Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KA9 pytań kilka...
#1
Witam.

Szukam samochodu, już kiedyś patrzyłem na Legenda KA9 ale jakoś do końca nie byłem przekonany. Tym bardziej zraziłem się iż znajomy ma już drugiego (miał Legenda 1g 2.7 ), teraz ma Acurę TL i są problemy. A dokładniej chodzi o chłodzenie, łapie dziwne temperatury, wyrzuca płyn. W poprzedniej były też podobne objawy.

Moja pytanie wygląda następująco czy we wszystkich tak już jest?
Jak się sprawuje skrzynia biegów, częste awarie, jak z blachą.

Dziękuje za odpowiedzi.

Pozdrawiam.
Odpowiedz
#2
Objawy, o których piszesz mogą pojawiać się w momencie zapowietrzenia układu chłodzenia... to raczej przypadłość każdego samochodu z silnikiem spalinowym Oczko

Co do Hani... ze swojej strony mogę powiedzieć, że jest bezawaryjna (poza sprawami typowo eksploatacyjnymi.
Skrzynia, o ile wymienia się olej, jest bezawaryjna. Chociaż nie lubi być przeciążana. Halinka nie jest odpowiednia do targania lawet zapakowanych na full
HLKA9'96 -> HLKA9'99
Odpowiedz
#3
Mam KA9 prawie rok czasu. Co niepokojącego zauważyłem to od czasu do czasu słysze zgrzyt w skrzyni przy zmianie biegu. Zdarza sie to moze raz na 400km (poziom oleju ok). Inna rzecz która niedawno zauważyłem, to w letnie upały przegrzewał mi sie silnik. Szybsza jazda poza miastem nie pomagała w zbiciu temperatury. Schładzałem włączając ogrzewanie w aucie. Mam nadzieje, że to nie uszczelka. Ostatnio próbowałem w chłodniejszy dzień zagrzać go, żeby przetestować kilka rzeczy, ale nie chciał złapać temperatury.
Odpowiedz
#4
Co znaczy nie chciał złapać temperatury? Nie chciał się przegrzać, czy temperatura nie osiągała normalnego poziomu? Rozumiem, że olej w ASB wymieniasz co
50-60.000km.
Odpowiedz
#5
Nie chciał się zgrzać. Trzymał temperaturę prawidłowo przez cały dzień jazdy po mieście. Nie zmieniałem jeszcze oleju w skrzyni.
Odpowiedz
#6
Kiedy wymieniany był płyn w układzie chłodzenia? To po pierwsze. Czy układ chłodzenia nie jest zabrudzony przez jakieś farfocle z niewymienianego i mieszanego z różnymi, płynu i czy nie jest zapowietrzony? To po drugie. Czy sprawne są wentylatory oraz układ ich załączania? To po trzecie. Zakładam, że poziom płynu chłodzącego jest prawidłowy...

Skrzynia musi mieć regularnie zmieniany olej. Olej w skrzyni jest chłodzony poprzez układ chłodzenia silnika. Jeśli ten nie jest sprawny to po osiągnięciu ok. 130 st. C olej w skrzyni poprzez swą temperaturę powoduje nieodwracalne jej uszkodzenia. To tak na dzień dobry Oczko
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości