Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Co sprawdzac przy kupnie?
#17
Hmm …. Od ponad miesiąca nie zaglądałem na forum ale widzę że ktoś jeszcze zainteresował się  tematem warstwy lakieru na KB1. To Dobrze.

Igorw – zgodzę się, że ogólnie przyjęte fabryczne wartości malowania nadwozia oscylują w zakresie, powiedzmy te 90 do 170 mikronów i dlatego oglądając wspomnianą prezentację na YouTube,

(dla przypomnienia: https://www.youtube.com/watch?v=OnNInpCtn3w )

,mocno się zdziwiłem gdy sprzedający w okolicach 13-14 minuty filmu prezentując pomiar warstwy lakieru na masce i błotnikach twierdząc że grubość +/- 300 mikronów jest w KB1 warstwą fabryczną. Argumentuje to tym że elementy aluminiowe w tym modelu  Legend’a  są właśnie tak malowane. No szczerze mówiąc to byłem w szoku i nie wiem co myśleć o tej prezentacji. Czy faktycznie tak jest to w KB1 malowane czy gość jawnie ściemnia.

Reddwarf  i radgol – zgadzam się że  ocena stanu i grubości lakieru to nie wszystko i przede wszystkim liczy się ogólny stan techniczny tak żeby samochód był dla użytkownika bezpieczny i bezawaryjny. Ale panowie nie oszukujmy się, Polska to kraj motoryzacyjnych oszustów i krętaczy którzy z największego złomu potrafią zrobić w ogłoszeniach „igłę picuś glancuś”, którą dziadek tylko do kościoła jeździł. Dlatego pomiar lakieru jest pierwszą rzeczą która może dać też jakiś pogląd o tym z czym mamy do czynienia i gdzie zwiększyć czujność przy oględzinach. Oczywiście są obecnie fachowcy którzy przy odpowiedniej wartości auta są w stanie tak „przepolerować” aby grubość lakieru mieściła się w fabrycznych normach ale to raczej przy bardziej wartościowych autach – tak mi się wydaje. Osobną rzeczą jest to co piszecie, że grubość lakieru nie zawsze musi oznaczać że mamy do czynienia ze złomem. Oczywiście, naprawa (fachowa naprawa) jakichś drobnych ocierek, drobnych wgnieceń czy pojawiających się ognisk korozji wcale nie musi dyskwalifikować samochodu (przynajmniej wg mnie) do kupna a wręcz przeciwnie może być dowodem na to że poprzedni właściciel nie traktował wozu po macoszemu i po prostu o nie dbał. Ważne żeby była jakaś dokumentacja z takich napraw bo nie łudźmy się Reddwarf, gdybyś nie znał swojego auta i miał ten egzemplarz kupować to wierzyłbyś na słowo sprzedającemu że auto nie miało stłuczki a było malowane jedynie ze względów estetycznych. Na pewno nie. Teraz ty wiesz czym jeździsz więc jest ok ale dla kogoś kto być może kiedyś będzie od ciebie to auto kupował malowane elementy na pewno wzbudzą podejrzenie. Taka jest prawda

Zatem tak podsumowując temat lakieru: Czy jest na forum ktoś z KB1 kto zna historie swojego wozu, wie że maska i nadkola (przód) mają malowanie fabryczne i może potwierdzić że faktycznie grubość lakieru na tych elementach to +/- 300 mikronów tak jak przekonuje pan sprzedawca na wspomnianym wyżej filmie???
 
To jeden temat załatwiłem ale  jest jeszcze jedna sprawa która mnie zainteresowała a która też może być ważna przy oględzinach. 
Jak już w innym temacie wspomniałem, rozglądam się za KB1 ale jest to pierwsze wóz który mnie interesuje i jest wyposażony w automat. Jak już też w innym temacie wspomniałem moje doświadczenie z automatem, poza jednorazową przejażdżką, jest niemalże zerowe. Obserwując jednak niektóre ogłoszenia dotyczące aut wyposażonych w automat niejednokrotnie spotkałem się z określeniem:

„ Skrzynia nie przeciąga biegów”

Tak na chłopski rozum z pomocą Google rozumiem że z tym przeciąganiem  biegów chodzi o to że np. biegi załączane są zbyt późno i przy wyższych obrotach co może np. skutkować wyższym spalaniem. Ale to tak w uproszczonej formie – nie wiem czy trafnej – sobie tłumaczę. Zatem czy ktoś mógłby naświetlić mi to zagadnienie tak łopatologicznie ? Jak to wygląda w KB1? Jak ewentualnie wychwycić taki defekt w tym modelu? Czy są jakieś określone przedziały obrotów silnika  przy których powinno już być zmienione przełożenie na wyższe a jeżeli nie to znaczy że jest coś nie tak?  Myślę że takie info też może być przydatne i dla innych zainteresowanych kupnem Legenda (nie tylko wersji KB1). 
 

Podsumowując post to pytam o dwa zagadnienia:
1/ Grubość lakieru.
2/ Przeciąganie biegów.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Co sprawdzac przy kupnie? - przez kemot - 12-09-2014, 13:42
RE: Co sprawdzac przy kupnie? - przez pgkoci - 12-09-2014, 16:23
RE: Co sprawdzac przy kupnie? - przez kemot - 12-17-2014, 22:08
RE: Co sprawdzac przy kupnie? - przez Roni0127 - 07-10-2018, 7:50
RE: Co sprawdzac przy kupnie? - przez soul - 07-12-2018, 22:05
RE: Co sprawdzac przy kupnie? - przez Michał - 07-17-2018, 23:37
RE: Co sprawdzac przy kupnie? - przez andrzej1967 - 07-18-2018, 2:47
RE: Co sprawdzac przy kupnie? - przez Roni0127 - 08-08-2018, 20:56
RE: Co sprawdzac przy kupnie? - przez Peter - 08-08-2018, 22:00
RE: Co sprawdzac przy kupnie? - przez Roni0127 - 08-08-2018, 23:45
RE: Co sprawdzac przy kupnie? - przez Reddwarf - 08-11-2018, 7:28
RE: Co sprawdzac przy kupnie? - przez Roni0127 - 08-11-2018, 8:32
RE: Co sprawdzac przy kupnie? - przez Reddwarf - 08-12-2018, 4:32
RE: Co sprawdzac przy kupnie? - przez igorw - 09-18-2018, 22:13
RE: Co sprawdzac przy kupnie? - przez Reddwarf - 09-20-2018, 16:42
RE: Co sprawdzac przy kupnie? - przez radgol - 09-21-2018, 5:21
RE: Co sprawdzac przy kupnie? - przez Roni0127 - 10-01-2018, 20:55
RE: Co sprawdzac przy kupnie? - przez takibartek - 10-02-2018, 2:37
RE: Co sprawdzac przy kupnie? - przez Reddwarf - 10-02-2018, 23:00
RE: Co sprawdzac przy kupnie? - przez Roni0127 - 10-28-2019, 7:11
RE: Co sprawdzac przy kupnie? - przez piasekwp - 10-28-2019, 17:22
RE: Co sprawdzac przy kupnie? - przez Roni0127 - 10-28-2019, 21:31
RE: Co sprawdzac przy kupnie? - przez piasekwp - 10-28-2019, 22:24
RE: Co sprawdzac przy kupnie? - przez Roni0127 - 10-29-2019, 2:02
RE: Co sprawdzac przy kupnie? - przez Reddwarf - 10-29-2019, 7:27
RE: Co sprawdzac przy kupnie? - przez Roni0127 - 10-29-2019, 16:19
RE: Co sprawdzac przy kupnie? - przez Reddwarf - 10-29-2019, 19:59

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości