Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Felgi KB1
#11
[quote pid='24045' dateline='1429122006']

Mam pytanie: kupiłem moja hondę z dosyć zniszczonymi felgami i chciałem je wymienić na nowe. Wg katalogu i konfiguratora jakiegoś (bo niestety nie wiem skąd był) polecono mi felgi 17", 245/50, 8" ET35. Niestety okazało się, że po założeniu opona wraz z felga nieznacznie wystaje poza obrys samochodu. Serwis stwierdził, że nie powinno to być problemem podczas użytkowania a wg mnie istniała opcja uszkodzenia nadkola podczas jazdy. Zmieniłem więc felgi na stare (oryginalne, które były) a nowych okazało się, ze nie moge zwrócić przez to, że były już założone...
Sytuacja jest więc taka: mam do sprzedania nowe felgi o wyżej wymienionych parametrach oraz szukam właściwego rozmiaru felg. A może zalezy to też trochę od kształtu felg? Macie jakieś sugestie co właściwie pasuje?

Teoretycznie ET nie może być mniejsze niż 40 bowiem w oryginale jest 55, a jak piszą różnica w ET nie może być większa niż 1% szerokości rozstawu kół. Ja dosłownie dwa dni temu założyłem 18x8" ET45 z oponą 235x45 i dzięki temu koło prawie idealnie wpisuje się w rozmiar dotychczasowego (nowy zestaw ma większą średnicę zaledwie o 1 mm) tak, że nie ma przekłamań na prędkościomierzu (0,2%), a równocześnie nie czuję znaczącej utraty komfortu jazdy.
Niezwykle przydatny jest kalkulator podany kilka wiadomości wyżej (http://www.rimsntires.com/specspro.jsp ), w którym możesz sobie policzyć jak będzie zmieniał się nowy zestaw w stosunku do oryginalnego, tzn.  o ile wysunie się na zewnątrz, jak zmieni się odległość w stosunku do błotnika itp. Potem tylko trzeba wziąć poziomnicę do ręki, jakąś miareczkę i sprawdzić czy zestaw zmieści się we wnęce i nie będzie wystawał poza obrys auta.
Ważną kwestią jest także przestrzeń wewnątrz felgi, ze względu na rozmiar zacisków na przedniej osi i nie chodzi tylko o średnicę wewnętrzną, ale także o wewnętrzne lico felgi. Może się bowiem okazać, że zacisk będzie miał miejsce w feldze jeśli chodzi o obwód ale ukształtowanie szprych, "siatki" i nie wiem czego tam jeszcze będzie takie, że felga oprze się w jakimś punkcie na zacisku. Ale tu pozostaje już tylko dokładny pomiar, albo przymiarka felg na samochodzie.
Niestety nawet informacje od producentów, co do kompatybilności felgi do danego modelu auta, nie zawsze są wiarygodne, o czym sam się przekonałem. A to, że sprzedawca mówi, że zgodnie z jego wiedzą felga jest bądź nie jest dedykowane do jakiegoś samochodu nie musi być prawdą.
Warto także pamiętać o średnicy (nie rozstawie) otworów montażowych, przez które przechodzą szpilki. Niektóre modele felg (na przykład niektóre OZ-ety) mają bowiem otwory na śruby typu torx z otworem montażowym 20mm, a wówczas w KB1, która ma szpiki 14mm, nie da się dopasować żadnej nakrętki, bo najmniejsza na 14mm szpilkę ma 21mm, a przecież trzeba jeszcze nasadzić na nakrętkę klucz.




[/quote]
Odpowiedz
#12
(04-17-2015, 16:13 )fontisgombault napisał(a): [quote pid='24045' dateline='1429122006']

Mam pytanie: kupiłem moja hondę z dosyć zniszczonymi felgami i chciałem je wymienić na nowe. Wg katalogu i konfiguratora jakiegoś (bo niestety nie wiem skąd był) polecono mi felgi 17", 245/50, 8" ET35. Niestety okazało się, że po założeniu opona wraz z felga nieznacznie wystaje poza obrys samochodu. Serwis stwierdził, że nie powinno to być problemem podczas użytkowania a wg mnie istniała opcja uszkodzenia nadkola podczas jazdy. Zmieniłem więc felgi na stare (oryginalne, które były) a nowych okazało się, ze nie moge zwrócić przez to, że były już założone...
Sytuacja jest więc taka: mam do sprzedania nowe felgi o wyżej wymienionych parametrach oraz szukam właściwego rozmiaru felg. A może zalezy to też trochę od kształtu felg? Macie jakieś sugestie co właściwie pasuje?

Teoretycznie ET nie może być mniejsze niż 40 bowiem w oryginale jest 55, a jak piszą różnica w ET nie może być większa niż 1% szerokości rozstawu kół. Ja dosłownie dwa dni temu założyłem 18x8" ET45 z oponą 235x45 i dzięki temu koło prawie idealnie wpisuje się w rozmiar dotychczasowego (nowy zestaw ma większą średnicę zaledwie o 1 mm) tak, że nie ma przekłamań na prędkościomierzu (0,2%), a równocześnie nie czuję znaczącej utraty komfortu jazdy.
Niezwykle przydatny jest kalkulator podany kilka wiadomości wyżej (http://www.rimsntires.com/specspro.jsp ), w którym możesz sobie policzyć jak będzie zmieniał się nowy zestaw w stosunku do oryginalnego, tzn.  o ile wysunie się na zewnątrz, jak zmieni się odległość w stosunku do błotnika itp. Potem tylko trzeba wziąć poziomnicę do ręki, jakąś miareczkę i sprawdzić czy zestaw zmieści się we wnęce i nie będzie wystawał poza obrys auta.
Ważną kwestią jest także przestrzeń wewnątrz felgi, ze względu na rozmiar zacisków na przedniej osi i nie chodzi tylko o średnicę wewnętrzną, ale także o wewnętrzne lico felgi. Może się bowiem okazać, że zacisk będzie miał miejsce w feldze jeśli chodzi o obwód ale ukształtowanie szprych, "siatki" i nie wiem czego tam jeszcze będzie takie, że felga oprze się w jakimś punkcie na zacisku. Ale tu pozostaje już tylko dokładny pomiar, albo przymiarka felg na samochodzie.
Niestety nawet informacje od producentów, co do kompatybilności felgi do danego modelu auta, nie zawsze są wiarygodne, o czym sam się przekonałem. A to, że sprzedawca mówi, że zgodnie z jego wiedzą felga jest bądź nie jest dedykowane do jakiegoś samochodu nie musi być prawdą.
Warto także pamiętać o średnicy (nie rozstawie) otworów montażowych, przez które przechodzą szpilki. Niektóre modele felg (na przykład niektóre OZ-ety) mają bowiem otwory na śruby typu torx z otworem montażowym 20mm, a wówczas w KB1, która ma szpiki 14mm, nie da się dopasować żadnej nakrętki, bo najmniejsza na 14mm szpilkę ma 21mm, a przecież trzeba jeszcze nasadzić na nakrętkę klucz.

[/quote]

Dziękuję za sugestie! Na pewno się przyda. Jeszcze pytanie o ET55. Skąd wiadomo, że ma być 55? Wszelkie strony z rozmiarami dla KB1 i jakieś tam popularne konfiguratory wskazują ET35.
Odpowiedz
#13
jaki jest wymiar otworu centrującego?

mam do zakupienia fajne 18'

przód ma 8 cali i et 35, tył ma 9 cali, ET 35 - czy ktoś jeździ na takim zestawie?


____________________________________________________________________

Na pewno oryginał ma 17x8 +55 odsadzenie

otwór to ponoć 64,1mm ktoś to potwierdzi?
v6
Odpowiedz
#14
(04-18-2016, 0:16 )Legend95 napisał(a): jaki jest wymiar otworu centrującego?

mam do zakupienia fajne 18'

przód ma 8 cali i et 35, tył ma 9 cali, ET 35 - czy ktoś jeździ na takim zestawie?


____________________________________________________________________

Na pewno oryginał ma 17x8 +55 odsadzenie

otwór to ponoć 64,1mm ktoś to potwierdzi?

W internecie podają (na różnych stronach) właśnie 64,1 mm. Spróbuję (niestety zwykła suwmiarka nie da rady) zmierzyć u siebie, po powrocie do domu i dam Ci znać, byś miał pewność.
Odpowiedz
#15
Po zmierzeniu, niestety nie suwmiarką, mogę potwierdzić, że średnica otworu centrującego, to co najmniej 64 mm i nie więcej niż 65 mm (brak możliwości zmierzenia 10 części milimetra), tak więc na 99,9% średnica, którą podałeś: 64,1 mm jest właściwa.
Odpowiedz
#16
ok, więc przy okazji też wrzucę te dane do kompendium wiedzy w temacie przyklejonym u góry strony.
v6
Odpowiedz
#17
http://autotk.com/wheels/acura/rl/#2007

tu znalazłem dane dotyczące felg
Odpowiedz
#18
Witam.
Otóż chciałbym się z wami podzielić wiedzą w jaki sposób można uniknąć kupna nowych felg jeśli okazałoby się, że w waszych kołach otwór centrujący jest na tyle wyżarty, że pojawił się luz po osadzeniu na piaście.
Luz w otworze centrującym ujawnił mi się po kupnie opon, drganiami samochodu w zakresie prędkości 120-140. Wcześniej po zakupie samochodu kół nie dotykałem i wszystko było normalnie.
Początkowo dałbym sobie rękę obciąć, że jest to wina opon (bicie promieniowe). Test drogowy nic nie wykazał, ale dopatrzyli się własnie tego luzu. Powiedzieli kup pan felgi. No pewnie, w salonie jedna kosztuje 3300 Uśmiech co za problem....
Otóż udało mi się oddać felgi do roztoczenia owego otworu. Kupiłem aluminiowe pierścienie centrujące. I wszystko wróciło do normy.... łączny koszt roztaczania 80 zeta + demontaż, montaż i porządne wyważenie...


Załączone pliki Miniatury
           
Odpowiedz
#19
Panowie ma ktos swoja Legend na kolach 19 cali? Jak to w uzytkowaniu przy trojce osob na tylnim siedzeniu? Moze ma ktos foty jak to wyglada?
Odpowiedz
#20
Kupiłem felgi: link
Wedle "konfiguratora" powinny niby pasować, gość, który się ze mną kontaktował z oponeo miał sprawdzić czy pasują na pewno,a jak nie to się odezwać.

Dostałem felgi, brak jakichkolwiek akcesoriów - ok, niby nie było napisane że są. Więc wentyle i "szpilki" musiałem dokupić - ale moim osobistym zdaniem powinno to być w komplecie.

Ostatecznie okazało się, że w przednim kole felga delikatnie zaczepia o zacisk hamulcowy, ze 2mm i nie da rady założyć bez tzw. dystansów. Sprawdzałem na szybko na allegro oraz w google i takie dystanse kosztują kolejnych kilkaset złotych, których wydawanie mi się nie uśmiecha. Jakbym wiedział że tyle kłopotu z tym będzie, to bym felg nie kupował.

W każdym razie: czy ktoś z Was może wie gdzie można relatywnie niedrogo kupić dystanse do felg do Hondy Legend kb1, albo może sam ma do sprzedania?
Jak nie, to chyba je zwrócę... ale kolejne kilka dych pójdzie na zdjęcie z nich opon.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości