09-18-2018, 22:13
Grubość lakieru to temat rzeka - ale 300 to może by już szpachla. Lakier fabryczny zależy od producenta pojazdu ale przyjmuje się do ok 150, ale rozbieżność jest od 90 do 170 (mówimy o elementach zewnętrznych). Na dachu z reguły jest cieńszy. Od 200 do 300 to już powtórnie lakierowany element, więcej to raczej szpachla ale trzeba wziąć pod uwagę, ze szpachla powinna dać odczyt na niewielkiej powierzchni. Jeśli drzwi są całe równo w 400 to ja bym się spodziewał, że je wymieniono na część używaną i ponownie polakierowano (niechlujnie dodajmy). Jeśli drzwi są z jednej strony 140 a z drugiej 300 to możliwe, że szpachlowane. Szpachla to nie grzech, trzeba sobie zadać pytanie czy błotnik tylny wymienić czy szpachlować. Elementy ruchome nadwozia to raczej naprawa w niewielkim zakresie ale tynkarze robią co mogą. Widziałem Mesia CLS z odczytami powyżej 400 na każdym elemencie.