niedawno (klimy nie używam).
Wlazłem dziś pod auto, ale za bardzo nie mogę mocowań zlokalizować ...
Widzę z 1 - 2 śruby i tyle
Czyli ewentualnie dociągnąć tylko śruby ?
Nie ma tam żadnych możliwości "naprostowania" tej pompy jak przy napinaczu ?
Nic nie dokręcam / nie odkręcam, żeby pompa się przesunęła ?
Jest na stałe, na sztywno mocowana, bez możliwości regulacji ? Tak ?

Sam bym to naprawił / dokręcił. Jak pojade do warsztatu to zedrą ze mnie "stófke", a wyjdzie na to że trzeba było tylko śrubę dokręcić :/
Odpowiedz
#4
Raczej poluzowanie od tak nie wchodzi w grę.
Sama pompa montowana jest na sztywno do silnika, nie ma regulacji.
Zakładałbym raczej, że mechanior robiący coś innego przywalił w kółko pompy i je przekosił.
Pompa jest mocowana na dwie śruby - dociagnij je dla pewności.
Oby nie okazało się, że przekoszone jest koło pasowe.
Odpowiedz
#5
Jedyne co ostatnio przy aucie robili to wymiana sworzni... watpie, żeby aż tak gosciowi zeszlo :/
Choć po oststnich wizytach w warsztatach zacząłem sie zastanawiac czy nie zacząć samemu naprawiać, taniej, no i mniej zniszczeń :p
Odpowiedz
#6
Problem zidentyfikowany....
Okazuje sie zediagnoza mechanika byla... błędna :p

To nie pompą jest krzywo, tylko jedno z kół pasowych(nie wiem czy to prawidłową nazwa), to od paska do klimy jest... luźne. Jakimś cudem lata przod / tył na tym swoim... `wale` (wygląda to Tak, jakby opona ruszyła sie na feldze) xD

Trzeba popytać cy to sie da jakoś przyspawać. :/
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości