Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Odpowietrzanie systemu chlodzenia
#1
jest taka kwestia, wszyscy wiemy jak sie odpowietrza system wg service manuala,procedura jest banalna, ale doszly nie sluchy ze to niejest wystarczajace i wydaje mi sie ze cos w tym jest, poniewaz mam chroniczny problem z odpowietrzeniem nagrzewnicy, nie znalazlem podobnego tematu wiec chcialem wszystkich zainteresowac ta kwestia i uslyszec wasze rady i sztuczki dotyczace poprawnego odpowietrzania ukladu do ostatniebo babelka Uśmiech
Odpowiedz
#2
Ogrzewanie ustawiasz na max, zalewasz do pełna chłodnicę i zbiornik wyrównawczy, odkręcasz odpowietrznik, zapalasz silnik - odpowietrzasz i wszystkie czynności od początku. Możesz jeszcze węże łapami pomiętolić - ot wszystko- jak układ jest szczelny to musi wystarczyć - nie ma innej możliwości.
Odpowiedz
#3
ok taka jest procedura fabryczna, ale Legend95 mowil ze to nie wystarczy, wiec mam nadzieje ze jeszcze ktos wrzuci jakis pomysl
Odpowiedz
#4
Jak układ jest szczelny - WYSTARCZY- jeżeli jest nieszczelny to wszelkie inne gusła, zabobony i nawet czarcie łajno nie pomogą.
Odpowiedz
#5
Baltom ma rację .
Przy prawidłowo działającym układzie chłodzenia ta procedura jest zupełnie wystarczająca. Coinnego występuje w sytuacji gdy ktoś ma założony gaz i do tego nieprawidłowo
-zbyt wysoko osadzony parownik
-nieprawidłowo założone trójniki
I wtedy zaczyna się jazda. Kombinowanie z przepchnięciem płynu przez parownik.Płyn idący w zbyt dużej lub małej ilości na parownik lub nagrzewnicę.
Bardzo często mam przy takich autkach sporo problemów.
Jedyne samochody w których odpowietrzanie to wyższa szkoła jazdy to Fiat Brawo i Brawa. Pogratulować należałoby konstruktorom Fiata tak kretyńskiego wymysłu.
PROSTE SĄ DLA SZYBKICH SAMOCHODÓW A ZAKRĘTY DLA SZYBKICH KIEROWCÓW
JA KUDŁATY DURNOWATY REPERUJE STARE GRATYSzczęśliwy
Odpowiedz
#6
bo twierdze, że układ w Legend jest trudny do odpowietrzenia.
NIegyś po wymianie chłodnicy odpowietrzałem 5 razy śrubką.

Metoda jest, na korek z lejkiem - 100%
v6
Odpowiedz
#7
zibi54- mam u siebie zamontowany gaz ale rurki od plynu chlodzacego sa juz odpiete i "oddane" do systemu fabrycznego wiec problem w tym miejscu odpada, wymienilem zawor nagrzewnicy bo byl wadliwy, ale to nie pomoglo, problem jest taki ze jak przegazuje powyzej 3000 i wlacze grzanie to ciepla starczy na 30 sek potem nagrzewnica sie wychladza, jak tocze sie powoli po miescie(ok 2000 obr) i mam grzanie ustawione z dmuchawa na najwyzszym biegu to praktycznie caly czas leci zimne... niestety mam problem z predkoscia wentylatora nawiewu i chodzi tylko na najwyzszym biegu, ale nie sadze by mialo to znaczenie przy sprawnym systemie, w innym samochodzie na biegu jalowym na pelnych obrotach dmuchawy nagrzewnica caly czas ma wysoka temperature

Legend95- tez tak uwazam ze zeby dobrze odpowietrzyc ten uklad trzeba nie lada cierpliwosci, a ten gadget co mowiles amerykanie nazwali spill free funnel Uśmiech jednak niewiem gdzie u nas mozna dostac lejek takich rozmiarow z cieploodpornego plastiku, zeby jeszcze szczelnie pasowal
Odpowiedz
#8
Wydaje mi się że problem nie jest w odpowietrzeniu.
Na Twoim miejscu sorawdziłbym samą nagrzewnicę bo to że płyn przechodi nto nie wszystko.
Pytania:
-Czy rurka wejściowa do nagrzewnicy jest gorąca?
-czy rurka wyjściowa jest gorąca (jeżeli nie to nagrzewnica jest zapchana kamieniem kotłowym)
Jest jeszcze jedna opcja z którą spotkałem się kiedyś ; poobłamywane łopatki wirnika pompy wodnej co powoduje mały przepływ cieczy przez układ. Jest to mało zauważalne w zimę gdy niedużo trzeba aby wychłodzić silnik.
Ale to są tylko moje przypyszczenia bo cuda się nie zdarzająi nie wierzę żeby kilkukrotne odpowietrzanie nie przyniosło skutków !
PROSTE SĄ DLA SZYBKICH SAMOCHODÓW A ZAKRĘTY DLA SZYBKICH KIEROWCÓW
JA KUDŁATY DURNOWATY REPERUJE STARE GRATYSzczęśliwy
Odpowiedz
#9
widziałem takie urządzenie w akcji w Polsce, kawałek rurki wklejonej do korka i w to lejek - włąsnie taki wielki.

super sprawa - istny pogromca wybuchniętych uszczelek pod głowicą :mrgreen:

Byłem od włos od skonstruowania tegoż właśnie z uwagi na niemożność poradzenia sobie w powietrzem w układzie, a ten jest w znakomitej formie.
v6
Odpowiedz
#10
tez zastanawialem sie nad sprawnoscia pompy wody , ale niewiem jak sprawdzic czy sobie radzi, czy to mozliwe zeby lopatki pompy wody poszly? z doswiadczenia wiem ze uszkodzenia pompy wody sa niezwykle rzadkie, co do rurek nagrzewnicy wejsciowa jest ciepla a wyjsciowa nie wtedy kiedy nadmuch jest wlaczony, wtedy kiedy wylacze nadmuch i odczekam chwile obydwie rurki sa porownywalnie cieple, lecz wentylator dmuchawy jest w stanie wychlodzic nagrzewnice w kilkadziesiat sekund, w zadnym samochodzie do tej pory mi sie to nie zdarzalo
nadmienie takze ze nagrzewnica byla czyszczona a system byl dwukrotnie przeplukiwany roztworem octanu sodu
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości